TEST PLAY<>
122000<><>

Squad Leader

Jedan od najstrašnijih, najuzbudljivijih, ali u isto vreme i najvažnijih događaja u novijoj istoriji čovečanstva jeste veliko iskrcavanje savezničkih snaga na plaže Normandije koje predstavlja i početak kraja jedne bolesne ideologije kojoj je malo falilo da ovlada skoro celim svetom. Učestvovalo je dvesta hiljada momaka odlučnih u tome da se probiju kroz skoro neprobojnu liniju utvrđenja, ljudi, teškog naoružanja i gustu mrežu monstruoznih prepreka, zamki, vodenih i nagaznih mina.

Mada mnogi istoričari tvrde da ova operacija zvana Overlord ne bi bila toliko uspešna da Nemačka nije počela da se raspada i truli, evidentno je da je dalji tok operacija na teritoriji Francuske, Belgije, Holandije i na kraju i Nemačke uglavnom bio usmeren ka pobedi. A isti istoričari takođe tvrde da je linija između postignutog uspeha i totalnog kraha operacije, koji bi veoma lako mogao voditi ka jačanju nacističke Nemačke, bila previše tanka, previše providna i previše blizu.

Ovakav istorijski događaj, fantastičan materijal za uzbudljivu igru, već hiljadu puta je obrađivan i prerađivan. Mnogi su svoju sreću okušali sa momcima u Normandiji, od large scale poteznih „šestougaonih” strategija do real time strategija od kojih je kao poslednji izdanak nedavno ugledao svetlost dana „Microsoftov” Close Combat 5. Ali, žanr poteznih strategija u kojima se upravlja pojedinačnim vojnicima skoro je potpuno zaboravljen. I tu je „Microprose” ugledao tračak svetlosti kroz odškrinuta vrata i ugrabio priliku da se oproba na tom polju. Squad Leader, stvoren od strane programera iz „Random Gamesa” podseća na famozni X-COM: Enemy Unknown, ali smešten u period Drugog svetskog rata, na teritoriju Normandije kao i cele Francuske.

Od same instalacije pa nadalje mladog komandanta jedinice prati opšti utisak niskobudžetne izvedbe i nedorađenosti. Od uvodnih video-klipova, preko potpuno nepreglednog glavnog menija pa sve do same akcije, sve deluje prilično zastarelo, loše dizajnirano i nerazumljivo. Kao što je pomenuto, sama akcija se koncentriše na same ljude nad kojima igrač ima neposrednu kontrolu. Komandant u svoj tim može uvrstiti nekoliko odeljenja, vođa i specijalista. Specijalisti su vezisti koji navode artiljerijske napade, snajperisti, bolničari i inženjerci. Nakon sastavljanja jedinice dolazi i izbor naoružanja koji uključuje većinu poznatih modela vatrenog oružja iz Drugog svetskog rata, ručnih granata i ostalog „pribora” za tamanjenje protivnika.

Sama akcija je skoro identična sa pomenutim Enemy Unknown i njenim naslednicima. Igra se po potezima, svaka akcija koju pojedinačni vojnik sprovodi zahteva određen broj poena, a to dodatno zavisi i od terena, umora i ostalih standardnih faktora. Ovaj sistem kontrole ima svoje prednosti, kao što su lakše taktiziranje i bolji pogled na situaciju, ali i mane od kojih je najvažnija nedovoljna uzbudljivost, a odmah uz nju i slab osećaj realnosti.

Misije u Squad Leaderu su interesantne, dobro osmišljene i dovoljno teške da čak i na najlakšem nivou oznoje srednje iskusnog stratega. Zadaci su raznovrsni i uključuju sve moguće situacije u kojima su se nalazili saveznički vojnici tokom tog perioda rata, od samog iskrcavanja na plažu, preko osiguravanja pozicija, razbijanja blokada i uništavanja bunkera sve do postavljanja i „upadanja” u zasede.

Nažalost, ova igra ima jednu veliku manu. Većinu igrača već na početku odbije veoma loša i zastarela grafika. Čini se da su dizajneri i crtači sasvim zaboravili na sve nove standarde, 3D akceleraciju, spektakularne efekte, računare sa mnogo memorije, brzim procesorima i velikim i lepim monitorima. Sve animacije su izvedene u samo nekoliko slika i potpuno su neprirodne. Sami likovi zauzimaju veoma neprirodne položaje, neprecizni su, a efekti eksplozija, dima i vatre prosto izazivaju sažaljenje na putnike kroz vreme koji su se 80-tih potpuno nepripremljeni iznenada preselili u 2000. godinu.

Velike nedostatke u grafici donekle nadoknađuje zvuk, mada to i nije bio jako težak zadatak. Efekti eksplozija su pristojni i ne kvare utisak, konstantna „muzička” pratnja u vidu dubokih basova udaljene artiljeriije popravlja atmosferu. Semplovane izjave dva glumca koje su dodeljene našim vojnicima veoma podsećaju na „efektne” izjave Prleta i Tihog iz „Otpisanih” i njihovih zlih SS protivnika prilikom spektakularnih sukoba, te oblikuju atmosferu u pravcu jeftinih ratnih serija YU produkcije.

Dejan TOMKA

 
Command & Conquer: Red Alert 2
Sudden Strike
Starship Troopers: Terran Ascendancy
Escape from Monkey Island
Blair Witch Volume One: Rustin Parr
In Cold Blood
Heroes Chronicles: Warlords of The Wasteland & Conquest of The Underworld
Sheep
Tony Hawk’s Pro Skater 2
Zeus: Master of Olympus
Rune
Squad Leader
Šta mislite o ovom tekstu?
Cultures
Jet Fighter IV: Fortress America
FIFA 2001
Airfix Dogfighter

MINIMUM:
Pentium /100 MHz, 32 MB RAM-a
OPTIMUM:
Pentium /233 MHz, 64 MB RAM-a

63

Softver ustupio „NT soft”
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera