AKTUELNOSTI<>
022003<><>

MechWarrior: Dark Age

Battletech za mase

Novi proizvod kompanije „WizKids Games”, renomiranog izdavača strategijskih stonih igara, obradovaće sve ljubitelje poteznih combat-dial igara i MechWarrior serijala kompjuterskih igara. MechWarrior: Dark Age je smešten u BattleTech univerzum (originalnu FASA postavku) i u mnogome podseća na legendarni Mage Knight (obe igre su zasnovane na Clix engineu koji uključuje rotaciona postolja s informacijama o stanju figurica), s tim da donosi nova pravila i inteligentna rešenja koja igranje čine uzbudljivim. Ljubaznošću dr Miroslava Poznića iz Zrenjanina bili smo u prilici da se bliže upoznamo s ovom zanimljivom „živom” igrom koja ima sve uslove da postane veliki hit na ovim prostorima.

MechWarrior u prvi plan ističe borbu džinovskih Mekova, pomoću kojih se sukobljene frakcije u 32. veku, više godina nakon završetka Klanskih ratova, bore za dominaciju univerzumom. Mehanika igre je veoma dobro osmišljena. Sve jedinice u igri nose određen broj poena koji je u srazmeri s njihovom ukupnom snagom (slično FRP igrama), tako da na početku partije svaki igrač ima podjednak broj poena koje po želji raspoređuje na jedinice – na taj način moguće je formirati na stotine različitih kombinacija. Postoje tri klase jedinica (figurica) – mekovi, pešadija i vozila – i svaka od njih nalazi se na kružnom postolju koje sadrži vitalne informacije o stanju i mogućnostima jedinice (vrsta oružja koje poseduje, koliko štete to oružje nanosi, brzina kretanja). Kada jedinica trpi oštećenja, bilo tokom borbe ili intenzivne upotrebe, kružna skala se rotira i početne vrednosti parametara se menjaju, omogućavajući igraču da u svakom trenutku ima potpun pregled stanja svojih trupa (time je eliminisana potreba za zapisivanjem promena na papiru).

Osim o oštećenjima, računa treba voditi i o toploti, jer se Mekovi tokom upotrebe intenzivno zagrevaju i menjaju svoje borbene karakteristike: postaju manje efikasni, mogu se isključiti ili čak uništiti (efekat zagrevanja ispoljava se na čak 12 uređaja). Postoji posebna skala za kontrolu temperature robota, koja modifikuje ostale vrednosti, dodatno usložnjava taktičko planiranje i igru čini dinamičnijom jer se pregrejani robot mora isključiti iz akcije kako bi se adekvatno ventilirao i ponovo postao operativan. I pored tog ograničenja, Mekovi su apsolutni gospodari bojnog polja, posebno kada se uzmu u obzir specijalne napadačke kombinacije kao što su alfa-udar, kada robot istovremeno ispaljuje iz svih oružja i „death from above” manevar, u kome neki mekovi koriste mogućnost izvođenja visokih skokova koje koriste za prelazak većih distanci i uništavanje protivničkih jedinica. Uspeh operacije ne zavisi samo od jačine pojedinačnih jedinica, već i od načina na koje se one raspoređuju na terenu, tako da dosta pažnje treba posvetiti taktičkom planiranju. Zgodne su i mogućnosti popravke i zarobljavanja jedinica.

Roboti su predstavljeni gotovim, sjajno dizajniranim figuricama (nema potrebe za sklapanjem niti farbanjem, što igrači naviknuti na mogućnost modifikacije figurica mogu shvatiti kao manu), čija se visina kreće između 5 i 12 centimetara. Ukupno postoji 116 figurica koje se prodaju u dva oblika: kao tzv. starter paket, koji uključuje uputstvo za igru, jednog meka, dva vozila i pet pešadijskih jedinica (sve što je potrebno za početak igranja) i „bustere”, u kojima se nalaze jedan robot, jedno vozilo i dve pešadijske jedinice. U osnovnom paketu se još nalaze savitljivi lenjir za određivanje dometa oružja i pređene distance i set od tri kockice, a važno je napomenuti i da se figurice izvlače po metodi slučajnog izbora (slično Magic: The Gathering). Igra se može igrati u kućnim partijama ili na turnirima, gde je trajanje mečeva vremenski ograničeno. Pravila su jednostavna, sama igra je dovoljno brza da drži pažnju čitavim tokom meča i može se igrati na improvizovanoj podlozi, jer ne zahteva posebne mape. Međutim, treba imati na umu činjenicu da konfiguracija terena u najvećem broju slučajeva određuje taktiku igranja, što posebno dolazi do izražaja tokom borbi na terenu s većim brojem visokih prepreka (soliteri), kada Mekovi te građevine mogu iskoristiti kao štit ili taktički važno mesto za izvođenje napada. Broj igrača nije strogo ograničen, ali je preporučljivo da jednu partiju deli najviše četiri učesnika, kako borba ne bi izgubila predviđenu dinamiku.

Za sve informacije o MachWarrior: Dark Ageu i uslovima za nabavku figurica možete kontaktirati dr Poznića (koji će uskoro postati i zvanični promoter i sudija za našu regiju), putem e-mail adrese: mechwarriorinfo@yahoo.com.

Gradimir JOKSIMOVIĆ

 
 AKTUELNOSTI
MechWarrior: Dark Age
Šta mislite o ovom tekstu?

 TEST JOY
Logitech MOMO Racing Force Feedback Wheel
Genius MaxFire Libre Wireless G-12 Twin

 JA, IGRAČ
Kvarilac omladine
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera