The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay – Developer's Cut | Jedna od najboljih igara za Xbox ove zime oblači i PC bundu. Izdata u isto vreme kada i film „Chronicles of Riddick”, igra nema neposredne veze s dešavanjima filmske priče, već zadire dublje u timeline ubistveno misteriozne propalice baršunastog glasa, tačnije, u vreme pre filma „Pitch Black”, što se, između ostalog, može naslutiti iz činjenice da Ridik tek na polovini igre dobija sposobnost da vidi u mraku. Iako je film (neopravdano) „pukao” na bioskopskim blagajnama, igra se jako dobro prodala, što je gospodina Dizela, vlasnika prava na lik Ridika i sve franšizne produkte, motivisalo da proširi spektar podržanih platformi.The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay je mešavina nekoliko igračkih žanrova i stilova, umotana u izazovnu priču nezanemarljive dužine. Kombinujući elemente pucačine u prvom licu, šunjalice nalik na Splinter Cell i nekoliko sitnica koje karakterišu arkadne avanture, igra vas baca u supersurovo okruženje zatvora Butcher Bay, u koji Ridik stiže zapakovan od strane lovca na ucene (onog koji gine u „Pitch Blacku”). Butcher Bay je zatvor iz kojeg niko nikada nije pobegao, gde je svaki primerak oružja genetski enkodovan na DNK nekog od čuvara i gde doživotnu robiju služi najveći šljam galaksije. Necenzurisani dijalozi, beskompromisna atmosfera i surovost veća nego u oba „Riddick” filma zajedno doneli su igri instant M rejting, što će u potpunosti biti očuvano i na PC-u. 3D okruženje Butcher Baya je urađeno na zaista majstorski način, a tok igre će vas progresivno gurati u sve zaguljenije kutke ove ultimativne kaznionice. Proći će dosta vremena dok se ne dokopate prvog projektilskog oružja. U sukobima sa zatvorenicima i čuvarima koristićete noževe, pesnice, lomljenje vrata leđima i šunjanje po senkama. Upravo je progresivno doziranje sadržaja najbolja osobina igre: od početnog zahteva za stealth pristupom, kada ste nenaoružani i slepi u mraku, do šibanja u tmuši s automatskom puškom i uz malu pomoć infravizije. U galeriji inteligentnih protivnika samo određeni procenat pripada ljudskoj vrsti... S obzirom na to da smo igru letos preorali u Xbox verziji, ovaj osvrt na PC port završavamo prostim predviđanjem: ovo će da vlada, sem ako razvojni tim namerno nešto ne upropasti! Developer’s Cut dodatak iz naslova podrazumeva ekstra sadržaj igre u PC izvedbi, koji će, prema rečima autora, da se svede na nešto dodatnog oružja, nekoliko detaljnijih nivoa i tzv. „arena” mod van glavnog toka igre, u kojem ćete oprobati snage u fajtu s najopasnijim kriminalcima. Grafika visoke rezolucije, detaljnije teksture i kontrolni set prilagođen mišu i tastaturi uobičajena su, mada uvek dobrodošla poboljšanja u odnosu na konzolnu varijantu igre. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |