![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Slično se desilo i Doti. Čim je stekla planetarnu popularnost, počele su da se pojavljuju neke manje ili više uspešne kopije. Demigod je obećavao, ali je vrlo brzo nestao sa scene, pre svega zbog jednoličnog stila igranja. Valve, koji je od CS-a zaradio brdo novca i zahvaljujući njemu napravio svoj sistem digitalne distribucije Steam, vrlo brzo je prepoznao potencijal Dote. Zato je i zaposlio mladog programera koji se bavio kreiranjem novih verzija. Trenutno ni Valve ni Icefrog ne daju nikave izjave povodom stand-alone verzije Dote, mada Internetom kruže razne glasine i poluinformacije. U želji da iskorite taj vakum i ponude igračima slično iskustvo, mnoge kompanije su nakon Demigoda izbacile manje-više uspešne klonove. Pa, ipak, nijedan nije požnjeo takav uspeh kao HoN. Heroes of Newerth je kompletna kopija Dote. Veliki deo heroja i više od 90 odsto predmeta prekopirano je iz Dote, a sve je upakovano u fantastičan grafički engine. Programeri su, takođe, analizirali Dotu i u HoN-u ispravili probleme koji su najviše mučili igrače. Mogućnost komunikacije glasom integrisana je u igru, partije se hostuju na S2 Games serverima, a korisnički interfejs olakšava interakciju sa drugim igračima. Ipak, sve to ne bi bilo dovoljno da HoN dostigne trenutni nivo popularnosti. Ono što ga je izdvojilo iz mora sličnih igara pre svega je inventivan način promocije. Moramo reći da odavno nismo videli tako dobru upotrebu Interneta sa posebnim naglaskom na društvenim medijima. Ekipa S2 Gamesa do maksimuma je iskoristila svaki od ovih resursa i stvorila neverovatan hype, tj. zainteresovala igrače. Zatvoreno beta testiranje počelo je pre nešto više od godinu dana. Vrlo brzo osnovan je i fan page na Facebooku, gde su povremeno objavljivane informacije o tome kako da se nabavi beta key. Ovaj način promocije pokazao se kao izuzetno delotvoran. Mnogo ljudi prijavilo se na stranicu i nastavilo da prima novosti, čak i nakon što je nabavilo beta key. Igračima je omogućeno i da pozovu prijatelja, tj. da oni nekome pošalju beta key (na sličan način je i Google u početku promovisao svoj servis web pošte Gmail). S2 Games je brzo pokazao da ne želi da napravi čistu kopiju Dote već poboljšanu verziju. Mehanika igranja ostala je netaknuta, a HoN-u je gotovo nedeljno dodavan nov sadržaj. S2 je takođe veliku pažnju posvetio igračkoj zajednici, pa su često organizovali glasanja za novog heroja ili neke bitne promene u igri. Zahvaljući ovim potezima broj igrača je konstantno rastao, da je u jednom momentu online bilo više od 50.000 ljudi. Open beta startovala je sredinom februara, što je dovelo do novog priliva igrača. U tom periodu programeri su takođe dodali dosta sadržaja ili ispravili neke od bagova. Tokom cele bete stalno se postavljalo pitanje šta će biti kada HoN postane oficijelna igra, tj. kada budete morali da je kupite. Vladalo je mišljenje da će tada doći do osetnog pada interesovanja i da će se broj igrača drastično smanjti. S2 Games takođe je bio svestan ove činjenice, pa je brzo ponudio mogućnost rane kupovine naloga po vrlo povoljnoj ceni. Igračima koji bi se odlučili na kupovinu S2 omogućavao je neke jedinstvene akcije nedostupne ostalim igračima (mogućnost tauntovanja, tj. ruganja protivnicima). Tokom open beta perioda programeri su bili vrlo aktivni. Dodata su dva nova heroja, implementirano je mnogo različitih izmena kako u interfejsu tako i u samoj igri. Najavljeno je i to da će mnogi noviteti biti postepeno uvođeni nakon zvaničnog početka prodaje. Najzad, posle skoro 15 meseci beta testiranja, HoN je otišao u prodavnice. Uprkos crnim prognozama serveri nisu opusteli, pa je sada u proseku oko 15.000 ljudi online. Zahvaljući odličnoj marketinškoj kampanji, ali i saradnji sa zajednicom, HoN ima mogućnost da po popularnosti sustigne, a možda jednog dana i prestigne Dotu. S2 Games nastavlja sa daljom promocijom, te su povodom početka prodaje organizovali online turnir sa nagradnim fondom od 40.000 dolara. Svi veći e-sports timovi već su oformili svoje HoN ekipe, a nekoliko velikih takmičenja najavilo je da će Dotu zameniti HoN-om. Sada su na potezu Valve i Icefrog. Iako ne sumnjamo u to da će njihova verzija Dote biti vrlo popularna, treba se setiti kako je prošao CS: Source. Pre nego što je izašao imao je status najpoželjnije igre na planeti, ali je brzo nestao sa scene jer se nije svideo igračima. U ovom trenutku HoN vodi, a videćemo šta će Valve uraditi po tom pitanju. Aleksandar AŠKOVIĆ |
| ||||||||||||
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |