TEST RUN<>
072009<><>

Autodesk 3ds Max 2010

Grafitna revolucija

Kao što je Autodesk najavio prošle godine i samim tim uveo novu metodu označavanja verzije svog najpopularnijeg softvera, ove godine dobili smo 3D Studio Max 2010, i to sa novinama koje odskaču od puke revizije programa i ispravljanja nekih bagova.

Nova verzija 3ds Max 2010 sadrži nove glavne i, slobodno možemo reći, revolucionarne izmene u interfejsu. Prilikom startovanja na prvi pogled može se videti novi Graphite modeling toolset, koji je vizuelno odrađen korišćenjem Microsoftovih tzv. Ribbon komponenti, sa kojima smo se prvi put susreli u paketu Microsoft Office 2007 i koji je postao standard za novi softver krojen po Vista GUI standardima. Njemu možete da pristupite direktno i odmah manipulisati sa poligonima. Graphite sadrži ceo spektar novih alatki za kreiranje i selekciju poligona, ivica, vertexa. Ako ste bili korisnik dodatka za Max PolyBoost, većina ovih alata biće vam poznata, što nas navodi na pomisao da je cela priča prodata Autodesku kao što se to pre nekoliko godina dogodilo sa Character Studiom.

Tu se nalazi opcija Grow koja interaktivno selektovani poligon, ivicu ili vertex proširuje selekcijom na modelu. Loop and Ring su opcije koje pomažu prilikom selektovanja ivica u obliku prstena ili redno i u koloni (loop). Takođe, postoji opcija da selektovani loop ili ring selektujete tako što ćete preskočiti svaku drugu ivicu. Swift Loop opcija vam omogućava dodavanje loopova jednim klikom na ivicu. Takođe, sve ove opcije su dostupne i iz komandnog panela.

Neko će reći da skup alatki Ribbon sada zauzima dosta velik deo prostora u Max interfejsu, što je možda istina, ali se produktivnost povećava kada imate brži pristup alatkama koje se pojavljuju u zavisnosti od toga kako i sa kojim delom 3D objekta trenutno radite. Korišćenje Graphite toolsa često je mnogo efikasnije od klizanja gore-dole po postojećem Command panelu sa strane, koji je još prisutan, pa se postavlja pitanje zašto ga čuvati paralelno sa novom filozofijom interfejsa?

Što se tiče novih modifajera, imamo ProOptimizer, koji zamenjuje MultiRes koji je već u Maxu, i služi za optimizovanje broja poligona prilikom renderovanja i mnogo je napredniji u opcijama od svog prethodnika.

Ostale promene urađene su povodom prikaza modela u Viewportu. Dodatne opcije nalaze se u gornjem levom uglu i podeljene su u tri segmenta. Prvi je za kontrolu izgleda objekata, drugi za menjanje pogleda, a treći za senčenje objekata. Ako vaša kartica ne podržava hardversko senčenje, ipak možete da iskoristite prednosti Reviewa 3 i impresivan Preview Rendering Mode. On vam omogućava rad sa objektima u realnom vremenu i sa efektima kao sto su omekšane senke, HDRI osvetljenje i Ambient Oclussion. Takođe, omogućava vam i interaktivnu kontrolu ekspozicije u Viewportu.

Verzija 2010 donosi nam novinu u vidu nove tehnologije Mental Mill firme MentalRay, koja omogućava da šejdere koje ste kreirali testirate direktno u viewportu u realnom vremenu, bez naknadnog renderovanja.

 
Produktivnost se takođe povećala sa ubačenim novim pretraživačem materijala (Material Explorer). On vam omogućava da jednostavno i na najlakši način, uz interakciju sa objektima i materijalima, pretražujete materijale – premeštate, dodajete, menjate njihove osobine i veze. Novi pretraživač scene (Scene Explorer) sa poboljšanim kontrolama omogućava vam da uradite izmene na osobinama modela, pa čak i jednostavnije opcije za materijale, a prvenstveno za organizaciju modela u sceni, pogotovu ako su u pitanju veće scene. Zato se nova opcija Kontejneri (Containers) može iskoristiti u smislu bolje organizacije scene i njenog pojednostavljivanja, što je bolja varijanta već zastarele i bagovane Xrefs funkcionalnosti na koju se, iskreno, nikada nismo ni navikli.

Podrška za zvuk u 3D aplikacijama je retka, pa je zato novi dodatak za višekanalni audio ProSound dobro došao. Podržava PCM i komprimovani audio u AVI i WAV formatima. Koristeći Dope Sheet, možemo vizualno sinhronizovati audio sa animiranom sekvencom koja je trenutno u Viewportu. Takođe, postoji mogućnost da renderujete svoju audio traku da biste sinhronizovali brzinu puštanja snimka. Čak do 100 audio traka može se dodati u svakoj sceni, sa individualnom jačinom zvuka za svaku traku posebno.

Opcija skriptovanja u Maxu dobila je poboljšanja sa podrškom za sve popularniji jezik C# („Si šarp”) i povezivanje sa platformom Microsoft .NET. Novi MAXScript debuger sa dodatim prikazom broja linija u skriptu pomoći će vam da efiksano eliminišete potencijalne probleme u skriptovima.

Autodesk je ovom verzijom Maxa započeo pravu malu revoluciju i zadao novi pravac u dizajnu i razvoju svog softvera, što nas iskreno raduje nakon nekoliko godina stagnacije na tom polju. Konačno imamo situaciju da 3D softver na pravilan način i u potpunosti koristi prednosti 3D GPU kartica, koje su sve korisnije u skraćivanju vremena između onog što trenutno radimo u programu i finalnog proizvoda, na šta smo ranije mnogo duže čekali.

Duško PEJAČKI, Dejan PEJAČKI

 
Autodesk 3ds Max 2010
Šta mislite o ovom tekstu?
Acoustica Mixcraft 4
JTT Soft PhotoChances Lab 3.8.011
Digicell FlipBook 6.08, Pencil 0.4.4b, Plastic Animation Paper 4.0, Toon Boom Animate Pro 7.7.0
Beepa Fraps 2.9.8, ZD Recorder 3.0.3, FastCapPro 2.0.1, Growler Guncam 3.2.4.0, Quobi – Game Recording Software 2.0.1.2, Play Claw 1.5, Game Cam 2.3.1

Potrebno:
Windows XP SP3 / XP x64 / Vista / Vista 64 bit, 0,5–1 MB RAM-a
Cena:
3495 dolara (upgrade 895 dolara)
Adresa:
www .autodesk .com /3dsmax
Home / Novi brojArhiva • Opšte temeInternetTest driveTest runPD kutakCeDetekaWWW vodič • Svet igara
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontaktSaradnjaOglasiPretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opšte teme
Internet
Test Drive
Test Run
PD kutak
CeDeteka
WWW vodič
Svet igara



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera