DOMAĆA SCENA<>
122006<><>

Ultra Tubes

Domaće SF trke najnovije generacije

Sa zadovoljstvom možemo da konstatujemo da se profesionalni razvoj igara u Srbiji odavno pomerio sa mrtve tačke. Iako je broj registrovanih studija finansiranih iz inostranstva još uvek srazmerno mali, postoji veliki broj timova sa sopstvenom infrastrukturom, idejama i poslovnim planom koji imaju sve preduslove za game development svetske klase. Jedan od takvih je i novosadski Eipix (www.eipix.com) koji ovih dana završava finalni retuš svog prvog projekta. Mirko Topalski, CEO Eipixa, odvojio je nekoliko sati od svog busy schedulea da odgovori na naša pitanja i predstavi nam potpuno igrivu betu Ultra Tubesa, futurističkog akcionog racera koji u velikoj meri podseća na modernog mešanca Wipeouta i Star Wars Episode 1 Racera...

SK: Šesnaestočlani tim, potpuno opremljen studio, godinu dana mukotrpnog rada, partnerski program sa AEGIA™ PhysX Technologies, samostalno razvijeni 3D engine, igra u završnoj fazi izrade... i to sve u sopstvenoj režiji, bez trunke eksternih izvora finansiranja! U čemu je tajna?

Mirko: Ha-ha. Pre svega u fanatičnoj posvećenosti članova tima i neodoljivoj želji da uspešno kompletiramo ideju koja se u glavama „krčkala” godinama. Troškovi nisu zanemarljivi: najvećim delom ih za sada snosim sam, ali sam čvrsto ubeđen da će se na kraju višestruko isplatiti. Ovakav biznis model je prilično uobičajena stvar napolju: submission sistem, u okviru kojeg razvojni tim potencijalnom izdavaču prezentuje 75%+ gotov proizvod sa predlogom za učešće u finansiranju, uz ugovorom definisane premije od prodatih primeraka finalnog proizvoda čini dobar procenat game development razvojnog procesa u Evropi. Nažalost, domaće banke i domaći kapitalisti najčešće nemaju sluha za kreditne molbe naših timova tako da lokalni talenti gotovo bez izuzetka moraju da se oslone na strane izdavače. Nerešena pravna regulativa je sledeći veliki problem, ali ne bih sada da pričam o tome.

SK: Prijatno smo iznenađeni činjenicom da je vaš prvi projekat futuristički racer, žanr popularan na konzolama, ali drastično zapostavljen na PC-u. Daj nam malo masnih detalja o igri.

Mirko: Ultra Tubes predstavlja naše viđenje onoga kako bi moderna SF trkačka simulacija trebalo da izgleda. Veliki sam fan naslova tipa Wipeouta i Ballisticsa i prilično me iritira činjenica da sličnih igara gotovo da nema na PC platformi. Mislim da smo na pravom putu da to promenimo.

SK: Detalji, detalji...

Mirko: Okvirna priča je prilično kompleksna i u celosti je možete pročitati na službenom sajtu igre (www.ultratubes.com). U najkraćem, bazirana je na trkačkom šampionatu misterioznih vanzemaljskih rasa koje ovaj sport dobijaju kao božansko nasleđe. Storija je protkana parareligijskim momentima i u svojoj osnovi ima klasičan sukob dobra i zla, uz borbu „smrtnika” za božansku naklonost isključivo u formi sporta koji predstavlja omiljenu zabavu viših sila. U dalekoj aproksimaciji, možda će neko pronaći i istorijsku paralelu sa gladijatorskim borbama u starom Rimu, što možda nije daleko od istine... Igrač se nalazi u ulozi jednog od takmičara na seriji turnira koje mora da osvoji zarad daljeg odmotavanja storije. Pored klasičnog „trkanja”, akcija u igri je obogaćena borbom sa ostalim takmičarima, skupljanjem power-upova, uz nelinearne staze bremenite prirodnim i veštačkim preprekama.

SK: Za potrebe igre ste razvili sopstveni 3D engine. Reci nam nešto o tome.

Mirko: Wind Engine smo razvili po ugledu na Reality Engine (Unreal 2007) pazeći da bude potpuno modularan za kreaciju bilo koje sledeće igre nezavisno od žanra (pisan je u C++ uz korišćenje DirectX API-ja). Pored samog enginea, razvili smo i sopstvene alatke odnosno skup editora. Neke od funkcija koje Wind Engine podržava su environment i normal mapping, per-vertex/pixel lightning, post-processing efekti nalik na motion blur i bloom, HDR lighning, kao i skup funkcija iz AEGIA™ PhysiX hardvera (collision, gravity, fluid, bodies etc). U završnoj fazi razvoja nam ostaje da poradimo na dekalima, parallax mapama, soft-shadowsima i podršci za EAX.

SK: Šta planirate na polju multiplayera?

Mirko: LAN/Internet multiplayer za maksimalno 16 igrača i klasične modove za ovakvu vrstu igara.

SK: Želimo vam puno sreće u nalaženju izdavača i kompletiranju projekta i naravno kofere keša kada zaokružite deal i igra izađe na tržište.

Mirko: Hvala.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
 AKTUELNOSTI
Tenkići, Majušna ekipa, Knjiga senki: Izgubljene strane, AirStrike II: Gulf Thunder
Magic: The Gathering

 DOMAĆA SCENA
Ultra Tubes
Šta mislite o ovom tekstu?

 TEST JOY
Trust Predator GM-3500R
Ideazon Merc ZXP1000

 STARO ZA NOVO
GTA Srbija

 JA, IGRAČ
Sinhronizacija Slavko Tatić

Eipix
CEO, producer, music & FX: Mirko Topalski
Senior Programmers: Goran Bogdanović i Aleksa Todorović
Lead Programer: Nebojša Vislavski
Junior programmers: Tomislav Kukić
Aditional programming: Vuk Vranjković
Concept art: Ivan Zorkić i Vladimir Šušić
Lead artist & story developer: Uroš Banješević
Weapons art & design: Šandor Goli
Level design: Nenad Tomić
Aditional art: Aleksandar Rodić, Bojan Vukić i Vojislav Pavkov
Gameplay balancing: Milan Rančić
Web support: Dušan Jovanović
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera