 | Najslavnija od svih supertajnih vojno-istraživačkih baza neke od supersila, Groom Lake (poznatija kao Area 51), već desetinama godina golica maštu ufologa i konspirologa svih boja. Namena ovog podzemno-nadzemnog kompleksa još uvek se samo pretpostavlja. Zvanično objašnjenje je da se radi o opitnom centru za ispitivanje najnovijih modela borbeno-špijunskih vazduhoplova, mada popularna teorija tvrdi da se u okviru baze vrše istraživanja vanzemaljske tehnologije pronađene posle čuvenog Rouzvelskog incidenta iz 1947. Ko će ga znati?Šansu da odgovorite na ovo pitanje dobićete vrlo uskoro, i to u formi budžetne pucačine u prvom licu koju je uradio i producirao Midway Studios. U razvoj igre je uloženo zaista puno para, uz skupu rentu glasovnih talenata jednog Dejvida Duhovnija i Merilina Mensona. Na prvi (a i na drugi) pogled, igra odaje utisak nešto nabudženije varijante Haloa: skriptovana, linearna, ali veoma eksplozivna akcija počinje filmskim uvodom u kojem vidimo jednog od naučnika iz Zone 51 kako iz stasisa oslobađa neku nedefinisanu alien karakondžulu, što izaziva lančanu reakciju katastrofe i širenje mutagenog virusa koji osoblje baze pretvara u vanzemaljsko-ljudske hibride. U opštu frku uleće i Itan Koul (Duhovni) kao pripadnik tima Hazmat poslatog da izvidi situaciju i otkrije sudbinu prethodnog tima s kojim je komanda izgubila komunikaciju. Posle prvog trening nivoa u nadzemnom delu baze, tim liftom silazi u samo srce problema. Pravo fajtanje počinje tek tada, a ovaj (realno) prvi nivo podseća na prepad Covenanta na krstaricu Pillar of Autonomn, uvodni segment Haloa. Borba rame uz rame sa članovima tima Hazmat i ostacima obezbeđenja baze deluje veoma frenetično i prijatno konfuzno, uz kakofoniju urlanja, eksplozija i sveopšteg roštiljanja. No, poznato je da se press release verzije koje se doziraju novinarima projektuju tako da u prvi plan istaknu najuspelije momente finalnog proizvoda, te ćemo eventualne hvalospeve i pozitivne prognoze zadržati za ocenu one verzije koja stigne u prodavnice. Ono što ipak možemo tvrditi bez rezerve jeste da je ogroman trud uložen u režiju uvoda, kompoziciju skriptova i pisanje dijaloga. Za razliku od većine SF shootera u novijoj istoriji, početak igre Area 51 će vas zaista zaintrigirati da u nju zaronite dublje. Naracija Dejvida Duhovnija nije toliko pospana i smorena kao u XIII, a Mensona nismo imali prilike da oslušnemo jer svoj glas (navodno) pozajmljuje nekom alien bossu iz kasnijeg dela igre. Grafika takođe zaslužuje sve pohvale, bez obzira na to što je igra paralelno razvijana za konzole i PC. Specijalnih efekata ima u izobilju, pucnjava iz oružja deluje veoma uverljivo, a na kvalitet same akcije nemamo primedbi. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |