PRVI UTISCI<>
022015<><>

Deathtrap

Mađarski Neocore Games se prošle decenije probio na igračko tržište strateškim serijalom King Arthur da bi pre tri godine započeo novo poglavlje sa akcionim RPG-om The Incredible Adventures of Van Helsing, njegovim ekspanzijama i nastavkom. Krajem prošlog leta Neocore je najavio spin-off franšize Van Helsingtower defense naslov po imenu Deathtrap. Okvirna priča kombinuje elemente poznate igračima Van Helsinga. U mističnoj dimenziji Otherworld, odakle potiče magična energija Ink, prastara civilizacija je eonima vodila borbu protiv monstruma iz domena haosa koje privlači magija Inka i naš svet. Da bi zaustavili čudovišta podigli su nizove utvrđenja kroz koja neprijatelji moraju da se probiju pre nego što se domognu našeg sveta putem Ink-kapija. Sada hrabri avanturisti koji su dovoljno ovladali korišćenjem Inka ulaze u sam Otherworld, preuzimaju kontrolu nad ovim utvrđenjima i postaju čuvari granice između svetova tako što popravljaju obrambene tornjeve i zamke, ali se i sami aktivno bore protiv neprijateljskih hordi.

Deathtrap vas stavlja pred mapu lebdećih ostrva u Inku, svaka od njih je nivo u kom se borite protiv talasa mističnih monstruma koji nadiru iz haos portala i pokušavaju da se domognu vaše Ink-kapije. Ako ste igrali neke od prethodnih igara u serijalu Van Helsing, mnogo toga će odmah da vam bude poznato. Dizajn monstruma, okruženja, interfejsa i komandi veoma je sličan onome iz drugog Van Helsinga. Sem toga, kao u Van Helsingu, ili bilo kom drugom klasičnom akcionom RPG-u, borite se protiv neprijatelja besomučnim kliktanjem i povremenom upotrebnom neke od malobrojnih veština.

Ono što razdvaja Deathtrap od prethodnih Van Helsinga je to što se hack’n’slash kombinuje sa tower defense mehanikom. Istina, vaš alter ego stiče iskustvo, unapređuje veštine i nabavlja moćniju opremu, ali svaki neprijatelj sem predmeta i zlata baca i magičnu energiju koju trošite da biste na nivou koji branite postavili defanzivne građevine. Pre nego što počnete da igrate prvi nivo morate da stvorite svoj alter ego, lika koji će da se aktivno bori protiv neprijatelja i stiče iskustvo. Na raspolaganju su vam tri klase koje će da budu trenutno poznate veteranima serijala Van Helsing. Tu je plaćenik, borac prsa u prsa sa moćnim oklopom i veštinama koje direktno pojačavaju efikasnost njegovih tornjeva i zamki. Sledi krhka čarobnica koja mora da pažljivo izbegava protivničke napade, ali zahvaljujući razornim magijama koje baca sa distance većina neprijatelja ne poživi dovoljno dugo. Na kraju, tu je strelac (koji nije bio dostupan u beti u trenutku pisanja ovog teksta), čiji napadi prave manje štete od magija, ali zato usporavaju i slabe protivnike pa ih tornjevi lakše zaustave. Tornjevi i zamke podeljeni su u pet klasa i svaka od njih može da se postavi isključivo na odgovarajuće, specifične hardpointove koje su dizajneri fiksno rasporedili po nivou. Ovo vas donekle, pogotovo na uvodnim nivoima, vodi za ruku, usmerava i efektivno uči da gradite klastere obrambenih struktura na specifičan način.

U duhu TD igara, zamke i tornjevi imaju specifičnu namenu i svojstva, kao i protivnici koji dolaze u talasima. Usporavanje, splash damage, dotovi, debafovi i slično sa jedne strane, odnosno letači, trkači, hileri, spawneri i ostala poznata ekipa sa druge. Ukupan broj građevina je dvadeset pet i postepeno se otključavaju na osnovu mapa koje ste prešli i štete koje ste naneli otključanim zamkama. Sem toga, svaka od njih ima još pet specifičnih unapređenja. Slična raznolikost je prisutna i kod neprijatelja kojih ima oko pedesetak vrsta (rusalke, domovoji, lesovici i slični stvorovi poznati igračima Van Helsinga). Sami talasi se ne nižu neprestano jedan za drugim već između njih sledi pauza dokom koje možete da se krećete, pravite nove ili modifikujete postojeće strukture, sve u skladu sa podacima o tome kakvi protivnici dolaze u sledećem talasu iz kojih portala će da izlaze i kojim putanjama će da se kreću po mapi. Slično Van Helsingu, i u Deathtrapu vaš lik se kreće relativno sporo. Kako aktivna odbrana mape zahteva brzo kretanje između lejnova, dizajneri su se setili da po nivoima raštrkaju teleportere što vam omogućuje brzo zapovanje između chokepointova.

Sem popločanih staza kojim idu talasi neprijatelja, većina nivoa ima i neistraženu divljinu koja krije NPC stvorenja i blaga. Trik je u tome da njih možete da napadnete i lutujete samo dok je talas u toku što znači da, ukoliko želite taj dodatni plen, sporedni kvest i iskustvo, morate da privremeno napustite odbranu staza u taktički povoljnom trenutku. Ovo kreativno kretanje postaje mnogo lakše kada ne igrate solo već timski. Kooperativni multiplejer dozvoljava da se do četiri igrača obračuna sa protivnicima na istim kampanjskim mapama koje su vam dostupne tokom solo igre. Deathtrap nudi i PvP mod u kom jedan igrač kontroliše obrambene strukture kao tokom „normalnog” igranja, a drugi preuzima kontrolu nad talasima protivnika. Sem podešavanja stvorenja koja će tokom talasa da izlaze iz portala i njihovih sposobnosti, napadač takođe aktivno igra tako što preuzme kontrolu nad bilo kojom jedinicom i njenim sposobnostima. Svoje napadačke afinitete možete da pretočite i u nove mape putem jednostavnog i intuitivnog editora. Editor vam daje da lako podesite položaj haos-portala, Ink-kapija i putanja između njih, zatim terena kojim se monstrumi kreću kao i njihove sposobnosti, bilo iz postojećih ili da osmislite potpuno nove, naravno utemeljene u mehanici igre. Dizajneri igre se nadaju da će upravo igračka zajednica sa svojim nivoima obezbediti dugovečnost ovom naslovu.

Deathtrap je prilično zabavna kombinacija mehanika tower defensea i akcionog RPG-a. Ako ste fan jednog od ovih žanrova velika je šansa da će igra da vam se svidi, a ako volite oba onda razmišljanja nema. Deathtrap bi trebalo da krene u prodaju početkom februara po ceni od dvadeset evra, što deluje odmereno. Najavljeni su i DLC-ovi koji će donositi nove mape, protivnike, tornjeve, zamke i, verovatno najbitnije, igračke klase.

Dragan KOSOVAC

 
Deathtrap
Šta mislite o ovom tekstu?
Evolve
Satellite Reign
Mordheim: City of the Damned
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera