Poslovica kaže da je kopiranje najjača forma laskanja. Nismo sigurni da li postoje slične poslovice koje se tiču fotokopiranja ili kloniranja, ali ono što su Stardock i Gas Powered Games uradili sa genetskim materijalom DotA-e spada upravo u tu kategoriju. Demigod, novi multiplayer naslov nastao u kooperaciji ova dva studija, dosledno i potpuno sledi koncept i ideju najpopularnijeg besplatnog moda/mape za Warcraft 3, čega se uopšte ne stidi, štaviše ističe to kao fokalnu tačku marketinške kampanje.Malo pojašnjenja za one koji su se juče vratili sa desetogišnje robije ili gastarbajtinga u rudnicima gasa na Saturnovim Mesecima... DotA, tačnije Defense of the Ancients, jeste multiplayer mapa za WC3, u kojoj igrači dva suprotstavljena tima imaju zadatak da unište protivničkog „Ancienta” na suprotnoj strani mape vodeći heroja po sopstvenom izboru. DotA, tj. njena aktuelna verzija DotA Allstars, u svetu takmičarskog multiplayera odavno je postala ono što je, recimo, fudbal u generalnom kompetetivnom sportu: igra se od Kamčatke do Atlante, bivajući standardnom disciplinom na bukvalno svim amaterskim i profesionalnim turnirima. Bazična ideja DotA, hibrida RTS-a, RPG-a i „tower defensea”, dosledno je preslikana u Demigodu. Osnovna ideja, tj. zaplet koji daje nekakvu poentu celoj stvari jeste konflikt između bogova, koji je jedno mesto u panteonu učinio upražnjenim. U tu svrhu omnipotentna bića organizuju turnir za polubožanstva, čiji će pobednik imati čast da zasedne u VIP ložu. Igra, nažalost, ne poseduje single player kampanju koja bi tu storiju produbila: mod za jednog igrača u celosti se svodi na turnir protiv AI protivnika, čijom vam pobedom PC čestita na dostizanju statusa full-blown božanstva. Offline turnir ima jednu jedinu namenu, čiji je značaj arugmentovan potpunim odstustvom bilo kakvog tutorijala: pripremu za online okršaje sa živim protivnicima. Demigod poseduje osam različitih arena i četiri osnovna moda igre (Conquest, Dominate, Slaughter i Fortress). Zajednički elemenat svih modova jeste kontrola vašeg heroja, borba sa protivničkim herojima i kripovima, zauzimanje teritorije (zastave) i saradnja sa savezničkim mobovima koje kontroliše AI na planu uništavanja oponentske imovine i lica. Dva osnovna tipa heroja (Assasins i Generals) podrazumevaju dva donekle različita stila igre: prvi je orijentisan na borbu, drugi na podršku putem buff/heal spellova (uz kontrolu „miniona”, koje može da summonuje ili stvara). Likvidacijom protivničkih jedinica stičete iskustvene poene, koje koristite za budženje sopstvenog lika novim čarolijama i sposobnostima, i zlato, koje služi za kupovinu oklopa, consumablesa (napici i slično) ili unapređivanje sopstvene citadele (što, između ostalog, utiče i na ofanzivne sposobnosti savezničkih AI kripova). Gameplay je prilično jednostavan, a svako ko je makar jednom probao DotA već posle nekoliko minuta znaće šta mu je činiti. Uzdizanje put zvezda ili tržišna propast kod ovakvog tipa igara u najvećoj meri leže u pitanju balansa. Posao na peglanju, doterivanju, balansiranju i dodavanju novih heroja i predmeta u slučaju DotA traje više od pola decenije. Ovaj permanentni proces i konstantna evolucija utkani su u sam smisao ove mape, a Demigod, odnosno njegovi autori s njim tek počinju. Naravno da je Demigod neizbalansiran, drugo se nije ni moglo očekivati od igre koja postoji tek mesec dana. Iako poseduje svega osam heroja (u komparaciji sa više od 80 koje nudi DotA Allstars), multiplayer kombinacije heroja, njihovih „specova” i predmeta su pretty much beskonačne, što će posvećenim igračima dati inicijalni vetar u leđa za pronalaženje ultimativnih kombinacija koje će brisati patos konkurentskim timovima (WTB nerf za Heart of Life i frostfiremaga, by the way). Veći problem od ovoga jesu porođajne muke sa login serverom, koje su (na sreću) solidno ublažene u prvih nedelju dana: legitimni kupci Demigoda imali su stravičnih teškoća pri kreiranju multiplayer mečeva iz razloga što su „divljaci” čekićali službeni server za registraciju. Stardock, poznat po robinhudovskom protivljenju korišćenju strogog DRM-a, na Demigod nije stavio nikakvu zaštitu osim serijskog broja koji sprečava online igranje i apdejtovanje igre, ali ne omogućava prevenciju pokušaja tih aktivnosti. Serveri projektovani za najviše 40.000 konekcija isplivali su sa stomakom nagore kada je nekoliko stotina hiljada korisnika krenulo da ih bičslepuje. Bez obzira na solidne tehničke karakteristike i nekoliko sjajnih ideja, meč Demigod vs DotA za srca i umove igrača prilično je teško zamisliti. U najboljem slučaju, autori Demigoda mogu da se nadaju da će izbušiti rupicu za kliker na livadi DotA dominacije, privući stoti deo promila WC3 veterana i kohabitirati na leđima ovog dinosaurusa poput vrapčića koji čisti kožu i uklanja buve. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |