![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
MiroVIDEO DC50
Od pre nekoliko godina javlja se nov vid montaže nazvan „nelinearna video montaža”. Ovaj način montažiranja video materijala zahtevao je vrlo specifičan hardver i tako je „Miro/Pinnacle Systems” razvio svoje rešenje za taj posao. Miro DC30 unazad nekoliko godina predstavlja apsolutno dominantan uređaj za poslove montaže, što naročito važi za naše prostore. Poslednjih meseci ova linija pojačana je novim modelom, spremnim za najkvalitet- niju produkciju. Miro DC50 je PCI video digitajzer i playback uređaj koji radi sa YUV 4:2:2 signalom. Glavnu reč na ovoj video karti vodi veoma moćan čip Zoran ZR36050 koji je zadužen za M-JPEG (Motion JPEG) kompresiju/dekompresiju i to brzinama do 7 MB/s. Sa ovim video „motorom” ide i 16-bitni stereo zapis audio codeca od 48 KHz. Stepen kompresije, po kome mnogi „stručnjaci” mere kvalitet nekog uređaja, kreće se od 2,5:1 do preko 18:1. Naravno, pored stepena kompresije, presudnu ulogu ima algoritam kompresije, no to ide u drugi plan, jer su korisnici navikli na M-JPEG, odnosno MPEG algoritme pa sve mere prema tome. Postoje i drugi veoma kvalitetni algoritmi za kompresiju, recimo HARC koji ima stepen kompresije od 300:1 i sa tim stepenom kompresije sliku kvalitetniju od 100% JPEG-a. Ovaj algoritam se još uvek ljubomorno čuva negde na Harvardu, ali nema sumnje da će se i on jednog dana pojaviti u široj upotrebi. Kad se to dogodi, nastaće neopisiva panika u krugovima video „stručnjaka”. Stepen kompresije koji se preporučuje za Betacam kvalitet je od 4:1 do 5:1. Apsolutno minimalno hardversko okruženje koje DC50 zahteva jeste Pentium na 100 MHz i 32 MB RAM-a, mada je ovo samo hipotetički minimum, dok je za iole ozbiljniji rad poželjno imati Pentium II (ili neki od jačih Pentiuma) i bar 64 MB. U obe varijante podrazumeva se dovoljno brz i veliki hard disk koji može da smesti fajlove od preko gigabajta i to brzinom koja neće padati ispod bar 5 MB/s. Topla preporuka svela bi se na neki „ljući” UltraWide SCSI disk, sa kojim jednostavno ne biste „razmišljali”. MiroVIDEO DC50 podržava sve TV signale: PAL, NTSC, SECAM, PAL-N i PAL-M, što mogućnost upotrebe ne ograničava geografski. Svi video i audio ulazi i izlazi (S-video, MiniDin 4, composite...) nalaze se na odličnom eksternom dodatku Video Breakout Box. Ovaj dodatak je vrlo kvalitetnim širokim kablom povezan sa karticom koja se nalazi u računaru. Na taj način je „bockanje” kablova premešteno umesto ispod stola, na sto, što je iz više razloga daleko praktičnije. DC50 je softverski veoma dobro podržan i snabdeven. Tu su pre svega MiroVideo Expert, koji procenjuje brzinu hard diska na kome će se video materijal snimati i montirati. Ostatak posla oko snimanja vrši praktični MiroCapture, dok se podešavanja vrše iz MiroControl utility programa. Snimljeni materijal obrađuje se i montira sa Adobe Premierom v4.2 i Adobe After Effects v3.1, koji se u svojim punim verzijama isporučuju uz DC50. Gotov materijal reprodukuje se iz MediaPlayera odabiranjem Miro codeca. Kvalitet snimljenog i reprodukovanog materijala ni po čemu se ne razlikuje od kvaliteta TV slike koju primamo od lokalnih TV stanica. Ovo je razumljivo s obzirom da su kod DC50 svi signali po ITU-R 601 studijskom standardu. Eventualne zamerke, ako ih uopšte ima, išle bi na relativnu krutost MiroCapturea i sitnijih problema koje smo imali sa After Effectsom. Ovo su, naravno, samo softverski problemi na kojima se radi svakodnevno, tako da će veoma brzo biti rešeni novim verzijama programa. Ako se profesionalno bavite video montažom, DC50 pruža Beta kvalitet koji je nedostajao modelu DC30. „Miro” je modelom DC50 postao direktni konkurent Perceptionu i to po dosta nižoj ceni. Sve one koji se ovom tematikom bave interesuje šta je bolje. U izvesnim situacijama kvalitetniju sliku ima DC50, u drugima je ta razlika na strani Perceptiona, u zavisnosti od intenziteta promene između frejmova u snimku itd. Ovde zaista odlučuju nijanse, pa bi dobro bilo lično proveriti ove razlike. Pitanje kvaliteta slike može da bude i veoma subjektivna kategorija. Jedno je ipak sigurno: DC50 je dosta jeftiniji i uz njega dobijate legalne kopije Premiera i After Effectsa, dok se Perception može dograditi real time video efektima. Odluka je ipak samo vaša. Stevan JOSIMOVIĆ | |||||||||||||
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opšte teme | Internet | Test drive | Test run | PD kutak | CeDeteka | WWW vodič • Svet igara Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |