Fuzija južnokorejskih i zapadnih MMO koncepata, izgleda, postaje dominantni modni trend ove sezone. Acclaim, elektro-šokovima i finansijskim injekcijama vraćen iz komatoznog bankrotstva predvodi ovaj novi talas, kreirajući multietničke timove sastavljene od zapaženih južnokorejskih dizajnera i zapadnih kreativnih konsultanata na čelu sa Dejvidom Perijem, osnivačem i bivšim mastermajndom Shiny Entertainmenta. Šta je projektovani rezultat ove simbioze? Teoretski, zlatna sredina između grind-heavy sirovih (ali besplatnih) MMO-a i klasičnih zapadnih igara baziranih na predvidljivom sistemu story-driven questinga i instanci.2Moons je „zapadni” rimejk Dekarona, navodno megapopularnog korejskog MMORPG-a. Nismo sigurni šta je i u kolikoj meri izmenjeno u odnosu na njega, osim vizuelnog dizajna likova i okruženja i eliminacije klasične azijske prenaglašenosti featuresa, oklopa i naoružanja. Početni utisak konfuzije i otežanog snalaženja i te kako je prisutan, kao i dominantnost potrebe za dosadnim grindom zarad levelovanja. 2Moons nije „udoban” i ne sledi zlatno pravilo da igrača treba da kupite u prvih 60 minuta. Inače, igra se reklamira kao surovi fleshfest namenjen publici iznad 17 godina: za desetak sati igre, jedini adult elementi na koje smo naleteli bile su pseudopsovke u dijalozima sa NPC quest giverima. F*ck prigušeno zvezdicom i tačkama, izgovoreno od strane viteza u blistavom oklopu koji vam je prethodno izblebetao dve stranice lorea u potpuno drugačijem tonu, deluje potpuno banalno i nespojivo sa ostalim elementima igre. Efekti borbe sa mobovima takođe nisu preterano krvavi, niti vizuelno predstavljaju neki poseban domet. Nismo sigurni šta je smisao ovog autobrendiranja i hvaljenja navodnim „samo za odrasle” karakterom igre... Fantasy storija o dva meseca koji poravnanjem treba da prouzrokuju magijski efekat koji će dovesti do konačnog obračuna sila svetlosti i tame nije vredan prepričavanja jer predstavlja obično konfuzno đubre, suludo isprepletani pokušaj fuzije multikulturnih fantasy sistema. Jedina interesantna stvar koja proizlazi iz ove kombinacije uticaja su igračke klase, od kojih smo se najduže zadržali na Segnalu, hibridu healera i assasina, čija akciona mehanika deluje izazovno i sveže. Ostale klase su klasični derivativi maga, melee fajtera i huntera, uz izuzetak Vicious Summonera koji predstavlja hibrid warlocka, huntera i roguea i koji je takođe vrlo interesantan za igranje. Kao i svaki MMO sa dalekoistočnim korenima, 2Moons neće zahtevati mesečnu pretplatu, već će se finansirati putem oglasa unutar igre i (potencijalno) oprobanim opcionim sistemom mikroplaćanja za bolju opremu i razne bonuse. Novina je to što ćete u svakom trenutku moći da isključite oglase, uz „catch” da će vam tada priliv iskustvenih poena biti drastično manji. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |