PRVI UTISCI<>
022008<><>

Warhammer 40,000: Dawn of War: Soulstorm

Posle Winter Assaulta i Dark Crusadea, jelovnik ljubitelja Warhammera 40,000 početkom marta treba da bude obogaćen trećom (i verovatno finalnom) ekspanzijom. Warhammer 40,000: Dawn of War – Soulstorm će, kao i Dark Crusade, biti izdat u stand-alone formi koja neće zahtevati posedovanje već pomalo vremešnog originala, i kao svaki expansion pack u okviru ove sjajne serije, doneće elemente koji strateški doživljaj podižu na srazmerno veći nivo u odnosu na prethodne nastavke.

Najbitniji od njih svakako je proširena nelinearna metakampanja, koja za razliku od planetarnog osvajanja u Dark Crusadeu ovde nudi invaziju na čitav solarni sistem, za čije će vam kompletiranje, po rečima autora, biti potrebno nekoliko puta više vremena nego u prethodnoj igri. Ovoga, nažalost, nema u demou: jedna tutorijal, jedna skirmish i jedna misija iščupana iz Dark Eldar single player kampanje daju samo površinski preview stvari koje su nam obećane.

Kad se već dotaknusmo Dark Eldara... Soulstorm donosi dve nove rase: pomenute otpadnike drevne elfolike rase Eldara koji sada služe bogu haosa Slaaneshu, kao i The Sisters of Battle, red ženskih vitezova koje, poput Space Marinesa, služe kao udarna pesnica sprovođenja volje boga – Imperatora. Sestre možete videti samo u (metiljavo odrađenoj) uvodnoj in-engine filmskoj sekvenci: dostupni sadržaj demoa isključivo se vrti oko Dark Eldara.

 
Kao i sve frakcije koje smo dosad videli, i Dark Eldari su atraktivno i umešno preneseni iz sveta plastičnih minijatura i šibanja na kartonskim tablama. Njhova specifičnost su brze jedinice borbenih sposobnosti „srednjeg” kvaliteta, specijalne sposobnosti kojima utiču na protivnički moral, kao i duše palih protivnika, unikatni resurs koji skupljaju pored requistion poena i električne energije (o dušama malo kasnije). Njihova pešadija, osim osnovnih „Mandrake Squad” jedinica i Warp zveri, u velikoj meri, zahvaljujući prilično ubojitim daljinskim jedinicama, podseća na pešadiju rase Tau viđenu u prethodnoj ekspanziji. Dark Eldar oklopne jedinice, s druge strane, nisu posebno ubitačan faktor, pogotovo ne, recimo, u poređenju sa carskom gardom. Globalno gledano, Dark Eldari mogu imati prednost nad ostalim rasama (ovo pre svega važi za multiplayer), ako pri jurišu na bazu protivnika aktiviraju globalne sposobnosti za smanjivanje morala, kao i istovetne specijalke koje poseduju njihove (najjače) pešadijske jedinice. Druga single player misija iz demoa lako se da završiti upravo na ovaj način: teranjem Space Marinesa u beg i brzim preoravanjem njihove baze.

Harvestovanje duša omogućava aktivaciju jedne od šest „globalnih” vrsta magije poput Piercing Vision (otkriva stealth jedinice u bliskom okruženju), Corrosion (topi oklop mehaničkih jedinica protivnika), Soulstorm (moćna AoE magija koja oštećuje sve jedinice u zoni aktivacije), Rend Soul (napad koji onemogućava korišćenje specijalki protivničkih jedinica), Rekindle Rage (vraća moral vašim snagama i resetuje cooldown svih specijalki) i Screams of the Damned (demorališući napad koji utiče na sve protivnike na bojištu). Svaka od ovih sposobnosti košta određeni broj duša, koje ostaju na bojnom polju posle pokolja i koje skupljate default radnicima. Pored obaveze ubiranja duša, Tortured Slaves (radnici) iniciraju gradnju objekta bez potrebe da ostanu da rade na njemu do kompletiranja, tako da ćete ih posle projektovanja baze koristiti nadomak linije fronta. Osnovna mana Dark Eldara jeste niski kvantitativni limit jedinica koje inicijalno možete regrutovati, što zahteva izgradnju specijalizovanih objekata radi kompenzacije.

Novina koja se tiče svih rasa jeste uvođenje vazdušnih jedinica, od kojih se u demou mogu videti leteći borbeni transporter Space Marinesa i nekakav Eldar lovac sa gadnim EMP napadom koji služi za imoblizovanje protivničkih vozila. Ovo će možda predstavljati debalansirajući faktor u multiplayeru za svakog ko igra protiv marinaca: kombinacija transportera i terminator squadova koji se mogu slobodno deployovati može da svačiju bazu pretvori u pulpu za vrlo kratko vreme.

Razvoj ekspanzije Soulstorm poveren je Iron Loreu (široj publici poznatom po Titan Questu), uz superviziju Relic Entertainmenta. Po ovome što smo do sada videli, to sigurno ne predstavlja loš potez.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Hard to be a God
Warhammer 40,000: Dawn of War: Soulstorm
Šta mislite o ovom tekstu?
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera