Star Chamber: The Harbinger Saga | Kakvo divno iznenađenje... Star Chamber: The Harbinger Saga će biti, sudeći po megasimpatičnom demou, jedna od najboljih svemirsko-menadžerskih strategija u novijoj istoriji. Zašto? Zato što pored mehnike uobičajene za ovakvu formu igara (koja ima ograničenu kombinatoriku) igra sadrži „kartaški” modul nalik na Magic: The Gathering, koji je toliko skladno ukomponovan da je prosto neverovatno zašto se neko ovoga nije setio ranije.Kako igra zapravo funkcioniše? Svaki igrač tokom svog poteza može da kolonizuje planete, gradi flotu, kontaktira s drugim rasama, šalje jedinice u napad i slično. Gotovo svaku od tih aktivnosti može boostovati primenom jedne (ili više) od šest karata koje poseduje u svakom trenutku (na kraju svakog poteza se nasumično regenerišu). Efekata ima na desetine (za full verziju igre obećavaju stotine), a kreću se od pojačavanja borbenih sposobnosti, boosta naučnog napretka, do izmene tipa kolonizovanih planeta, dodavanja specijalnih osobina herojima koji vode flotu... Ishod poteza, bilo da igrate protiv kompjutera ili živog protivnika, nikada nije moguće sa sigurnošću predvideti, što klasičnoj ideji XXXX strategija daje potpuno drugačiji šmek. The Harbinger Saga nije mission pack, već svojevrsna „gold” verzija igre koja je pre godinu dana izdata isključivo u Severnoj Americi. Preko bare nije stigla čak ni piratska verzija igre tako da original nije iskusio gotovo niko. Prava šteta, I say! Skladna i svrsishodna 2D grafika i gameplay koji pored vežbe zaista zahteva lukavog igrača veštog u strateškoj kombinatorici. Ovo je jedna od retkih igara ovog tipa u kojoj se situacija za tren oka može okrenuti naglavačke, a pažljiva manipulacija bonus kartama poraz može pretvoriti u pobedu. Učinite sebi uslugu i probajte punu verziju igre kada sledećeg meseca dođe na tržište. Za razliku od demoa, ona će sadržati mnogo veći broj karti (uz opcionu kupovinu booster packova), dve velike kampanje za jednog igrača i bogatu multiplayer podršku. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |