Koristeći kuku i konopac popni se na vrh stene koja izranja iz velikog jezera (10) i uđi u kućicu. Pokupi napitak nevidljivosti. Klikni na magično pero, a zatim uzmi ispisani list hartije i iskoristi ga na sferi koja se nalazi desno od ulaznih vrata. Sfera će se otvoriti i u unutrašnjosti ćeš naći napitak. Popij ga i to će ti omogućiti da vidiš nevidljivi sanduk pored stola. Otvori sanduk i uzmi zvono. Siđi do podnožja stene i na drveni stalak postavi zvono. Sekirom udari zvono tri puta i iz vode će izroniti Gospa od jezera noseći moćni mač. Uzmi ga. Idi do crkve i priđi vratima. Strelica će pokazati da na tom mestu možeš koristiti kuku i konopac. Popni se na krov, a zatim se kroz otvor spusti u unutrašnjost crkve. Uzmi sveću sa stalka. U susednoj prostoriji gurni veliku urnu i kroz prozor ćeš videti kako se otvaraju vrata mauzoleja. Izađi iz crkve istim putem kojim si došao i uđi u mauzolej. Prođi kroz portal, ali će te nekakvo biće vratiti nazad. Idi do čarobnjaka i popričaj sa njim. Daj mu pepeo, sveću i prsten. Čarobnjak će ti vratiti začarani prsten. Ponovo prođi kroz portal u mauzoleju i naći ćeš se u zemlji mrtvih. Dimension of Death  | KQ8 - Dimension of Death | | Okreni se i pogledaj simbole koji su nacrtani iznad portala. Pobij sve kosture, a zatim istraži ulazni hol u zemlju mrtvih. Na stalku levo od velikog objekta u obliku kocke, naći ćeš polugu. Razbij sve drvene sanduke koji stoje u blizini (u nekima ćeš naći korisne predmete, a iz nekih će iskočiti kosturi). Klikni na mrtvog ratnika i pokupi komadić njegovog štita. U južnom delu ulaznog hola (1) nalaze se četiri stalka na kojima gori vatra. Stani pored bilo kog stalka, iskoristi polugu na njemu, a zatim gurni polugu tako da stalak zarotiraš za 90°. Vatra će se tada ugasiti. Ponovi ovaj postupak sa preostala tri stalka i kockasti objekat će se otvoriti. Unutar njega čeka te zagonetka vezana za simbole iznad portala. Skači sa jedne na drugu lebdeću platformu koje na sebi imaju urezane simbole prikazane na slici, vodeći pri tome računa da poštuješ njihov redosled gledano sleva nadesno. | KQ8 - simboli | Kada se popneš na vrh, naći ćeš se oči u oči za gospodarom sveta mrtvih, lordom Azrielom. Popričaj sa nijm i on će ti dati ključ. Nakon što te Azriel teleportuje nazad u hol, kreni na sever i ključ iskoristi na velikoj kapiji. Na raskrsnici skreni levo i uputi se ka lokaciji 2. Uz put ćeš naići na nekoliko zamki koje možeš deaktivirati pritiskom na odgovarajuće prekidače koje moraš naći (ovo nećemo detaljno opisivati). Takođe, napašće te veliki broj kostura koje najlakše možeš ubiti iz daljine pomoću samostrela. Kada se nađeš u blizini lokacije 2, začućeš plač deteta. Koristeći kuku i konopac popni se na visoki zid, a zatim se spusti sa druge strane u ograđeni prostor. Razbij sve drvene sanduke i u uglu ćeš videti devojčicu. Razgovaraj sa njom. Priđi metalnoj kutiji i guraj je napolje sve dok devojčica ne izađe iz ograđenog prostora. Popričaj sa maleckom još jednom i ona će otići. Na lokaciji 3 nalazi se fontana koja ti vraća energiju, četiri neaktivna portala i četiri metalna sanduka. Gurni sva četiri sanduka tako da ih ukloniš sa prekidača koji su ugrađeni u zemlji. Kada oslobodiš prekidače, ispred fontane će se pojaviti anđeo. Razgovaraj sa njim i on će ti obećati pomoć ako mu doneseš zarđali predmet i nešto plesnivo.Nastavi da ideš na sever sve dok ne dođeš do Reke smrti. Popričaj sa čamdžijom (4) i on će ti reći da ne može da te preveze preko, ali će ti dati nekoliko korisnih saveta u vezi zagonetki koje tek treba da rešiš. Stani na samu obalu Reke smrti i komad štita potopi u vodu. Popni se na vrh zapadnog tornja (5) i pokupi napitak koji detektuje nevidljivo. Siđi dole i uputi se prema istočnom tornju (6). Kada se popneš na njega, napašće te kostur koga ne možeš ubiti na uobičajen način. Potrebno je da ga u toku borbe primoraš da se povuče do same ivice tornja i da ga gurneš u ambis. Pošto ti to pođe za rukom, siđi dole i pronađi ostatke kostura. Među njima ćeš naći metalni oklop. Jugoistočno od tornja naići ćeš na grupu od pet kostura. Nakon što ih savladaš, otvori kutiju koju su čuvali i uzmi ključ koji otvara kapiju na lokaciji 7. Iza nje se nalazi borbena arena u kojoj ćeš zateći šest kostura. Oni te u principu neće napasti sve dok ti ne potegneš mač. Ipak, moraš ih sve pobiti da bi se dokopao zlatnog ključa. Verovatno je da ćeš u toku borbe morati da upotrebiš magične napitke koji povećavaju snagu i odbrambenu moć. Severno od arene (8) zateći ćeš ranjenog mladića. Popričaj sa njim i on će ti reći šta ti je potrebno da bi izašao iz zemlje mrtvih. Uputi se do podnožja centralnog tornja (9) i najpre pobij sve zombije koji će izaći iz zemlje. Oko tornja ćeš primetiti četiri prekidača. Ako si do ovog trenutka pažljivo istražio i delove mape koji u ovom rešenju nisu pomenuti, jer ne igraju ulogu u rešavanju ključnih problema, u svom inventaru bi trebao da imaš barem četiri kamena. Spusti po jedan kamen na svaki prekidač i to će aktivirati četiri portala u blizini fontane (3). Idi tamo i prođi kroz portal sa natpisom „Hall of Respite”. Kosture koji stoje na drugoj obali reke eliminiši pomoću samostrela. Popni se najpre na niži, a zatim na viši kameni blok, zatrči se i preskoči reku. Sada treba da iz mnoštva lobanja izabereš pravu. Ona koju tražiš nalazi se na donjoj polici levog ormana i, gledano sleva nadesno, zauzima sedmu poziciju. Pokupi napitak sa statue, a zatim gurni veliki stub i on će pasti u reku. Pređi na suprotnu stranu reke i prođi kroz portal. Povrati energiju pijući vodu iz fontane, a zatim prođi kroz portal „Hall of War”. Ukloni sve kosture i pređi preko mosta. Lobanju postavi na bezglavu statuu i pokupi pero koje će ispasti iz postolja. Uzmi napitak i vrati se kroz portal u salu sa fontanom. Uđi u „Hall of Justice”. Prvo spusti pero na jedan tas vage, a onda skoči na drugi tas. Posle razgovora sa lordom Azrielom pokupi zeleni napitak i izađi napolje. Ostaje ti još da uđeš u „Hall of Immortality” i uzmeš još jedan napitak. Vrati se do centralnog tornja i pokupi kamenje koje pritiska prekidače, jer će ti ono kasnije trebati. Na lokaciji 10 pokupi zelenu plesan. Odnesi plesan i zarđali komad štita anđelu i on će baciti zaštitnu magiju na tebe. Tako pripremljen idi do lokacije 11 (ulaznu kapiju otključavaš zlatnim ključem). Savladaj sve kosture, a onda obrati pažnju na vrata koja nemaju bravu. U pitanju je iluzija i zato jednostavno prođi kroz vrata. Sa druge strane dočekaće te kostur koga je prilično teško savladati. Kada ga pobediš, uzmi leteći čekić sa postolja. Prođi ponovo kroz lažna vrata. U prostoriji u kojoj se nalaziš postoje tri grupe prekidača. Najpre pritisni sva četiri na istočnom zidu. Na taj način ćeš otvoriti kapiju iza koje se nalazi sistem od šesnaest ćelija (po osam sa leve i desne strane). Prekidači na zapadnom zidu služe za aktiviranje bloka od četiri ćelije (u određenom trenutku može biti pritisnut samo jedan od njih), a prekidači na južnom zidu otvaraju pojedinačna vrata ćelija. Potrebno je da postepeno otvoriš svih šesnaest ćelija i u njima ćeš naći puno korisnih stvari (kristali, napici itd.). Ipak, najvažnije je da otvoriš poslednju ćeliju u nizu sa leve strane. U njoj se nalazi poluga koja spušta kapiju na lokaciji 12. Tamo te čeka vođa svih kostura, najteži protivnik u zemlji mrtvih. Kada savladaš njega i njegovu gardu, pokupi sve predmete koji će ostati iza njih, uključujući i šefov mač s obzirom da je on bolji od mača koji ti je poklonila Gospa od jezera. Stani na ivicu reke levo od stepeništa i letećim čekićem gađaj polugu na drugoj obali. Kada se most spusti, pređi preko njega i prođi kroz portal koji vodi u močvaru. Slobodan MACEDONIĆ | | |