![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||||||
Tržište internet pretrage
Yahoo! je i dalje zanimljiv Microsoftu
Microsoftovo delovanje u daljem razvoju ovog biznisa ide u dva komplementarna pravca: „rebrendiranje” Live pretrage i neodustajanje od bilo koje vrste saradnje sa kompanijom Yahoo. Naime, ono što se dugo pretpostavljalo odskora je postalo sigurno: džin iz Redmonda će u istoj deceniji po treći put dobiti naziv za svoje usluge pretraživanja Interneta, ovoga puta pod imenom Kumo. Još nije jasno kolika će to promena biti u tehničkom smislu u odnosu na Live, ali jasno je to da će promena biti. Engine se sada testira kroz interno korišćenje u kompaniji, a iza projekta stoji bivši potpredsednik Yahooovog odeljenja za pretragu i advertajzing Qi Lu. Izgleda da Kumo neće biti samo drugačije upakovan isti proizvod, već će biti znatnih modifikacija. Sudeći prema procurelim screenshotovima, rezultati pretrage biće kategorisani po određenim kriterijuma: na primer, ako tragate za muzičkom grupom, rezultati će biti izdeljeni po albumima, stihovima, spotovima, biografijama itd. Kumo vizuelno podseća na Google: kontekstni oglasi su levo, a desno su dodati saveti za pretragu i istorija. Dobra ideja je veoma bitna, a pokazalo se da kada za konkurenciju imate Google, ni marketing kakav je pratio Live usluge nije bio dovoljan kada proizvod ne donosi ništa revolucionarno. Vreme će pokazati hoće li Kumo pomoći Microsoftu da se izvadi iz situacije u kojoj je, ali ako on ne bude bio pun svežih ideja već našminkana kompilacija svega viđenog, ne treba očekivati znatnije povećanje broja korisnika. Sem svežih ideja, u proteklom kratkom periodu čak tri visoko rangirana zvaničnika u Microsoftu izjavljivala su da ova kompanija nije odustala od Yahooa, koji je dosta izmenio strukturu svog rukovodstva. Naime, posle Karla Ikana (koji se otvoreno zalagao za prodaju kompanije Microsoftu) i još dvojice njegovih ljudi u bordu direktora, Yahoo je dobio novog izvršnog direktora Kerol Bric, koja je sa Bolmerom već razgovarala. Uslovi su mnogo drugačiji od onih kada je Microsoft ponudio više od 40 milijardi dolara za kupovinu rivala, tako da je pitanje koliko je po Yahoo ovakav dil povoljan, jer je ojačao svoje pozicije na tržištu, ali bi ovakav posao za Gejtsovu imperiju bio zlatni rudnik, sa Kumom ili bez njega. Inače, Yahoo trenutno pod znatno izmenjenom upravom prolazi kroz proces reorganizacije ljudskih resursa, ali su najavljene i određene promene u sistemu oglasa. Naime, preko tehnike koju nazivaju retargeting, pokušaće da pridobije više klijenata za svoje oglase. Do sada smo navikli da kontekstni oglasi budu povezani sa samim pojmom koji se ukuca, ali će veza sada biti „inteligentnija”, tako da neko ko npr. traži određeni brend patika dobije i oglase za cipelarnik i slično. Takođe, na osnovu online aktivnosti specifičnog korisnika vezanih za Yahoo i partnerske sajtove, pojavljivaće se i relevantni oglasi. Analitičari smatraju da iako je reč o dobroj ideji, deo korisnika koji veruje u to da je nešto privatnosti na Internetu ipak ostalo, lako može biti odbijen ovom najavljenom novotarijom. Google takođe ne miruje. Kompanija razvija oglase koji će biti veliki pomak u odnosu na tekst koji mnogi ignorišu. Oni će vremenom biti obogaćeni grafikom i zvukom. Google se vizionarski okreće mobilnim platformama, jer se veruje da prihod od oglasa sa mobilnih uređaja kroz nekoliko godina može prestići dosadašnji glavni izvor prihoda. Spor sa udruženjem pisaca završio se povoljno i po jedne i po druge, tako da se indeksiranje knjiga u najveću takvu bazu podataka nastavlja neometano. Dogovor može da posluži kao model za rešavanje brojnih copyright konflikata u sferi Interneta. Trka se nastavlja. Ivan VESIĆ |
| ||||||||||||||||
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opšte teme | Internet | Test drive | Test run | PD kutak | CeDeteka | WWW vodič • Svet igara Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |