Postoje dve vrste sobnih stratega na ovom svetu – oni kojima ne smeta da rizikuju napad epilepsije posmatranjem vizuelnog vatrometa koji nastane kad njihova armija nemilice drobi opoziciju pod svojim gusenicama, i oni kojima se dlanovi oznoje od uzbuđenja na spomen heksagonalnog bojišta i simulacije obrtnog momenta kod granata. Napraviti igru koja bi zadovoljila žeđ za instant-destrukcijom jednih, i potrebu za vojno-istorijskom preciznošću drugih, već dugo godina predstavlja Sveti gral RTS žanra. Vojne strategije poput serijala Sudden Strike pokušale su sintezom akcije i realizma da premoste jaz između ova dva tabora, ali bi se tek za Blitzkrieg moglo reći da se zaista približio idealu. Ruski developer „Nival Interactive” zasukao je rukave i napravio neverovatno obimnu simulaciju Drugog svetskog rata, koja ispod pristupačne RTS glazure krije robustan fizički model i detaljno razrađenu mehaniku bojišta.Blitzkrieg se u svim svojim aspektima pre svega poziva na autentičnost – srž igre sastoji se od više od dvadeset istorijskih bitaka koje su se odigrale tokom Drugog svetskog rata na tlu Evrope i Severne Afrike. Igrač će na početku moći da bira kojoj od zaraćenih strana želi da se prikloni: Saveznicima (Amerikanci i Englezi), Sovjetima ili Nemcima. Kako Blitzkrieg ne dozvoljava revizionizam, sve istorijske bitke moći ćete da odigrate samo na strani pobednika, što bi moglo da zasmeta onima koji bi eventualno hteli interaktivno da ispitaju neminovnost ishoda određenog okršaja. Ova konceptualna krutost nadomeštena je fleksibilnošću strukture unutar samih kampanja. Naime, Blitzkrieg simulira haotičnu progresiju Drugog svetskog rata tako što između velikih bitaka od istorijskog značaja dinamično umeće pregršt omanjih čarki. Ove „sporedne” bitke nasumično se generišu posle svakog angažmana, što znači da igrač u svakom trenutku ima izbor od tri dodatne misije van toka glavne kampanje. Preporučljivo je preći što više ovih sporednih misija, pošto svaka dobijena bitka donosi iskustvo vašim jedinicama, kao i bonuse u vidu tehnoloških unapređenja.Opseg različitih tipova jedinica koje ova igra modelira prosto je neverovatan. Ukoliko spadate u ljude koji umeju da razlikuju performanse tenkova M4A1 i M4A3 Šerman, Blitzkrieg je igra u kojoj možete da primenite svoje znanje. Samo pešadinaca ima preko četrdeset različitih vrsta, dok broj vozila dostiže cifru od skoro dve stotine modela razvrstanih po svim mogućim klasama, od nemačkih motocikala do ruskih raketnih platformi. Razlike između jedinica nisu samo kozmetičke – osim brzine kretanja, dometa i ofanzivne snage, debljina oklopa svakog vozila definisana je sa čak četiri odvojene brojke (front, side, rear, top), što izrazito produbljuje taktike na bojištu. Sve potrebne statistike naći ćete u obimnoj on-line enciklopediji koja dolazi uz igru, zajedno sa kraćom biografijom većine jedinica. Držeći se realizma, Blitzkrieg ne sadrži nikakav ekonomski model, tako da nije moguće graditi baze odakle biste štancovali „topovsko meso”. Umesto toga, igraču je na raspolaganje data samo određena količina vojnih resursa, koje mora taktički da primeni kako bi sa što manjim gubicima ispunio zadate ciljeve. Osim pešadinaca i oklopnih vozila koji sačinjavaju glavninu vaših ofanzivnih kapaciteta, posebnu poslasticu predstavlja primena specijalizovanih tipova jedinica kao što je artiljerija i avijacija. Blitzkrieg nagrađuje kombinovanje snaga i kreativno taktiziranje: ukoliko vaša izvidnica naiđe na neprijateljsko uporište, moguće je „omekšati” protivničke položaje kišom granata, pre nego što pošaljete tenkove da počiste ostatak neprijateljskih trupa. Ako, recimo, primetite oklopnu diviziju kako napreduje prema vašim nezaštićenim prašinarima, možete postaviti mine na određenu sekciju puta, ili pozvati bombardere da hirurškom intervencijom neutralizuju pretnju. Protivvazdušna odbrana je neophodna kako biste zaštitili sopstvene položaje od sličnih bombaških napada. Moguće je čak prisvajanje neprijateljske artiljerije, ukoliko im preciznim snajperisanjem eliminišete ljudstvo. Interakcija sa terenom poprima nekoliko oblika: teška vozila bez problema prolaze pravo kroz ograde i omanje zidove, dok topovi jednakom lakoćom ruše drveće i kuće. Vaši inženjerci u stanju su da grade mostove i kopaju rovove, dok vojnici mogu da se sakriju po kućama i tako pokrivaju raskrsnice od strateškog značaja. Posle svake bitke za vama ostaju krateri od eksplozija i sagorele ljušture tenkova okružene telima palih vojnika. Iza borbenih linija morate voditi računa o lancu snabdevanja, zbog čega je kontrolisanje skladišta zaliha raštrkanih po mapi od posebne važnosti. Upravljački interfejs na prvi pogled nije posebno intuitivan zbog velikog broja kontrola koje morate da naučite, ali posle nekog vremena elegancija dizajna počinje da se nazire – pregršt prečica na tastaturi, u kombinaciji sa desnim dugmetom na mišu, dovoljni su za izvođenje skoro svih manevara. Osim toga, u bilo kom trenutku moguće je usporiti ili zaustaviti akciju kako biste na miru mogli da sagledate situaciju i izdate relevantna naređenja. Multiplayer je zastupljen sa deathmatch i capture-the-flag modovima igranja. Blitzkrieg efektno kombinuje izometrijsku 2D pozadinu sa 3D jedinicama (poput Commandosa 2), što rezultuje umerenom vizuelnom dopadljivošću, bez većih egzibicija. Sa druge strane, grafička konzervativnost donosi veliki bonus u vidu ekstremno niske zahtevnosti. Đorđe NAGULOV | | |