![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||||||||
Konačno možeš pokrenuti cepelin. Vrati se do mesta gde je ukotvljen. Stani pored razdelnika vodene pare i videćeš da je on oživeo – para ističe na sve strane. Da bi se vazdušni brod pokrenuo, moraš imati potreban pritisak vodene pare, a on je označen crvenom linijom u plavom području manometra koji je postavljen ispod razdelnika. Potrebno je, dakle, da podesiš ventile (otvoreni ili zatvoreni položaj) tako da se kazaljka manometra poklopi sa crvenom linijom. Bilo bi to veoma lako da nije sledeće začkoljice: ne postoji jedan, već tri razdelnika pare, koji su postavljeni jedan iznad drugog, a do njih se dolazi pomoću lifta koji za pogon takođe koristi paru (svako njegovo pomeranje izaziva pad pritiska). Zbog toga moraš postaviti veći pritisak nego što ti je potreban, jer ćeš ga utrošiti na transport između spratova. Lift, inače, pokrećeš povlačenjem ručice sa svoje leve strane, i to napred (za penjanje) i nazad (za spuštanje). Najjednostavniji postupak za rešavanje ovog problema je sledeći (prvi nivo je najniži, a treći najviši): prvi nivo – zatvori sva tri ispravna ventila (krajnji desni je neispravan), a zatim se popni gore; drugi nivo – zatvori sve ventile, pa se popni gore; treći nivo – zatvori samo krajnji desni ventil, spusti se dole; drugi nivo – otvori prva dva ventila gledano sleva, spusti se dole; prvi nivo – otvori sva tri ispravna ventila. Ako ispoštuješ ovu proceduru, kazaljka na manometru poklopiće se sa crvenom linijom. Okreni se i priđi merdevinama s desne strane. Baci pogled dole desno i videćeš točak velikog zasuna. Okreni ga i vreo vazduh će poteći. Balon cepelina će se napuniti i on će poleteti. Ali, njegovo kretanje blokiraće velika kupola. Ništa zato, vrati se do poluge koja otvara kupolu (seti se, već si je povlačio; nalazi se na platformi do koje vozi lift u metalnoj cevi). Kada otvoriš kupolu, cepelin će nastaviti kretanje i stati u položaju koji ti omogućava da uđeš u njegovu kabinu. Učini to i povuci polugu kako bi nastavio putovanje. Sada će uslediti nestvarna vožnja kroz kanjon Voltaica koja će se završiti na platformi tik iznad ostrvca sa kamenom građevinom (čija ti funkcija još uvek nije jasna). Na drugom kraju platforme videćeš novu polugu. Naravno, povuci je. Tada će se dogoditi nešto još luđe – malo ostrvo će se rascepiti, a njegov veći deo će se izdići u nebo i ostati da lebdi. Šokiran onim što se desilo, ponovo uđi u kabinu cepelina i povuci polugu. Iskrcaćeš se na lebdećem ostrvu, neposredno ispred vrata koja sada možeš otvoriti. Uđi unutra, siđi niz merdevine i na dnu okreni točak. Kada se pod pomeri, ugledaćeš električni distributer koga si ranije stavio u pogon, a iznad njega krhotine materijala formiraće neobičnu figuru. To je Simbol Energije koji tražiš. On će automatski biti prepisan na list papira. Pogledaj gore i otvori vrata koja se nalaze ispred tebe. Pojaviće se knjiga J'nanina. Klikni na nju. Nalaziš se ponovo na J'naninu, u kupoli u kojoj je Saavedro zaključao Releeshan Age. List sa Simbolom Energije spusti na plavi skener u središtu kupole. Kavez sa knjigom će se izdići iz rupe, ali će ostati zatvoren. Istovremeno, Saavedro će ti uputiti novu poruku. Tako si okončao avanturu na Voltaicu. Na tebi je sada da odlučiš gde ćeš ići dalje – na Amateriu ili Edannu. Metodologiju za nalaženje veze do tih svetova već smo objasnili, pa zato odmah prelazimo na jedan od njih. 4. Amateria Age (The Age of Dynamic Forces) Ovoga puta tražimo simbol dinamičkih sila koje su prema Atrusovom dnevniku odgovorne za sve promene koje se događaju u jednom svetu, ili kako to u originalu glasi: „Dynamic Forces Spur Change”. Njima je posvećena Amateria, ostrvo nalik na istočnjački luna–park, osmišljeno kao mešavina „roller coastera” i džinovskog flipera. Same zagonetke, po svojoj prirodi, uključuju manipulaciju kuglicama, rampama, odbojnicima i sličnim elementima. Najpre nekoliko osnovnih informacija o Amateriji. U njenom centralnom delu nalazi se pagoda, u koju se ulazi preko mosta direktno sa početne lokacije. Most, međutim, nije kompletan, i za njegovo potpuno formiranje potrebno je uneti tri šifre (na tri šestougaona panela) koje se sukcesivno dobijaju nakon što se reše tri zagonetke dinamičkih sila. Interesantno je da sve imaju isti cilj: staklenu kuglu je potrebno provesti kroz niz prepreka tako da se ona ne razbije, odnosno da čitava uđe u centralni deo pagode. Prvi problem kojim ćemo se pozabavti jeste problem vage. Sa početne lokacije kreni pravo i pređi mostić. Okreni se desno i videćeš knjigu J'nanina. Ona se tu nalazi ako želiš da se vratiš nazad pre nego što nađeš simbol dinamičkih sila. Nastavi napred kroz hodnik, a zatim dole niz stepenice. Nekoliko lokacija dalje naići ćeš na raskrsnicu: put levo vodi preko drvene staze koja se pruža preko vode, a desni nastavlja dalje kroz hodnik. Kreni desno i uđi u lift s leve strane. Popni se gore. Okreni se i pokupi listove iz Saavedrovog dnevnika. Obrati pažnju na metalno korito i točak ispod njega. To je zapravo velika vaga, čiji je oslonac točak koji se može pomerati i zauzeti tri različita položaja. U levom uglu ekrana videćeš rampu s narandžastom kuglom. Klikni na nju da bi je zumirao. Videćeš da se polovina kugle (dakle, deo koji vidiš ispred sebe) sastoji od četiri dela i to: tri drvena i jednog kristalnog. Siđi liftom dole, vrati se do raskrsnice, skreni desno i pređi preko drvene staze. Stani na postolje ispred nekakvog upravljačkog pulta i povuci levu polugu. Postolje će se izdići i ispred tebe će se ponovo naći vaga. U desnom delu ekrana videćeš narandžastu kuglu. Ovoga puta vidiš njenu drugu polovinu. Zumiraj je i shvatićeš da se ona u celosti sastoji od drveta. Sada ćemo u pomoć pozvati matematiku. Narandžasta kugla sastoji se od osam segmenata, pri čemu je sedam od drveta (3 + 4), a samo jedan kristalni. U Saavedrovoj kućici na J'naninu video si vagu na kojoj su u ravnoteži bile četiri drvene i jedna kristalna kugla. Ako zamislimo da smo kugle izdelili na osam delova, sledi da je osmina kristalne kugle jednaka četiri osmine drvene (1/8 kristalne = 4/8 drvene), odnosno da osmina kristalne kugle teži kao polovina drvene. Ako je to tako, onda možemo izvući sledeći zaključak: težina narandžaste kugle, izražena u „drvenim jedinicama”, iznosi 11/8, odnosno jedan ceo i 3/8, jer je 7/8 (njeni drveni delovi) i 4/8 (njen kristalni deo) upravo 11/8. Što se tiče računa, toliko za sada. Vratimo se upravljačkom pultu. Na njemu postoje tri horizontalne poluge čije povlačenje prouzrokuje pomeranje točka koji određuje tačku oslonca korita (vage). Točak može zauzeti krajnji levi, srednji i krajnji desni položaj. Velika poluga, međutim, aktivira mehanizam. Povuci je i gledaj šta će se dogoditi. Leteći modul s vrha pagode izdići će se u vazduh i izbaciti staklenu kuglu na rampu. Ona će udariti u narandžastu, koja će onda upasti u korpu s desne strane vage. Staklena kugla će tada pokušati da prođe kroz korito, ali pošto će se ono naći u debalansu (zbog opterećenja koje izaziva narandžasta), staklena će se razbiti u paramparčad. Potrebno je, dakle, metalno korito dovesti u stanje ravnoteže kada ga optereti narandžasta kugla. Ako eksperimentišeš sa tri poluge, lako ćeš doći do zaključka da je točak potrebno staviti u krajnji levi položaj (pošto s desne strane deluje težina narandžaste kugle). Spusti upravljački pult dole i nastavi levo sve dok ne uđeš u kućicu. U njoj ćeš zateći protivteg koji moraš podesiti. Protivteg je takođe kugla, pri čemu je njena donja polovina nepromenljiva i sastoji se od četiri drvena dela (tj. 4/8). Gornju polovinu, međutim, možeš sastaviti od delova koji se nalaze na polici. Na raspolaganju ti je šest segmenata, i to: dva kristalna, dva drvena i dva metalna. Sada moramo upotrebiti osnovna znanja iz mehanike. Utvrdili smo, naime, da je potrebno uravnotežiti masu od 11/8 drvenih delova. Međutim, pošto je oslonac pomeren na kraj vage (zapravo se radi o prostoj gredi), sila koja će se suprotstaviti sili koju izaziva narandžasta kugla mora biti dva puta veća, jer je njen krak dva puta manji. Dakle, protivteg mora imati masu od 22/8 drvenih jedinica da bi parirao narandžastoj kugli. Imajući u vidu da jedna metalna kugla teži kao četiri kristalne, odnosno kao šesnaest drvenih (ovaj podatak si takođe saznao u Saavedrovoj kućici na J'naninu), sledi da osmina metalne ima težinu dve drvene (1/8 metalne = 16/8 drvene). Pošto je nama potrebno 22/8, a na protivtegu se već nalaze 4/8, sledi da na njega treba staviti još 18/8 (16/8 + 1/8 + 1/8) ili jedan metalni segment (16/8) i dva drvena (2 x 1/8). Neka te ne zabrinjava to što protivteg neće biti puna kugla (nedostajaće mu jedan segment).
Kao i u slučaju prethodne zagonetke, upravljački pult će se zatvoriti i ugledaćeš projekciju trodelnog mosta, s time što će ovoga puta drugi deo izaći iz vode. Kad se poklopac sklopi, na njemu će se naći slika 3.
Slobodan MACEDONIĆ |
| ||||||||||||||||||
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |