King’s Bounty: The Legend | Prvi utisak o nekoj igri, tačnije rečeno pisanje o njemu podrazumeva svojevrsni emocionalni otklon i pažljivo balansiranu skepsu pomešanu sa opreznim oduševljenjem. Ovo esnafsko pravilo, u slučaju apsolutno neodoljivih zverčica nalik King’s Bountyju, sa zadovoljstvom bacamo pod tepih. Šmek ove novotalasne verzije Heroes of Might & Magic toliko je izrazit da izaziva salivaciju i kod ljudi koji nemaju pljuvačne žlezde.So, šta je toliko posebno kod još jednog klona Heroja koji, kao što predanje nalaže, nikada (pa čak ni tada) neće biti nadmašeni od strane neke 3rd party igre koja bezobrazno pretenduje na sveti tron? U slučaju King’s Bountyja, možda je činjenica da je u pitanju najkompletniji klon koji smo ikada videli, čiji je značaj augmentovan hroničnim nedostatkom sličnih igara. Fakat da je u pitanju igra sa prostora bivšeg Sovjetskog Saveza ne bi trebalo da obeshrabri ikoga ko je igrao jedan ili oba nastavka Space Rangersa. Ova igra (tačnije, njen demo), po fuziji igračkih elemenata i „puckajućoj simpatičnosti”, podseća nas upravo na taj ultimativni naslov: bez obzira na nekompatibilnu mehaniku i totalno drugačiju formu, nabrekli kvantitet truda, šmeka, detalja i bogate produkcije jesu elementi koji u oba slučaja prelivaju ivicu kace. Bazne osnove igračke mehanike King’s Bountyja gotovo su identične sa Herojima, s tom razlikom što kretanje po mapi nije projektovano u poteznom, već u real-time sistemu. Šetkajući se od jednog do drugog hotspota, od jedne do druge bitke, skrivenog blaga/magijskih resursa, sela, grada, demonske tvrđave ili neke slične lokacije nećete biti prisiljeni da pazite na broj poena za kretanje. Interakcija sa grupama mobova, koji čuvaju neki prolaz ili jednostavno patroliraju okolinom, takođe je dinamična: velika većina krenuće da vas juri kada im uđete u „aggro” radijus, što u složenijim situacijama podrazumeva igru mačke i miša (prejaka grupa protivnika, magijski artefakt u blizini, jurnjava i zaobilaženje...). Taktičke bitke su, naravno, potezne, zajedno sa heksagonalnom mapom, turnovima, korišćenjem specijalnih sposobnosti heroja i samih jednica. Korelacija između raspoloživih snaga, tipa protivničkih mobova, raspoloživih spellova (u zavisnosti od klase heroja kojim komandujete) i eventualnog prisustva oponentskog heroja podleže prilično kompleksnim pravilima, koji čine osnovicu zabave kod svih Heroikolikih igara, i koja je ovde podignuta na viši evolutivni nivo.Izazovni đavo ove igre leži u detaljima i kompleksnosti koja se retko kada viđa kod konkurencije, a izraženi RPG elementi vašeg avatara u tome svakako imaju presudan značaj. Pored klasičnog opremanja oružjem, oklopom, trofejima i trinketima, vaš heroj ima i tri talent drvceta koji omogućavaju njegovo „specovanje” po želji investicijom magičnih artefakata, koje skupljate na globalnoj mapi. Sistem sakupljanja magičnih resursa i njihova investicija u samog heroja jeste pandan razvoju gradova u klasičnim Heroesima: ovde sve „upgradese”, pa čak i one koji omogućavaju nadogradnju jedinica nosite sa sobom, što drastično podiže nivo udobnosti igre, sprečavajući prazan hod i stoti jubilarni povratak u matični grad zarad popunjavanja tier 3 magova, koji se nigde drugde ne mogu regrutovati. King’s Bounty vas time tera da stalno idete napred, delimično do potpuno nezavisni od jedne fiksne lokacije od koje vam zavisi uspeh u kampanji. Dodatak arsenalu koji evoluira zajedno sa vama je i takozvani „Rage chest”, artefakt sa četiri zarobljena demona, od kojih svaki poseduje gomilu ofanzivno/defanzivnih spellova i kojima raste nivo u zavisnosti od toga koliko ih često koristite u taktičkim bitkama. Resurs za prizivanje njihovih moći je bes (rage), koji akumulirate kada vaše jedinice primaju ili prave štetu protivniku. U kombinaciji sa inherentnim spellovima svakog heroja (koji zavise od klase, speca i pronađenih/naučenih scrollova) i količnim raspložive mane, ova sekundarna (i nelinearna) borbena mehanika daje potpuno novi strateški sloj bitkama, omogućavajući borbenu primenu sopstvenog evolutivnog razvoja heroja koga ste projektovali na jedan od stotinak mogućih načina. Prosto rečeno, svaka partija i svaki heroj mogu biti potpuno različiti od onog koju je razvio vaš komšija prekoputa, što je kvalitet koji ni jedan Heroes klon nikada nije imao. Predivnu grafiku, odlične borbene animacije, živopisne jednice i mape brementite detaljima shvatićete kao puki bonus kompletnom iskustvu sa igrom. Za razliku od demoa u najširem smislu tog pojma, probna verzija King’s Bounty poseduje potencijal za celodnevnu (čak i višednevnu zabavu). Iako vam je za istraživanje i borbu otvorena samo incijalna mapa, njena veličina i sheer number potencijalnih zanimacija koje su po njoj raštrkane podrazumeva litar kafe i slobodan dan posle neprospavane noći. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |