TEST PLAY<>
091999<><>

Hidden & Dangerous

Sve što ste ikada želeli da isprobate, vidite i preživite vezano za komandoske operacije na temu Drugog svetskog rata, sada ćete moći da odigrate u ovoj monstruozno dobroj mešavini „Orlovskog gnezda”, „Dvanaest žigosanih” i „Nedostižnog mosta”. Ono što sa tehničko-koncepcijske strane nisu uspeli Commandos: Behind Enemy Lines, Soldiers at War, Delta Force i Spec Ops: Rangers Lead the Way, Hidden & Dangerous odrađuje više nego rutinski, dopunjujući doživljaj ratnom atmosferom kalibra Debele Berte. Igra je alfa i omega pucačko-strateških igara sa drugosvetskoratovskim dešavanjem, naoružano, opasno i hardverski jako zahtevno remek-delo kompjuterske zabave.

Radi se o pucačini u prvom/trećem licu, umešno povezanoj sa dosta elemenata terenske taktike i koordinacije ljudstva. Kroz šest kampanja i dvadeset tri misije, kao pripadnik novoformiranog britanskog S.A.S.-a, imaćete priliku za turističku šetnju kroz nekoliko živopisnih lokacija posredno ili neposredno vezanih za ishod rata, dižući u vazduh švapske instalacije, oslobađajući zatočene pilote, kidnapujući oficire i naučnike, i radeći sve ono što se očekuje od prosečnog komite. Sem Italije, Nemačke i finala u Češkoj, svratićete i u naše krajeve, gde će vam u zadatak biti stavljeno da rasturite ustave na Dunavu kod Velikog Gradišta („Velke Gradiste”, kako će to javiti oficir za vezu), koja u startu kreće naopako obaranjem Lankastera koji je trebao da vas prebaci u zonu skoka. Naravno, zakazani kontakt sa lokalnim partizanima pada u vodu (srpska posla: momci se nisu pojavili), a vama jedino preostaje da u samom Gradištu (koje izgleda kao predgrađe Londona) nađete civilno odelo i šmugnete...

Misije su projektovane na način od koga zastaje dah: složene situacije, primarni i sekundarni zadaci i mnoštvo inteligentnih neprijatelja zahtevaju potrebu za pažnjom i koordinacijom jednog Rainbow Sixa, a prirodne i veštačke prepreke koje često služe kao jedina zaštita od rafala sa stražarske kule, uz povremenu laganu puzzlu oko snalaženja i traženja načina da ostvarite zacrtano, traže strpljenje koje ste iskalili igrajući Commandos. Tu su i fenomenalne „scripted” sekvence unutar gotovo svake misije. Na primer, kada na drugom zadatku u Italiji zapalite cisternu sa benzinom da biste označili cilj za bombardere, oni se na kraju i pojave i naprave sasvim realni pakao od zarobljeničkog kampa i rafinerije koju ste upravo posetili, uz tutnjavu motora, crne senke na nebu i zastrašujući fijuk bombi (za ubedljivost i realističnost prizora garantuje autor teksta - komšija novosadske rafinerije...). Dodajte ovome i mogućnost da od ubijenog protivnika pokupite oružje i municiju (konačno!), kao i mogućnost da otmete i iskoristite svako vozilo na koje naiđete (kamion, tenk, oklopni transporter...) i dobićete pravi pravcati ratni film sa vama u glavnoj ulozi.

Na početku svake kampanje, između četrdesetak ponuđenih operativaca, morate da izaberete osmoricu koja će uzeti učešća u daljem setu misija. Momci se, sem po nacionalnosti i fizionomiji razlikuju po primarnim karakteristikama (gađanje, prikradanje...) koje su veoma bitne, jer ćete u bitkama neposredno kontrolisati samo jednog u jednom trenutku, dok će ostale preuzeti kompjuter vodeći ih u skladu sa vašim naredbama ili automatizmu ako ove izostanu. Ono što vam sledi je izbor borbenog kompleta i količine municije koje ćete u toku borbi, kao što smo spomenuli, nadopunjavati „on the fly”, preturajući po leševima zlatokosih Švaba...

Imperativ za preživljavanje u bitkama, pored individualnih refleksa, veštine i preciznosti je i koordinacija među kolegama. Postoje dva načina za to: svakome od njih možete da izdate pojedinačna naređenja u toku bitke (prati me, ostani na poziciji, zadržavaj vatru...), i da ih time raporedite u sferi koja je ograničena dometom vašeg glasa (korisno za zasede ili „covering fire” pri pretrčavanju brisanog prostora). Drugi način se svodi na detaljniju manipulaciju putem strateške mape (podseća na onu iz Heavy Geara 2) pomoću koje ih možete raštrkati po borbenoj zoni, uz određivanje ponašanja pri prebacivanju i dolasku na lokaciju, kao i pri susretu sa neprijateljima.

Grafika i zvuk takođe zaslužuju pohvale: teksture terena i objekata, a pogotovo atmosferski efekti kiše, grmljavine, i snega, kao i „šumski” zvuci (cvrkut ptica, vetar u granama, zrkavci...), ambijentalna ratna tutnjava u daljini i dinamična muzika koja se menja u zavisnosti od situacije sasvim lepo zaokružuju ovu divno projektovanu ratnu oblandu.

Red bi bio da se dotaknemo i mana. Pored povremenih bagova sa izletanjem u Windows (koje se rešavaju zakrpom koja je upravo izašla), AI protivnika i kolega s vremena na vreme zna da totalno zariba: vaši kompanjoni se ponekad pri zaleganju okrenu na sasvim suprotnu stranu od vas okrećući zadnjicu Švabama koje su nagazile na okidač, ili se pri prikradanju uskim prolazima zakucaju u zid i tako stoje bez obzira na naređenje za pokret. Sve u svemu, biće potrebno još nekoliko pečeva da se cela stvar totalno ispegla, ali je i ovako više nego vredna celonoćne konzumacije. Uz Hidden & Dangerous i Jagged Alliance 2, vaše noći će postati dani, a redovne dnevne obaveze (recimo, predaja tekstova za novi broj) kuluk koji postoji u nekom drugom svetu...

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Hidden & Dangerous
Šta mislite o ovom tekstu?
Skull Caps
Animaniacs: A Gigantic Adventure
Jagged Alliance 2
Militato
Beavis & Butt-head Do U
Descent 3
Tarzan: Action Game
Space Circus Fever
Outcast
Actua Ice Hockey 2
Kingpin: Life Of Crime

PLATFORMA:
Pentium/166 MHz, 16 MB RAM-a, Direct 3D
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera