KORAK PO KORAK<>
042001<><>

Escape from Monkey Island (3)

Nekada opasno piratsko ostrvo sada je pretvoreno u živopisno letovalište zahvaljujući kompaniji na čijem je čelu Ozi Mandril. Prvo popričaj sa I.Cheesom i Otisom, a zatim se uputi do kafeterije (StarBuccaneer’s). Pre nego što uđeš unutra, pogledaj praznu šoljicu od kafe koja stoji u prozoru. Uđi unutra i uzmi je (šoljica se ne vidi, jer je zaklonjena listovima paprati). Popričaj sa prodavcem i zatraži da ti u šoljicu sipa besplatnu „grogaćino” kafu. Sa tezge pokupi kolačić i sažvaći ga (opcija ‘USE’). Popričaj sa gospođom koja je na turističkom proputovanju (posebno zapamti ono što će ti reći vezano za Konačnu Uvredu) i obrati pažnju na njenu tašnu. Videćeš suvenir šolju sa amblemom kafeterije „StarBuccaneer’s”. Odvrati ženi pažnju i ukradi šolju iz tašne. Izađi napolje i idi do spomenika koji se nalazi na gradskom trgu. Razgovaraj sa turistom i on će ti pružiti bitne informacije o talismanu Konačna Uvreda. Pogledaj statuu pirata i videćeš da joj nedostaje kapa. Turista će ti tada reći da piratov sin živi na malom atolu (Knutting Atoll) neposredno pored ostrva Jambalaya. Napusti gradski trg i uputi se ka jugoistoku.

Na sledećoj lokaciji ugledaćeš svog starog poznanika, trgovca Stena. Ovoga puta on se bavi tajm šering biznisom. Pre nego što započneš razgovor s njim, pokupi bočicu superlepka koja leži pored kuće. Sten će ti najpre ponuditi besplatnu brošuru koja reklamira njegove turističke aranžmane. Obavezno je uzmi. Nakon toga predložiće ti da saslušaš njegovu reklamnu besedu u trajanju od tri sata. Pristani, ali ćeš vrlo brzo zaspati. Da bi ostao budan, popij „grogaćino” kafu, i reci Stenu da počne svoj monolog. Kao nagradu za preživljenu verbalnu torturu, dobićeš „Mega Monkey Mug Meal Coupon”, kupon koji ti obezbeđuje besplatan obrok u restoranu „Planet Treepwood”. Vrati se do grada.

Uđi u pab „Microgroggery”. Popričaj sa Karlom koja se u međuvremenu napila, a zatim i sa barmenom. Zatraži da popiješ grog, ali pošto nemaš ličnu kartu, dobićeš „grog junior”. Ovde postoji način da zaradiš drugi „Mega Monkey Mug Meal Coupon”, iako ti on u osnovi nije neophodan (to je samo alternativni metod za njegovu nabavku). Pogledaj mehaničkog morskog lava, a potom se raspitaj kod barmena o uslovima koje je neophodno da ispuniš da bi dobio pomenuti kupon. Stvar je relativno jednostavna – moraš izdržati puna dva sata na leđima morskog lava, a da te on ne zbaci sa sebe. Da bi osigurao svoju stabilnost tokom vožnje, sipaj malo superlepka na sedlo, a zatim prihvati izazov. Nakon ludog provoda, dobićeš „Mega Monkey Mug Meal” kupon.

Ispred restorana „Planet Treepwood” popričaj sa Marejem, brbljivom lobanjom. Uđi unutra i pogledaj dnevni meni koji je ispisan na tabli. Priđi konobarici i naruči bilo koje jelo, ali naglasi da poseduješ „Mega Monkey Mug Meal” kupon i da želiš da platiš pomoću njega. Sedi za sto i konobarica će ubrzo doneti ono što si naručio. Pogledaj šolju i primetićeš da ona liči na glavu majmuna koja ti je potrebna da bi sastavio talisman Konačna Uvreda. Pokušaj da ukradeš šolju, ali ćeš biti primećen. Zato pozovi pirata karikaturistu koji se šeta u blizini i zatraži da nacrta tvoju karikaturu. Kada te on upita za specijalne zahteve, reci mu da želiš da te nacrta kako u ruci držiš šolju. Nakon što se karikatura nađe u tvom inventaru, uradi sledeće: namaži je superlepkom, a zatim lepljivu karikaturu zalepi preko šolje koju si ukrao iz tašne u kafeteriji „StarBuccaneer’s”. U momentu kada niko ne bude obraćao pažnju, brzo zameni šolje – pokupi „Mega Monkey” sa stola, a na njeno mesto stavi kopiju. Izađi iz restorana pre nego što konobarica „provali” šta si uradio.

Vrati se do luke, uđi u čamac i zaveslaj prema ostrvcu Knutting Atoll. Negde na pola puta presrešće te jedrenjak kojim komanduje izvesni admiral Kasaba. Nakon nimalo prijatnog razgovora, admiral će te pustiti da prođeš uz napomenu da će te sve vreme držati na oku. Posle iskrcavanja prvo priđi maloj pozorišnoj sceni u kojoj je u toku lutkarska predstava. Glavni likovi su, ni manje ni više, nego kapetan LeČak i sam Gajbraš Tripvud. Ne daj se zbuniti što vidiš samoga sebe, pa popričaj sa obema lutkama. U toku dijaloga sa Gajbrašom zatraži da razgovaraš sa lutkarom. Stari mornar će tada promoliti glavu iza paravana. Upitaj ga da li je čuo za Konačnu Uvredu i primetićeš da je ozbiljno uznemiren. Pokaži mu skicu talismana i on će pobeći glavom bez obzira. Pokupi sa zemlje lutke kapetana LeČaka i Gajbraša Tripvuda.

Desno je locirana škola za prevaspitavanje pirata koju vodi gospođica Rivers. Popričaj sa njom i prijavi se za kurs koji upravo počinje. Nakon njene besede, uslediće test koji treba da potvrdi da su slušaoci kursa uspešno rehabilitovani. Na pitanja gospođice Rivers odgovaraj na najgori mogući način, birajući najsurovije odgovore u okviru ponuđenih dijaloških opcija. Rezultat ispita biće sledeći: tvoje kolege će pasti, a ti ćeš biti proglašen za beznadežan slučaj. To će ti doneti posebnu nagradu: papirnu kapu namenjnu najgorem učeniku. Naravno, odmah ćeš biti izbačen iz škole. Desno od školskih vrata primetićeš sklopku za protivpožarni alarm. Aktiviraj alarm i kada Riversova izleti iz zgrade, brzo uđi u učionicu i pogledaj veliki sanduk koji leži u donjem desnom uglu ekrana. Pokupi pištaljku koja imitira zov papagaja. Ako ne budeš dovoljno brz, i Riversova se vrati i uhvati te u krađi, ponovi ceo postupak.

Idi do plaže koja se pruža desno od mesta gde si se iskrcao na Knutting Atoll. Tamo ćeš sresti pirata (Džambo LaFit) čijem je ocu podignut spomenik u centru ostrva Jambalaya. Iz razgovora s njim saznaćeš da je u znak protesta skinuo kapu sa očeve statue i zakopao je ispod kamena na plaži. Problem je samo u tome što je plaža prepuna kamenja, a on je zaboravio tačnu lokaciju. Pogledaj dva identična papagaja koji stoje na Džambovim ramenima. Raspitaj se o njima. Ispostaviće se da jedan uvek govori istinu, a drugi neistinu. Idi desno i naći ćeš se ispred prvog kamena. Duni u pištaljku i papagaji će sleteti na kamen. Jednoj ptici daj da popije gutljaj „groga juniora”, a drugoj ponudi „grogaćino” kafu. Prvi papagaj će se opiti i početi da se klati levo–desno, dok će drugi početi nekontrolisano da skakuće. Na ovaj način moći ćeš da razlikuješ papagaje. Obrati se jednoj od ptica i postavi joj neko pitanje na koje garantovano znaš odgovor (npr. kako se zoveš). Ako papagaj da tačan odgovor, to znači da je to onaj koji govori istinu; u suprotnom, u pitanju je lažljivac. Sada kada umeš da razlikuješ papagaje i znaš koji od njih dvojice govori istinu, možeš lako naći kamen koji tražiš.

Postupak je sledeći. Najpre upitaj papagaja koji govori istinu da li je kapa zakopana ispod kamena na trenutnoj lokaciji. Ako dobiješ odričan odgovor, sačekaj da papagaji ponovo slete na isti kamen, a zatim istinozborca upitaj u kom pravcu treba da ideš da bi se približio cilju. On će ti reći jednu od strana sveta. Uputi se u tom pravcu. Kada se nađeš pokraj novog kamena, duni u pištaljku i papagaji će doleteti. Ponavljaj opisani postupak sve dok ti papagaj koji govori istinu konačno ne kaže da si našao pravi kamen. Sada je potrebno da ga nekako ukloniš. Zato uzmi lutke iz inventara i upotrebi ih na kamenu. Admiral Kasaba će primetiti da se nešto dešava i ispaliti topovsko đule. Ono će razbiti kamen, a ti ćeš postati vlasnik bronzane kape. Vrati se do čamca i uputi se ponovo ka Jambalayi. Da bi izbegao novi susret sa admiralom, iskrcaj se na plaži pokraj Stenove kompanije.

Takmičenje u skokovima u vodu održava se u zapadnom delu ostrva. Popričaj sa Markom De Polom, aktuelnim šampionom, i izazovi ga na dvoboj u skokovima u vodu. On će ti reći da prvo moraš nabaviti prijavni obrazac. Razgovaraj sa sudijskom trojkom i prijavi se za takmičenje. Dobićeš prijavnicu. Pokaži je Marku i on će prihvatiti izazov. Uđi u šator i presvuci se. Prvi skok možeš izvesti kako god želiš, s obzirom da će Marko svakako pobediti. Nakon početnog neuspeha, potrebno je da se posavetuješ sa sudijama.

Krajnji levi sudija je definitivno potplaćen, što ćeš zaključiti iz razgovora. Pogledaj reklamnu brošuru koju si dobio od Stena i na naslovnoj strani ćeš prepoznati sudiju u zagrljaju jedne plavuše. Zapreti mu da ćeš obelodaniti ljubavnu aferu. To će ti doneti sudijinu naklonost, i on će od tog trenutka sve tvoje skokove ocenjivati najvišom ocenom. Sudija u sredini zameriće što prilikom ulaska u vodu previše prskaš i praviš prevelike talase. Lek za ovaj problem je konična kapa koju si dobio od gospođice Rivers. Ona će ti omogućiti glatko uranjanje u vodu. Konačno, treći sudija će ti reći da ako želiš pobedu, moraš u svemu imitirati Marka. Svaki Markov skok sastoji se od tri vezane figure, pri čemu postoji ukupno četiri različita pokreta. Svaki odgovara jednom od kursorskih tastera, i to: Alpha Monkey (levo), Spinning Swordsman (desno), Rum Barrel (dole) i Keelhaul (gore). Moraš, dakle, pažljivo otpratiti kombinaciju koju će Marko izvesti (menja se od slučaja do slučaja) i precizno je ponoviti.

Još jednom izazovi Marka, ali pre toga stavi papirnu kapu na glavu. Izvedi skok precizno, imitirajući figure tvog konkurenta, i obojica ćete zaraditi čiste desetke. Marko će tražiti revanš i da ti skačeš prvi. Idi do lokacije na kojoj se nalazi šator i na stolu ćeš videti bočicu ulja za telo. Ubaci u bočicu dopola sažvakan kolačić (Schmear Whiz) i gledaj šta će se dogoditi. Izvedi bilo kakav skok, jer Marko će svakako izgubiti. Kao nagradu dobićeš trofej. Pošto si sakupio sve delove talismana Konačna Uvreda, automatski ćeš se vratiti na ostrvo Melée. Tamo te čeka novo iznenađenje: kapetan LeČak i Ozi Mandril rade zajedno! Bićeš prognan na Majmunsko ostrvo.

Slobodan MACEDONIĆ

 
Escape from Monkey Island (3)
Šta mislite o ovom tekstu?
Stupid Invaders
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera