![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Spine Professional 2.1.27
Umesto da crtate sličicu po sličicu, potrebno je da svog junaka koga želite da animirate isečete na sličice. Jedna sličica će biti glava, druga telo, pa nadlaktica, podlaktica, šaka, stopalo i tako dalje. U Spineu sve ove sličice treba poređati tako da se poklapaju slično crtežu iz jednog dela (možete učitati pozadinsku sliku kao referencu prilikom sklapanja),a zatim, pomoću bones opcije, iscrtate kosti ispod ovih isečaka. Obično se kreće od jedne kosti, recimo na vrhu torzoa, koja se dalje račva u lanac, uglavnom za svaki isečak po jedna. Kada ste povezali kosti i sličice, pomeranjem kostiju će se praktično pomerati vaš junak.
Spine ima neke napredne opcije koje želimo da istaknemo. Tu mislimo na pravljenje poligonalne mreže preko isečka koji ste nacrtali. Na taj način se od krutog crteža pravi deformable sličica koja se može uvijati i razvlačiti. Pomeranjem čvorova na mreži, vrši se i deformacija sličice. Na primer, na taj način možete napraviti iluziju blagog rotiranja tela vašeg junaka, iako govorimo o jednoj jedinoj slici! Želimo naglasiti mogućnost pomeranja kostiju inverznom kinematikom, pri čemu se prave sprege između susednih kostiju. Pomeranjem potkolenice i butna kost će se prirodno savijati. Ako fiksirate stopala, a spustite telo, kolena će se automatski saviti. Pravilnom organizacijom možete pomerati mač, a da se ruke junaka automatski savijaju ili pružaju kako ga pomerate. Spine omogućava editovanje „težina”, odnosno izmenu toga koliko daleko se duž skeleta „osećaju” promene pomeranja kostiju. Ukoliko ste od sličice napravili mrežu, to znači da se može napraviti izuzetno realna animacija, u kojoj će pomeranje jednog dela tela jako precizno uticati na deformaciju ne samo celih sličica, već i njihove mreže (na primer, pomeranje ruke sumo rvača može zatalasati i salo njegovog tela). Takođe važna opcija je crtanje okvira vašeg junaka koji će u kôdu biti korišćen za detekciju sudara sa nekim drugim objektom u igri. Pomenimo još i vrlo lako menjanje grafičkih elemenata vašeg junaka jer u slot za glavu možete staviti više od jedne slike i izabrati koja se i kada prikazuje. U prevodu, istu animaciju možete koristiti za više varijanti to jest skinova vašeg junaka. To što Spine radi po principu kostiju, što zvuči dosta sirovo prevedeno na srpski jezik, ne znači da napravljene animacije ne možete snimiti kao seriju običnih sličica, za svaki frejm animacije po jednu. Svaki game engine ima podršku za ovakav način učitavanja sprajtova. Ipak, imajući u vidu prirodu programa, jedna od njegovih dragocenih mogućnosti je to što animacije eksportuje u specifični format i to što ima run-timeove za svaki postojeći endžin danas. U redu, ne za svaki, ali lista podržanih je impresivna, a i za one „manje” podržane postoje third party biblioteke koje će vam omogućiti njihov uvoz. Eksportovani podaci su obično podaci o animaciji u JSON formatu. Jedan od izlaznih fajlova je grafički atlas, fajl u kojem su spakovane sve sličice koje su korišćene za iscrtavanje junaka. Spine ima mogućnost da ove sličice spakuje, tj. premesti i zarotira kao figure iz Tetrisa, tako da fajl zauzima što manje mesta. Naravno, podaci o načinu čitanja ovih fajlova obezbeđeni su u run-timeovima koje koristite prilikom programiranja u vašem omiljenom endžinu ili programskom jeziku. Spine omogućava da animaciju pokrenete pisanjem jedne komande. Programerski deo završavamo podatkom da, tokom animiranja u Spineu, možete vrlo lako dodati događaje (eventove), na bilo koji frejm. Tako funkcije (listeneri) u vašem endžinu mogu da očekuju da se tokom animacije „okine” događaj. Kada u toku hoda vašeg junaka naiđe frejm u kojem je stopalo na zemlji, Spine će se pobrinuti da vaš listener dobije znak da je načinjen korak, tako da vi možete isprogramirati da se u tom trenutku, na primer, čuje zvuk metalne čizme o neku podlogu. Program koji opisujemo dizajniran je odlično, nudi velike mogućnosti kada je skeletalna animacija u pitanju. Nažalost, ova tehnika se danas koristi često za puko ubrzavanje procesa animacije koje je višestruko brže od klasičnog crtanja, obično uz žrtvovanje njenog kvaliteta. Trial verzija dolazi sa dosta eksportovanih animacija, što je sasvim dovoljno za probni period pre kupovine. Jedini problem je njegova cena, budući da postoje i besplatne alternative. Spine je odličan i kao program posle kojeg ćete biti sasvim solidno pripremljeni za prelazak na programe za 3D animaciju. Ognjen POPOVIĆ | |||||||||||||
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opšte teme | Internet | Test drive | Test run | PD kutak | CeDeteka | WWW vodič • Svet igara Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |