![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Novi Internet pretraživači
Na pomolu je drugi rat Internet pretraživača
Autor softvera je Kord Kembel koji je rad na Grubu, kako se klijent zove, počeo još 2000. godine (engl. grub – riti, kopati). Ove godine „LookSmart” je kupio njegovu kompaniju za 1,5 miliona dolara i već u aprilu počeo da koristi materijal koji stiže od Grub klijenata širom sveta kao dodatak svom pretraživaču na www. Distribuirano
Deni Salivan, urednik elektronskog magazina koji se bavi pretraživačima „Search Engine Watch”, skeptičan je u pogledu pouzdanosti ovakvog sistema pretraživanja. Poznata je pojava kreiranja ekstra stranica da bi se prevarili pretraživači, tj. njihovi sistemi rangiranja, kako bi se stranica pojavila na vrhu rezultata pretrage kao relevantnija. Kada korisnik ima kontrolu nad alatom za indeksiranje, kaže Salivan, prilika za varanje je još neposrednija. Kembel objašnjava da su baš zato implementirali posebne procedure provere, kao npr. zadavanje istog upita različitim klijentima. Potencijalni napadač možda ima kontrolu nad nekim brojem računara, ali nema načina da „pogodi” koji će računar dobiti zadatak da obavi proveru. Test Mi smo probali Grub klijent – instalacija je trivijalna i standardna podešavanja su dosta razumna. Grub daje punu kontrolu korisniku u smislu izbora kada i koliko svojih kapaciteta želi da ustupi za pretragu. U našem testu Grub je s maksimalnim podešavanjima, za nekoliko minuta preko ADSL veze, obradio stotinak stranica bez ikakvog uticaja na normalan rad. Svaki pojedinačni klijent dobija od „centrale” konkretan zadatak da pretraži delić Interneta, a po završetku raportira rezultate centrali u San Francisku. Zanimljivo je posmatrati taj proces koji se inače odvija u „crnim kutijama”, kako korisnik vidi današnje pretraživače. Grafovi se pojavljuju kao na komandnoj tabli automobila, brzina pretraživanja, smenjuju se posećene adrese… Optimizacija Glavna prednost sistema, pored svežih rezultata jeste semantička analiza. Kada Grub uspe da privuče dovoljno dobrovoljaca, to će omogućiti analitički vid povezivanja sadržaja. Umesto slepog traganja za rečima ili prostim vezama, biće moguće analizirati smisao i kontekst njihovog pojavljivanja, što će značajno unaprediti kvalitet rezultata pretraživanja. Ostali pretraživači takođe se kreću ka optimizaciji pretrage. Piter Norvig, zadužen za kvalitet pretrage u „Googleu”, objašnjava da kompaniji ne nedostaje grube računarske sile i da se više radi na razvijanju novih pravila i kategorizacija sadržaja. Nova sekcija posvećena vestima, koja se osvežava više puta na dan, primer je katalogizacije sadržaja, što će biti sledeći korak. Dalje...
Situacija se postepeno zagreva i izgleda da je novi rat pretraživača na pomolu već ovog leta. S rapidnim rastom količine informacija na Webu, dobar način klasifikacije sve je preče potreban. Damjan PELEMIŠ | |||||||||||||
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opšte teme | Internet | Test drive | Test run | PD kutak | CeDeteka | WWW vodič • Svet igara Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |