Sada je već sasvim blizu dan kada ćemo, posle toliko godina softverskog blagostanja, najzad i mi stajati u prodavnici s originalom u ruci i parama u džepu, pažljivo vagajući odnos cene i upotrebne vrednosti. Kada taj dan dođe, igra kao što je Red Faction II najverovatnije će ostati na polici. Igra je rađena prvobitno za konzole, što ima svoju cenu – ovaj zakasneli PC port predstavlja klasičan primer de-evolucije u odnosu na vrli original, koji uz to pati od nekoliko konzolaških boljki.
Uzbudljiva priča iz prvog dela o revoltu rudara na Marsu ustupila je mesto klišeiziranom konfliktu šačice supervojnika sa armijama staljinističkog diktatora. Gotovo pola igre provešćete pokušavajući da nasilno svrgnete režim opresije, da bi zatim (jednu predvidivu izdaju kasnije) lovac postao lovina. Red Faction II od samog početka forsira izrazito frenetičan tempo igranja. Ova igra ignoriše skorašnji trend FPS igara koje od igrača zahtevaju smislenu interakciju sa okolinom zarad napredovanja. Ukoliko neka vrata neće da se otvore, to znači da put leži u drugom pravcu. Nivoi su dizajnirani tako da eksploraciju svode na minimum, dok vam pažljivo-doziran priliv protivnika ne dozvoljava niti trenutak predaha. Kontrole odražavaju ovaj fokus na akciju, izostavljanjem takve ezoterije kao što je npr. taster za hodanje. Određen procenat naoružanja iz prvog dela ovde reprizira svoju ulogu, s tim da je vaš ofanzivni arsenal znatno proširen impresivnim novim primercima. Skoro svako oružje ima sekundarni mod upotrebe, a moguće je i korišćenje dva pištolja odjednom a la John Woo. Municije uvek ima u izobilju tako da ne morate posebno brinuti o brojanju preostalih šaržera. Red Faction II sadrži i pregršt sekcija u kojima ćete odmoriti stopala i sesti u kokpit nekoliko vozila: helikopterom i tenkom upravljaće vaši saborci, dok će podmornica i opaki egzoskelet da budu potpuno pod vašom kontrolom. Geo-Mod tehnologija nam još jednom omogućava improvizovane građevinske radove nad okolnom arhitekturom. Nažalost, dizajnerski potencijal destruktabilnog okruženja nije iskorišćen, te se Geo-Mod opet svodi na sporadično bušenje zidova. Nije moguće sačuvati poziciju tokom igre, što ne predstavlja veći problem pošto pojedinačne sekcije ne traju duže od desetak minuta. Tu uostalom leži ključni problem kod ovog nastavka – Red Faction II je moguće preći za manje od osam sati, što je u nedostatku multiplayera ipak prekratko. Đorđe NAGULOV |