![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Siđi niz grupu blokova i uđi u veliku pećinu. Ubij sve gobline. Prođi kroz pećinu vodeći računa da se ne približavaš suviše eksplozivnim pečurkama. Sledeća prostorija je sala u kojoj sa tavanice vise gigantski stalaktiti. Popni se uz rampu na desnom obodu sale i ubrzo ćeš se naći na obali podzemnog jezera. Skačući po plutajućim ostrvcima, dođi do brodskog trupa. Pomoću jedne od baklji, koju si sasvim sigurno pokupio uz put, zapali fitilj na buretu baruta i beži koliko te noge nose. Posle eksplozije stalaktiti u sali će popadati sa tavanice, formirajući pri tome most. Vrati se u salu i pređi preko mosta. Siđi u rupu i na kraju hodnika ugledaćeš veliki točak. Skoči prema točku i zakači se za horizontalnu prečagu. Točak će se okrenuti i otvoriće se velika kapija na samom početku goblinskih pećina. Vrati se do prostorije sa teleportom i na opisani način prebaci se na početak nivoa. Prođi kroz veliku kapiju. U pećini pokupi sve napitke i dođi do ivice provalije (čuvaj se zelenog čudovišta koje ne možeš ubiti). Sledi još jedan frustrirajući skok u ambis na klobuk pečurke. Cilj je da doskočiš i rukama se prihvatiš za rampu u donjem levom delu ambisa. Zakači se zatim za pukotinu u zidu i idi desno. Protrči pored zelenog čudovišta, pređi preko mosta i otkliži niz strminu. Naći ćeš se na obali zelene reke. Uđi u pećinu levo i okreni točak. Brana će se zatvoriti. Siđi u ispražnjeno rečno korito, pronađi telo goblina i pokupi ključ. Ponovo otvori branu. Popni se na njen zid i preskoči korito reke. U blizini se nalaze vrata. Otključaj ih, dođi do lifta u obliku lobanje i skoči na njega. Kada se spustiš dole ubij dva goblina, a zatim se popni u otvoreni kavez koji visi sa tavanice. Pogledaj dole i videćeš kako rekom pluta kornjača. Skoči na njena leđa i sačekaj da te preveze u sledeću prostoriju. Tamo pređi preko mosta i uđi u hram u kome će te dočekati kralj goblina. Da bi ga ubio, moraš se poslužiti malim trikom: nemoj ga napadati, već stani tik uz jedan od stubova koji drže krovnu konstrukciju hrama. Kada kralj zamahne sekirom, eskiviraj udarac i on će pogoditi stub. Kameni blokovi će pasti i zatrpati ga. Priđi telu koje leži na oltaru i pregledaj ga. Naći ćeš prsten. Vrati se u prethodnu prostoriju i idi desno. Okreni točak na postolju i kavez će se spustiti. Otvori vrata kaveza i stani na teleport. Naći ćeš se u maloj sobi na početku goblinskih pećina. Popni se uz konopac i izađi na površinu. Vrati se u centar grada. Idi do hrama i popričaj sa sveštenikom. Od ovog trenutka sveštenik će ti besplatno pružati usluge lečenja kadgod poželiš. U magijskom esnafu (mage guild) razgovaraj sa Felicijom, a zatim u prodavnici u donjem gradu (Silversmith’s shop) sa prodavačicom Krisandrom. Preko puta prodavnice nalazi se njena kuća. Kada uđeš unutra napašće te dva vojnika. Obračunaj se sa njima, a zatim se vrati u prodavnicu i ispričaj Krisandri šta se dogodilo. Dobićeš ključ od skladišta iza njene kuće. Idi tamo, otključaj vrata i uđi. U kovčegu iza drvenih sanduka naći ćeš maketu srebrnog broda kome je na dnu ugraviran deo mape. Istočno od gostionice videćeš čoveka koji popravlja zaprežna kola (Lakin). Priđi mu i popričaj sa njim. U trenutku kada pomeneš da znaš da je prokockao ženin medaljon, Lakin će te zamoliti da dijalog nastavite na diskretnijem mestu. Prati ga sve dok se ne zaustavi. Ponovo razgovaraj sa Lakinom i on će, u zamenu za lozinku koja ti je potrebna, tražiti da mu doneseš medaljon koji je prokockao. Idi do kuće koja se nalazi tačno preko puta gradskog bunara. Razgovaraj sa Rolom i zatraži medaljon. On ti ga, međutim, neće dati. Poseti Gerika u njegovoj prodavnici. Kupi kompas i lišće aloe, ako ti je potrebno. Popričaj sa Gerikom o novim temama (bitno je da ga pitaš sve o Rolou). U blizini Krisandrine radnje smešten je lučki zvonik. Popričaj sa zvonarem Favisom i on će zatražiti da popraviš zvono. Popni se uz konopac do vrha i videćeš da je zvono u redu. Skoči sa konopca na pregradnu gredu i pokupi monokl. Ponovo razgovaraj sa Favisom i reci mu da je zvono ispravno. Idi do dokova i uđi u lučku osmatračnicu (dve zgrade povezane mostićem). U prvoj zgradi nećeš naći ništa korisno, ali ćeš zato u drugoj zateći Prnela, Favisovog kolegu. Razgovaraj sa njim, i kada se on požali na slab vid, daj mu monokl. Nakon toga dobićeš dozvolu da uzmeš signalnu zastavicu. Izađi na mostić koji povezuje dve zgrade, okreni se prema zvoniku i mahni zastavicom. Začućeš zvuk zvona. Sada se brzo vrati do Rolove kuće. Nećeš ga zateći u njoj. Otvori kovčeg na kome je Rolo sedeo i uzmi medaljon. Odnesi Lakinu medaljon i on će ti reći lozinku za ulazak u krijumčarsko udruženje. Njihove prostorije nalaze se u suterenu iza kartografove kuće. Zakucaj tamo na vrata i reci lozinku. Razgovaraj sa čovekom i on će ti dati komad hartije na kome je upisano slovo R. Sa druge strane nacrtan je deo mape. U donjem gradu videćeš krotitelja zmija. Daj mu napojnicu i on će pristati da razgovara sa tobom. Izađi iz grada, pređi most i kreni na sever. Otprilike na mestu gde budeš ugledao prvi putokaz za N’gastino ostrvo, skreni naglo na istok i pređi brdo. Ugledaćeš čergarsku prikolicu. Priđi mladiću (Kojl) i popričaj sa njim (moraš prvo pomenuti njegovog brata Hejla). Kojl će ti reći da od njegove majke možeš očekivati pomoć pod uslovom da na neki način zaštitiš Hejlovu dušu koju nekromanser N’gasta pokušava da otme. Vrati se do kamenog mosta, a zatim se duž obale ostrva uputi na jugozapad ka astronomskoj opservatoriji. Tamo razgovaraj sa Erazmom (astronom u invalidskim kolicima) i saznaćeš da je teleskop pokvaren. Da bi ga popravio, potreban ti je zupčanik iz drevnog grada patuljaka koji je sada u ruševinama. Do ruševina stižeš na sledeći način: kada izađeš iz opservatorije, kreni stazom desno sve do njenog kraja (odatle si i došao). Levo ćeš videti rased između dva brda i veliku crvenu statuu. Prođi pored nje i desno će se ukazati staza koja vodi u planine. Pažnja! Iako su čuvari koji krstare ostrvom za sada miroljubivi prema tebi, oni koji stražare duž ove staze napadaće te sigurno. Ne vredi da im bežiš, jer će te kad-tad sustići, i zato je najbolje da ih jednog po jednog eliminišeš (novi se ne pojavljuju). Trči kuda te staza vodi (između ostalog, proći ćeš ispod gigantskog mosta) i konačno ćeš se naći ispred ulaza u grad patuljaka. Idi do mesta gde stoji veliki zlatni samostrel i ugledaćeš vrata. Upotrebi knjigu „Dwarven Lore” ispred vrata i ona će se otvoriti. Uđi u tunel. Nemoj da staješ na šestougaone ploče na podu (opasno po zdravlje), već se popni na polomljen stub, zatim se rukama zakači za ispust na zidu koji opasuje celu sobu i pomeraj se desno sve dok ne dođeš do otvora. Preskoči rupu u hodniku (dočekaćeš se na uskoj platformi), popni se na rudarski vagonet i izvuci se na gornji nivo. Pređi preko razbijenih šina, idi desno i naći ćeš se u velikoj sali u kojoj dominira vodopad. Ukloni dvojicu stražara i spusti se do dna prostorije. Videćeš dvoja vrata pored kojih su postavljene statue. Da bi se vrata otvorila, moraš stati na ploču ispred statue. Budi oprezan da te pri tome ne zakači mač koji statua drži. Najpre otvori ona vrata koja su bliža vodopadu. Preskoči provaliju, zatim skoči sa jedne cevi na drugu i videćeš dva konopca. Skoči na prvi, dobro se zaljuljaj (čista fizika - što se niže uhvatiš, otklon konopca će biti veći), prihvati se za drugi i sa njega skoči na cev. Povuci polugu. Istim putem se vrati u salu sa vodopadom i na opisani način otvori druga vrata. Ovde te čeka još jedan preskok pomoću konopaca. On će se završiti ispred vrata koja si otvorio povlačenjem poluge. Uđi unutra i naći ćeš se u maloj sobi iz koje naizgled nema izlaza. Izlaz postoji u tavanici, ali je teško vidljiv. Moraš skočiti, uhvatiti se rukama za ispust i izvuci se gore. Idi desno i spusti se do dna prostorije u kojoj se nalaze dve velike mašine. Priđi desnim vratima u hodniku i pojaviće se prilično agresivan robot. Iseckaj ga na komade, a zatim iz niše pokupi magične napitke. Vrati se u glavni hodnik i doći ćeš do rupe koju ne možeš normalno preskočiti. Prvo siđi na uski ispust uz ivicu ambisa, zatim se rukama uhvati za pukotinu u desnom zidu i pomeri se do suprotnog kraja rupe, otpusti se, napravi „slepi” skok na višu platformu i sa nje se ponovo vrati u hodnik (ne moraš da skačeš na cev). Siđi niz kosu gredu, uhvati se za konopac i popni gore. Ogromna sala u kojoj ćeš se naći veoma je bitna. Primetićeš da se u njoj nalazi serija sklopljenih platformi koje su međusobno povezane cevovodom. Zapamti taj detalj. Popni se uz stepenice i uđi u hodnik na koji ukazuje strelica na zidu. U sledećoj prostoriji pokušaj da pređeš most, ali on će se srušiti pre nego što zakoračiš na njega. Siđi niz stepenice. Popni se na veliki samostrel koji je usmeren u pravcu provalije i povuci polugu. Projektil će se zabiti u stenu. Dođi do ruba provalije i skoči na cev. Na drugom kraju prihvati se za projektil iz samostrela i izvuci se gore. Prođi kroz hodnik. U amfiteatru se uhvati za konopac i popni se na sledeći sprat. Na galeriji ćeš videti zatvorena kružna vrata. Da bi ih otvorio, moraš rešiti logičku zagonetku u prostoriji iza kosine koja vodi na galeriju. Problem se sastoji u transformaciji džinovske mehaničke buba-švabe u ljudsku figuru. Zadatak se rešava u trinaest poteza. Prvi potez: Stani na pokretnu ploču sa znakom bube koja se nalazi na ulazu u prostoriju. Buba će se pomeriti. Drugi potez: Ponovo stani na ploču i buba će se zarotirati za 180° (njena glava će biti usmerena ka zidu prostorije). Treći potez: Popni se liftom na žutu konstrukciju i sa poprečne grede skoči bubi na glavu, odnosno na zelene pipke. Glava će se tada otvoriti. Četvrti potez: Još jednom stani na ploču i buba će se rotirati tako da njena otvorena glava „gleda” ka tebi. Peti potez: Popni se na konstrukciju od greda i skoči na rep bube. Doći će do rotacije zadnjeg dela „transformera” i pojaviće se ljudske noge. Šesti potez: Siđi dole i ponovo stani na pokretnu ploču. Figura će se rotirati za 90° i videćeš konturu čoveka (glavu, grudi, noge). Sedmi potez: Popni se na konstrukciju i stani na jedan, a zatim i na drugi zeleni pipak. Ovim postupkom ćeš osloboditi čovečije ruke i one će uhvatiti dva lanca. Osmi potez: Stani na pokretnu ploču i „transformer” će se vratiti u horizontalan položaj. Deveti potez: Popni se gore i skoči na ljudske noge. Element će se rotirati i ponovo će se pojaviti bubin rep. Deseti potez: Stani na pokretnu ploču. Rotacija figure prouzrokovaće sklapanje ruku. Jedanaesti potez: Još jednom stani na ploču. Figura će se rotirati za 180° i ruke će se usmeriti na gore. Dvanaesti potez: Skoči na bubin rep da bi ponovo reaktivirao noge. Trinaesti potez: Poslednji put stani na pokretnu ploču. Vrata na galeriji tada će se otvoriti. Izađi napolje kroz tunel. Pređi preko mosta i ugledaćeš postrojenje za proizvodnju vodene pare. Siđi niz stepenice, preskoči reku lave i dođi do kotla koji je takođe okružen lavom. Na njegovoj prednjoj strani nalazi se točak. Okreni ga i mašina će početi da proizvodi paru. Vrati se do stepeništa i osmotri okolinu. Fabrika za proizvodnju pare okružena je zidinama. Na pojedinim mestima postavljeni su ventili. Ukupno postoji šest ventila. Cilj je da otvoriš ventile tako da para pri prolasku kroz cevovod spusti poluplatformu koja se nalazi tačno iznad stepeništa. Ako ventile obeležimo od 1 do 6, idući u smeru kretanja kazaljke na časovniku počevši od stepeništa, postupak otvaranja je sledeći: ventil broj 3 (potpuno spuštanje dve platforme u desnoj koloni), ventil broj 5 (potpuno spuštanje dve platforme u levoj koloni i podizanje jedne u desnoj) i ventil broj 1 (spuštanje poluplatforme). Popni se na vrh kotla, a sa njega na prvu platformu. Skači sa platforme na platformu sve dok ne dođeš do zida na čijim se krajevima nalaze dve kule. Okreni točkove u obe kule. Siđi dole i ponovo okreni ventil broj 1. Tada ćeš videti animaciju kako se u velikoj sali, o kojoj smo ranije govorili, rastvaraju platforme zahvaljujući dotoku vodene pare. Dakle, sada je potrebno da se vratiš u salu sa platformama istim putem kojim si došao do postrojenja. S obzirom da su platforme sada rastavljene, skačući po njima lako ćeš doći do vrata u gornjem uglu sale koja su ti do sada bila nedostupna. Okreni točak na balkonu u sledećoj prostoriji. Prođi kroz hodnik koji vodi naniže i ponovo ćeš se naći u sobi sa vodopadom. Primetićeš, međutim, da je kamena kapija sada otvorena. Prođi kroz nju i spremi se za okršaj sa gigantskim golemom. Da bi uništio golema, moraš ga nekoliko puta pogoditi u zadnji deo leve potkolenice. Vodi računa da ti jedan njegov udarac oduzima svu energiju. Zato se stalno kreći oko njegovih nogu, i on u tom slučaju neće moći da te potkači svojim maljem. Kada se golem raspadne, pokupi set zupčanika koji će ostati iza njega, a zatim izađi iz grada patuljaka. Vrati se u opservatoriju i Erazmu reci da si nabavio zupčanik. On će te zamoliti da ga postaviš na njegovo mesto. U centru opservatorije nalazi se prekidač u podu koji pokreće lift. Spusti se sprat niže i u Erazmovoj radnoj sobi okreni točak. Centralni mehanizam za pokretanje teleskopa sastoji se od tri rotora - jednog velikog i dva mala. Prvo je potrebno da se spustiš na nivo velikog rotora (uhvati se rukama za platformu i skoči dole). Zatim se u pravom trenutku popni na prvi manji rotor, a sa njega skoči na drugi. Odmah nakon toga uskoči u kabinu naspram drugog rotora i u upražnjenu nišu stavi zupčanik. Popni se liftom pod kupolu opservatorije i reci Erazmu da si popravio teleskop. On će dozvoliti da ga upotrebiš. Na osnovu informacija koje si do sada sakupio, verovatno si shvatio da treba da odrediš položaj sazvežđa „Zmije”. Postavi glavu teleskopa na četvrto sazvežđe gledajući sleva nadesno. Ako pogledaš kroz okular, videćeš da se „Zmija” prostire u dva kvadranta. Zapamti te položaje. Slobodan MACEDONIĆ |
| ||||||||||||
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |