PRVI UTISCI<>
092005<><>

F.E.A.R.

Retko kada se dešava da naš poslovično odmereni I.P.B.M. (Instinkt za Procenu Budućih Megahitova) počne da pišti ovako snažnim intenzitetom. F.E.A.R. (First Encounter Assault Recon) će, bez ikakvog tračka sumnje, biti „THE” FPS za 2005. godinu i predstavljaće žanrovski međaš dostojan jednog Far Crya. Znamo da ovo zvuči kao bezglavo i neodmereno zaletanje, ali ono što demo verzija nudi ravnodušnim može da ostavi samo impotentnog. Bez preterivanja.

Poređenje sa Far Cryem treba shvatiti samo na kvalitativnoj razini jer igra po šmeku i „dominantnoj enterijernosti” (u demou, a i sudeći po generalnoj priči i intervjuima s autorima) najviše podseća na Half-Life 2 kojem je ubrizgan hormon rasta. Polusatno jezivo iskustvo koje nudi komad jedne od misija iz finalne verzije igre ne deluje kao banalni cheap thrills FPS horor, već kao umešno doziran fragment „X-fileolike” priče o goverment experimentima koji su se oteli kontroli i grupi komandosa koji su trenirani za saniranje posledica takvih incidenata. Prosto rečeno, ova mala doza sadržaja prosto bridi nekom pastelno-potmulom težinčinom koju je nemoguće literarno dočarati. Adekvatno predočavanje mora biti autoindukovano: jeste da se radi o polugigabajtnom downloadu, ali je malo reći da se on totalno isplati.

3D engine koji pokreće demo verziju F.E.A.R.-a trenutno nema konkurenciju među FPS engineima „zatvorenog” tipa (Far Cry, naravno, izostavljamo iz konkurencije), a posebno se izdvaja po fenomenalno rešenom senčenju i paleti novih shader efekata. Najupečatljiviji od njih je, po našem mišljenju, efekat koji proizvodi lampa koja iz vode baca fluidne senke na zidove mračne prostorije prepune nekakvih cevi: suptilno prelamanje svetla i brza promena intenziteta i odnosa svetlosti i senke zaista izgledaju fantastično. Sledeća stvar koja upada u oči jeste izuzetno kvalitetna animacija protivnika, koji su u demou svedeni na komandose: reakcije na pogotke iz naoružanja su potpuno realne, ali kolačić krade njihov odnos s okruženjem, upotreba terenskih prepreka i umešno korišćenje zaklona. Ne znamo da li je ovo skript ili AI (naprosto, demo je suviše kratak za pravu procenu), ali želimo da verujemo da je b).

Hardverska zahtevnost zabrinjava, posebno zbog konstantnog rovarenja po disku na mašini opremljenoj sa 1 GB sistemske memorije. Iskreno se nadamo da je ovo posledica neoptimizovanog beta koda, a ne vesnik onoga što će nas dočekati u finalnoj verziji koju očekujemo za nekoliko meseci.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
F.E.A.R.
Šta mislite o ovom tekstu?
Heroes of the Pacific
Dragonshard
Night Watch
Lula 3D
Rome: Total War - Barbarian Invasion
MotoGP: The Ultimate Racing Technology 3
Fahrenheit
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera