TEST PLAY<>
122000<><>

Heroes Chronicles: Warlords of The Wasteland & Conquest of The Underworld

New World Computing” je pod patronatom većeg 3DO-a izbacio na tržište više naslova s etiketom Might and Magic. Pravi rekorder je Heroes of Might and Magic III (HoMM III), koji je dobio toliko dodataka da je to prosto neverovatno. Posle originalne igre usledio je Armegeddon’s Blade, pa Shadow of Death. Sada je pred nama (tobože) nova edicija Heroes Chronicles (HC). Nažalost, svi koji su igrali HoMM III odmah će uočiti da su HC veoma razvodnjena verzija HoMM III, koja sadrži jednu kampanju po „Hronici”. Igra se zasniva na istom engineu, grafici, AI rutini, muzičkim temama (uključujući i poznatu Dirol/vremenska prognoza temu s jedne domaće televizije) itd. HC nema generator random mapa, podršku za više igrača ni mogućnost za igranje mapa ili kampanja koje su drugi ljudi napravili. U suštini, HC je poput serijala demo-verzija originalne igre, namenjen mlađem uzrastu igrača, za upoznavanje sa svetom Moći i Magije. To znači da igrači koji vole Heroje, i koji su proveli dosta vremena uz ranije delove, treba da se zapitaju da li im kampanja sa osam misija nešto znači u životu. Pozitivna osobina je što je svaki HC zaseban i nije potreban originalni HoMM III disk da bi se igralo.

Novi serijal sadržaće četiri nastavka, tačnije Hronike koje će se pojavljivati tokom sledećih par meseci. Kao što rekosmo, serijal je prvenstveno dizajniran za početnike. Sve četiri Hronike slediće avanture heroja Tarnuma, koji se mora iskupiti bogovima ispunjavnjem nekoliko Questova u njihovo ime. To je priča koja se grana kroz sve kampanje, na sva četiri diska. Igra je potezna i zahteva od igrača standardne aktivnosti, kao i u ranijim delovima Heroja: menadžment resursa, armija i izgradnju gradova. Borbe su na taktičkom nivou s jedinicima koje su obično fantastična bića poput vampira, mumija, goblina, vukova, orkova, duhova, hidri, džinova i mnogih drugih.

Prva Hronika „Warlords of Wasteland” je ujedno uvod u avanture koje će uslediti. Govori o varvarinu Tarnumu, koji iz razgovora s misterioznim bardom otkriva priče o davno zaboravljenoj slavi svog naroda (miroljubivog, ali ratničkog). Taj probuđeni nacionalizam inspiriše heroja da se pobuni protiv „dahija”, predstavljenih u vidu zlih čarobnjaka koji su porobili Tarnumov narod.

Druga Hronika „Conquest of The Underworld” opisuje doživljaje besmrtnog i sada poznatog heroja Tarnuma, koji je poslat od strane bogova da pomogne ćerki otetog kralja da spase svoga oca. Tarnum je sada sveti vitez, jadnjikavi paladin, koji se mora boriti protiv zlih snaga demona iz pakla.

Svaki disk sadrži po osam scenarija u kampanji. Mora se napomenuti da su priče scenarija dosta privlačne i da se tokom misija veoma prijatno razvijaju u celinu, za razliku od nešto konfuznijih priča iz prethodnih delova Heroja. Naime, tokom misija ima dosta skriptovanih elemenata i pop-up prozora koji objašnjavaju i održavaju tok priče. Scenariji su nešto kraći i odvijaju se na manjim mapama. Igrivost i atmosfera mogu se učiniti sličnim originalnim HoMM III, ali kvalitet dizajna mapa sigurno nedostaje. Napravljene su na takav način da igrač skoro nikada nije ugrožen od strane neprijatelja, kompjuterskih igrača, čak i na najvišem nivou težine. U suštini, oni skoro nikada ne napadaju, već će igrač preduzimati sve opsade i ofanzive. Ovo vodi do totalno monotone i dosadne igre, a jedino možete da izgubite jslučajnom pogibijom glavnog heroja Tarnuma u nekoj od bitaka.

Nedostatak izazova svodi igru na nekoliko glavnih elemenata koji bi trebalo da poboljšaju kvalitet atmosfere: konstantno pravljenje i gomilanje jedinica, kao i istraživanje mape. To, naravno, ograničava privlačnost dužeg igranja, ponovnog prelaska kampanje ili pojedinih mapa. U suštini, samo sam jednu misiju morao da ponavljam zbog toga što mi je glavni heroj poginuo tokom opsade tvrđave na koju je pošao s preslabim snagama. Da sam sačekao još par krugova i nagomilao nekoliko desetina jedinica, pobeda bi sigurno bila moja. Ali, zar konstantna izgradnja jedinica predstavlja izazov i čini atmosferu boljom?

Pitam se šta je nateralo ljude iz „New World Computinga” da upropaste jednu od najboljih igara ovako lošim prozvodom. Ovo je prva igra koja koristi identičnu strukturu i izgled prethodnih delova iz serijala. Ovakvu grešku ipak je previše ponavljati četiri puta, koliko pomenuta firma planira da razvuče priču o Tarnumu i njegovim smešnim „herojskim” delima. Ako ipak želite nešto više od jedne kampanje sa samo osam misija, mnogo je bolje da nađete originalne HoMM III: Reastoration of Erathia, dodatak Armageddon’s Blade i sledeći, samostalni dodatak Shadow of Death. Tu su takođe i brojni fan-sajtovi koji nude više nego kvalitetne scenarije i zabavne kampanje. HC ipak treba izbegavati, ako niste apsolutni novajlija u Might and Magic svetu. S obzirom na popularnost ovih naslova, šanse za to su veoma male.

Branislav BABOVIĆ

 
Command & Conquer: Red Alert 2
Sudden Strike
Starship Troopers: Terran Ascendancy
Escape from Monkey Island
Blair Witch Volume One: Rustin Parr
In Cold Blood
Heroes Chronicles: Warlords of The Wasteland & Conquest of The Underworld
Šta mislite o ovom tekstu?
Sheep
Tony Hawk’s Pro Skater 2
Zeus: Master of Olympus
Rune
Squad Leader
Cultures
Jet Fighter IV: Fortress America
FIFA 2001
Airfix Dogfighter

MINIMUM:
Pentium /233 MHz, 32 MB RAM-a
OPTIMUM:
Pentium 2/400 MHz, 128 MB RAM-a

60

Softver ustupio „NT Soft”
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera