
Nakon potpunog neuspeha 3D verzije kultnog Froggera, „Hasbro Interactive” je smogao snage (i smelosti) da ispravi propuste i objavi sasvim drugačiju igru, konstrukcijom mnogo bližu originalu. Tako je nastao Frogger 2, igra čijoj izradi je posvećeno mnogo više pažnje i „finog podešavanja” kojim se dobre arkade odvajaju od loših.
Najviše modifikacija pretrpeo je upravljački interfejs, najozbiljnija „boljka” prethodnog Froggera. Kontrole su svedene na kretanje, tačnije skakutanje u četiri pravca, skok, dvoskok i izbacivanje jezika kojim se hvataju insekti što donose bodove i dodatne živote. Žabac ima strogo ograničen obrazac kretanja, tj. ne postoji mogućnost dijagonalnog pomeranja, izvođenja skokova različite dužine, nedostaju inercija i promena brzine izvođenja – sve na šta smo navikli igrajući klasične arkadne igre. Ali to nikako ne treba shvatiti kao minus, naprotiv. Inteligentno osmišljenje prepreke i zamke kao i savršena konstrukcija nivoa čine da Frogger 2 više liči na logičku igru u kojoj treba pažljivo isplanirati svaki korak. S obzirom da se upravljanje u potpunosti savladava na prvom, trenažnom nivou, ostatak igre svodi se na prilagođavanje specifičnostima okruženja, što je osnovna postavka originalne igre s početka osamdesetih. Poboljšanja su vidljiva i na kameri, koja je statična i ne može se rotirati. Izvođenje je iz trećeg lica i poluptičje perspektive, što omogućava najbolju preglednost. Detekcija sudara je besprekorna, što je posebno važno, jer o životu i smrti često odlučuju milimetri i delići sekunde. Kvalitet i raznovrsnost grafike i zvučni efekti zaslužuju odličnu ocenu, dok jedino muzika pomalo iritira. Igrivost je zaista na nivou, pa Frogger 2 mirne duše možemo preporučiti svim ljubiteljima platformskih i logičkih igara. Gradimir JOKSIMOVIĆ | | |