TEST FUN<>
082003<><>

Tekstualne igre (2)

Igranje u grafici načinjenoj od teksta

Za razliku od tekstualnih avantura koje se mogu nazvati tekstualnim igrama u užem smislu, jer su sastavljene od teksta koji može da se čita, većina drugih tekstualnih igara je to u širem smislu. Naime, one faktički koriste grafiku, mada nacrtanu pomoću teksta (ASCII art).

Postoje tekstualni FRP-ovi po „interfejsu” slični tekstualnim avanturama, ali takve igre su veoma retke. Daleko najpopularniji tekstualni FRP-ovi su tzv. Rogue-like igre (www.hut.fi/~eye/roguelike) koje na ekranu prikazuju mapu okruženja na kojoj svaki znak predstavlja po jedno polje (kad ispred sebe vidite crveno „D” lepo znate da je to veliki crveni zmaj i da je vreme za polazak kući). Komande se zadaju pritiskom na po taster, što zbog njihovog broja može stvarati probleme u početku (probajte ’?’). Interesantno je da ne postoji nijedna rogue-like avantura. Uzrok popularnosti ovakvih igara verovatno leži u činjenici da, na prvi pogled siromašan, ovakav interfejs nudi mnogo veću preglednost i dogled nego interfejsi grafičkih FRP-ova (uporedite screenshot i sami). Zbog koncepta slobodnog softvera, pod kojim se razvijaju, svaka igra ima veliki broj varijanti čije se porodično stablo nalazi na adresi: www.mo.himolde.no/~knan/roguelike.

Jedna od prvih igara ove vrste, po kojoj je cela porodica i dobila ime jeste Rogue (home.wanadoo.nl/loche/rogue; online verzija nalazi se na adresi www.hexatron.com/rogue). Možda i poznatiji od nje je Nethack (www.nethack.org) za koga je razvijen i grafički interfejs (falconseye.sourceforge.net). Ali najpopularniji je Angband (www.thangorodrim.net). Jednostavan za igru, relativno lak a kompleksan, ima mnoštvo varijanti sve do multiplejer verzije Mangband (vredi pogledati i strip u Angband svetu na: angband.net).

Zajednička karakteristika za većinu ovih igara su slučajno generisani nivoi koje treba istraživati i nepoznavanje predmeta koje treba ispitivati, zbog čega im se može mnogo puta vraćati. Još jedna zanimljivost je nemogućnost izlaska iz igre bez snimanja pozicije; a pošto pogibija izaziva trenutni izlazak iz igre, tekstualni FRP-ovi su mnogo bliži stvarnosti od grafičkih. Jasno, ova prednost može se zaobići na razne načine ali, verovali ili ne, ima ljudi koji bez varanja pređu celu igru. Kad smo kod FRP-a, treba spomenuti i tekstualnu verziju Elite (www.iancgbell.clara.net/elite/text) mada je zbog nedostatka svemirskih borbi mnogo neinteresantnija od originala i Jan Bel ju je napravio samo radi demonstracije programiranja originalne Elite.

Ako volite grafičke FRP-ove (Diablo 2 je najsličniji rogue-like igrama) slobodno probajte, recimo Angband. U kojoj drugoj igri je moguće istovremeno nositi Morgotovu krunu, Grond, Anarionov štit, Kelebornov oklop, Feanorove čizme, Fingolfinove rukavice, Lutjenin ogrtač, Sauronov Prsten, Vilju, Trainov Svetokamen i Nauglamir i uživati u svim moćima koje oni pružaju?

Nikola SMOLENSKI

 
Rainy Screen Saver 2.0.6
Pingus 0.4.0
Tekstualne igre (2)
Šta mislite o ovom tekstu?
Moorhuhn Kart XS
Electric Iris Butterfly Screensaver
Coding Workshop Ringtone Converter 4.4.3
Airstrike 3D: Operation W.A.T. 1.3
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera