Kao the Kangaroo: Round 2 | Prvi deo priče o avanturama druželjubivog kengura s bokserskim rukavicama upamćen je kao jedna od zapaženijih platformskih igara Dreamcasta, koju je od većeg uspeha delila jedino nedostižna popularnost tadašnjih Sonicovih izdanja. Zahvaljujući relativno uspešnoj konverziji, i PC publika je imala priliku da se upozna sa simpatičnim australijskim torbarom koji je na prečac osvojio simpatije ljubitelja 3D platformskih igara.U nastavku priče, koji na PS2, Xbox, GameCube i PC stiže gotovo četiri godine nakon prvog dela, Kao se suočava s novim problemom – bandom pirata koji kidnapuju životinje i jednostavno traže batine. Igra počinje na ostrvu s kojeg polazi nekoliko puteva koji vode na različite nivoe; u početku su otvorena samo jedna vrata, a kada Kao sakupi dovoljno kristala, otvaraju se prolazi do drugih deonica. Na istom mestu se nalazi i pirat koji čuva prolaz ka poslednjem nivou i traži čitavih 3000 novčića, koliko će Kao imati tek kada prođe sve izazove. Prvi nivo se odvija u Dabrovoj šumi, relativno je jednostavan i služi za zagrevanje i upoznavanje s mogućnostima glavnog junaka. Sve etape u igri su potpuno linearne i svode se na platformski kliše: izbegavanje prepreka, batinanje protivnika i sakupljanje dodataka. Zajednički imenitelji svih deonica su neprestana akcija i originalan dizajn nivoa, kao i veći broj skrivenih lokacija. Svuda unaokolo su rasuti i dodaci koji omogućuju kratkotrajno poboljšanje fizičkih atributa glavnog junaka: brzo trčanje, letenje, veću energiju itd. Kao s protivnicima izlazi na kraj relativno lako jer na raspolaganju ima bumerange (kao dalekometno oružje) odnosno rep i olovne pesnice kojima napasnike uspavljuje bolje od najjačih anestetika. Kada se nameri na više protivnika u isto vreme, Kao može da izvede nekoliko efektnih kombinovanih udaraca, a kad baš zagusti, posegnuće za projektilom kojim će za tren oka napraviti „od kafanče poljanče”. Dok mu ni tuce krvoločnih pirata ne može staviti soli na rep, Kao će prevrnuti oči čim ovlaš dodirne vodu, što je potpuno nelogična i, na kraju, nepotrebna komplikacija koja će vam potrošiti više živaca nego iscrpljujuća borba s razbacanim čuvarima nivoa. Upravljački sistem i kamera su prilično dobro rešeni, dok je grafika neujednačenog kvaliteta – dok na jednoj deonici uživate u lepo uklopljenim teksturama i koloritnim pejzažima, već na sledećem nivou naći ćete se u okruženju ravnih poligona u kojem se skoro potpuno gubi iluzija 3D prostora. Muzička podloga je dopadljiva, dok je glasovna gluma mogla biti uverljivija. Kao the Kangaroo: Round 2 ima sve sastojke koji čine kvalitetnu platformsku igru, uključujući i nekoliko originalnih rešenja koja vešto maskiraju nedostatak dizajnerske inspiracije. Dobro rešenje za zabavu preko vikenda. Gradimir JOKSIMOVIĆ | | |