Xwave C545  | Xwave C545 | Svi znamo da telefoniranje u toku vožnje predstavlja potencijalnu opasnost, kako za onoga ko telefonira, tako i za ostale učesnike u saobraćaju. Zato se smišljaju razni načini kako da se vozaču omogući razgovor, a da pri tom njegova pažnja i ruke ne budu odvučeni od volana. Između ostalog, tu su razne slušalice, držači za telefon i ostale džidžabidže. Međutim, svi oni ipak zahtevaju određenu intervenciju korisnika, pa su se proizvođači ovih gedžeta setili da za telefoniranje može da se iskoristi i radio-aparat u kolima. Za razliku od ostalih dodataka, ima tu prednost da se uvek nalazi u kolima i ne zahteva nikakve pripremne radnje poput nameštanja slušalice, podešavanja telefona i sličnog.Funkciju povezivanja sa telefonom nudi Xwave C545. Ovoga puta pre svega nas je zanimala funkcija telefoniranja, pa se nismo bavili njegovim radio/CD/MP3 i drugim zvučnim karakteristikama. Pre svega, treba naglasiti da radio nije zamena za mobilni telefon – da bi se razgovor mogao obaviti, radio se mora Bluetooth vezom povezati s mobilnim telefonom. Radio ovde služi samo kao posrednik i praktično se ponaša kao interfon, s tim što sagovornika čujete na zvučnicima u automobilu, a on vas preko malog mikrofona koji se nalazi na prednjoj strani radio-aparata. Povezivanje telefona sa radiom veoma je jednostavno. Sve što treba da se uradi jeste da se uključi Bluetooth konekcija na telefonu i pritisne taster za uparivanje na radiju. Posle inicijalnog povezivanja, aparat će zapamtiti podešavanja, i svaki put kad uđete u vozilo automatski će se povezati s telefonom (ukoliko je Bluetooth uključen), tako da vi o tome više ne morate da brinete. Kada mobilni zazvoni, slušanje muzike se prekida i na zvučnicima u kolima čuje se zvono. Veza se uspostavlja pritiskom na taster koji trepće, a može se namestiti i da se radio sam javi na poziv nakon tri sekunde, čime je intervencija vozača potpuno nepotrebna i on se može u potpunosti posvetiti vožnji. Jedini nedostatak ovog načina komunikacije jeste taj što svi putnici u vozilu mogu da slušaju šta se govori i da učestvuju u razgovoru. Ako vam ovo smeta iz razloga privatnosti, možete zaustaviti automobil i jednostavnim pritiskom na taster preusmeriti poziv na telefon, gde ćete u miru nastaviti razgovor. Putem tastera na radiju takođe se mogu i pozivati brojevi, ali to nije preporučljivo u toku vožnje, jer su tasteri sitni i dosta odvlače pažnju. Zato je bolje pozivati brojeve glasom ili brojeve isprogramirati na speed-dial tastere, čime se pozivanje svodi na pritiskanje jednog tastera. Radio automatski pamti i listu dolazećih poziva i brojeva koje ste pozivali, a moguće je i prebaciti spisak brojeva sa telefona i SIM kartice, čime su unos i biranje brojeva dosta pojednostavljeni. Kvalitet zvuka je vrlo dobar i jedina mana koju smo primetili jeste što se kod sagovornika čuje eho ako se u kolima pojača ton. No, i pored toga, vrlo smo zadovoljni time kako ceo princip funkcioniše. Ako dosta vremena provodite u kolima i imate potrebu da stalno razgovarate, sigurno vam je neophodan neki handsfree aparat. Xwave C545 je odličan za tu svrhu, jer je sve automatizovano i uvek se nalazi pri ruci. Sa njim uopšte ne morate da razmišljate o telefoniranju, jednostavno sednete i vozite, a kad telefon (tačnije radio) zazvoni, vi ćete biti spremni. Dejan STEPANOVIĆ | | |