Horizontalno-skrolujuća pucačina Godina je 2456. Nepoznate vanzemaljske trupe započele su invaziju širokih razmera na udaljene zemaljske kolonije, uništavajući sve pred sobom. Kako pripadnici intergalaktičke odbrambene divizije nisu bili u stanju da odbiju napad, vanzemaljci su brzo napredovali i sada se nalaze nadomak same Zemlje. Očajnički pokušavajući da spasu šta se spasti može, glavešine odlučuju da pred neprijateljske letelice pošalju prototip malog borbenog svemirskog broda velike vatrene moći – Storm Angel. Logično, u njegovom kokpitu nalazite se vi, držeći čvrsto, još jednom, sudbinu ljudske rase u svojim rukama.Iza bajate ideje krije se još jedna klasična arkadna, horizontalno-skrolujuća, pucačka igra koju krase izuzetna zaraznost, vrhunska 3D grafika i svetlosni efekti. Pred igračem se nalazi 13 dugačkih nivoa, podeljenih na međumisije (stvarni broj nivoa u zbiru je veći od 30), u kojima je jedini cilj eliminisati što veći broj neprijatelja i obračunati se sa čuvarem (bossom) na kraju svakog od njih. Poprišta borbe su grafički autentično dočarane oblasti (otvoren svemir, vanzemaljski matični brod, asteroidno polje, površina Zemlje...) i svaka od njih vizuelno predstavlja priču za sebe. Uništavanjem neprijateljskih letelica, pored bodova, zarađuje se i novac koji može da se utroši za kupovinu brojnih poboljšanja. Isto tako, iza uništenih letelica povremeno ostaju poboljšanja, a zanimljivo je što se gubitkom života stečena poboljšanja ne gube kao u sličnim ostvarenjima. Nadogradnja broda se vrši nakon svakog nivoa, u specijalizovanoj prodavnici, a pored oružja mogu se kupovati dodatni životi (što više kupujete, cena automatski raste) ili se može snimiti pozicija. S obzirom na to da brod nije moguće menjati, posebna pažnja posvećena je definisanju vatrenog arsenala. Oružje je podeljeno na primarno i sekundarno, a ukupno postoji 10 vrsta koje se mogu pojačavati u sedam kvalitativnih koraka. Primarno oružje čine najrazličitije vrste pulsirajućih i visoko-turažnih mitraljeza, fotonskih topova i soničnih talasa, dok u sekundarno spadaju navođene rakete, krilni laseri, plazma torpeda i sl. Specijalnu vrstu predstavljaju pozitronska punjenja čijim se aktiviranjem „čisti” sve sa ekrana, a odjednom ih je maksimalno moguće posedovati pet. Iako nadiru masovno, u predvidljivim talasima, uništavanje neprijateljskih letelica nije prevelik problem (nivo težine se koriguje u tri koraka), a isto može da se konstatuje i za čuvare nivoa. To naravno ne znači da ćete lako završiti igru, pogotovu ako izvršite loš izbor naoružanja pre misije. Kako smo već rekli, grafika spada u vrhunsku klasu – posebno se ističu maštovito dizajnirani 3D modeli letelica, ogromne eksplozije i prateći svetlosni efekti. Retke zamerke mogle bi da se upute na račun nedinamičnih pozadina (kao da nedostaje još neka skrolujuća ravan) i neubedljivih zvučnih efekata. Vladimir PISODOROV | | |