Pisanje prikaza za kompjuterske časopise čini se kao posao iz snova. Sedite kod kuće za računarom, grickate čips, pijuckate hladno pićence, usput se igrate i još ste plaćeni za to. Prava milina! Međutim, često se dešava da „sa viših instanci” dobijete naređenje za opisivanje nečega što vam se baš i ne sviđa ili vam ne leži. Tada obično nastaju problemi. Igra se naruži, opis se zbrza zaboravljajući pri tom koliko je vremena i truda potrebno da se jedna igra izradi. Ako niste upoznati sa tim mukotrpnim procesom, ovo je pravi program koji će vam jedan deo tog procesa približiti.O alatima za izradu video igara pisali smo često i ranije. Iako njihovom upotrebom nećete moći da stvorite vrhunska ostvarenja, složićete se da ipak daju kakav-takav rezultat. Ista stvar je i sa Game Makerom, za koga slobodno možemo da kažemo da ne donosi ništa revolucionarno kada je ovakav tip programa u pitanju. Reč je o još jednom ostvarenju koje koristi sve prednosti vizuelnog programiranja mišem, uz retku upotrebu tastature kao alata za sporazumevanje sa hardverom računara. Upravljački interfejs je odrađen u klasičnom Windows stilu bez ikakvih dizajnersko-grafičkih egzibicija. Središnji deo ekrana zauzima prostor na kom se vrši dizajn nivoa, odnosno igračkog polja, dok se s leve strane nalazi neka vrsta Properties prozora (slično kao u seriji Visual programa). Putem ovog prozora na jednostavan način vrši se pristup svim bitnim elementima igre. Dvoklikom na bilo koju od stavki dobija se novi prozor koji nudi sva relevanta podešavanja što „programiranje” čini ugodnim i pre svega jednostavnim. Gotove kreacije mogu da se snimaju u obliku internog GMD formata, pogodnog za dalju obradu, ili kao stand-alone aplikacije. Kompajliranje se obavlja gotovo trenutno, a sve informacije se smeštaju u okviru jednog EXE fajla. Program podržava rad sa preko trideset različitih grafičkih zapisa, dva zvučna (WAV i MID) a važno je istaći i podršku za sprajtove. Da biste bar na trenutak osetili kako je biti u ulozi dizajnera video igre, biće vam potreban Pentium procesor, 64 MB RAM-a, radna rezolucija od 800 x 600 piksela pri 16-bitnom koloru, 10 MB slobodnog prostora na hard disku i Direct X 5.0. Program je potpuno besplatan što znači da je, pored njegove slobodne distribucije, igre izrađene u njemu moguće slobodno prodavati čak i bez naznake da je korišćen Game Maker. Na sajtu autora programa, pored dodataka koji mogu da poboljšaju funkcionalnost Game Makera, može da se nađe i ogromna baza igara koju su izradili korisnici širom sveta. Vladimir PISODOROV | | |