Nova igra ruskog razvojnog tima Mist Land je potezna taktička strategija u kojoj vodite Alfe, elitne ruske komandose u sastavu Spetsnaza zadužene za borbu protiv terorizma. Da bi povećali realizam, autori igre su angažovali nekoliko veterana Alfa odreda u ulozi konsultanata tako da su sve misije bazirane na realnim operacijama od kojih su mnoge donedavno bile držane u strogoj tajnosti (ovo je verovatno marketinška žvaka, ali ipak). Što se tiče opreme, celokupno naoružanje i vozni park koji će se pojaviti koriste se ili su se koristili u okviru ruskih vojnih snaga.Početak demoa nudi tri tipa igre: kampanju, pojedinačne operacije i multiplayer. Pre svake misije sastavljate tim koji može da broji maksimalno 16 ljudi, podeljenih na četiri odreda od po četiri čoveka. Svaki vojnik ima devet osobina koje se kreću od awful do excellent, a rastu sa nivoom iskustva, činom i specijalizacijom, što igru produbljuje RPG elementom. Zatim ide opremanje, gde kvalitet i količina opreme koju možete poneti zavise od broja komandnih poena koje imate. Ovaj broj naravno raste sa svakim uspešnim završetkom misije. Posle svake misije dobićete i određeni broj nagradnih poena koje možete upotrebiti za trening, unapređenje ili dodeljivanje nekog ordena, sve u cilju poboljšanja karakteristika vaših pulena. Samo izvođenje igre najviše podseća na Combat Mission. To znači da obe strane zadaju komande i onda se radnja „odmotava” 20 sekundi u realnom vremenu pa se opet zadaju komande itd. U pomenutoj igri ovaj koncept je bio dosta uspešan, ostaje samo da se vidi kako će to ovde funkcionisati. Problem koji se primećuje u demo verziji jeste malo duže vreme proračuna već u prvoj misiji gde je pored tri člana tima bilo još nekih 15 drugih učesnika. Kako je broj aktivnih učesnika opadao tako se i vreme za proračun poteza smanjivalo. Ovo može da bude veoma nezgodno kasnije u situacijama većih okršaja gde će učestvovati svih 16 specijalaca i naravno mnogo više neprijatelja pa vreme proračuna može da bude i nekoliko minuta (setimo se samo Silent Storma gde ste komotno mogli da odete da skuvate kafu i napravite večeru dok čekate da se završi potez kompjuterskog protivnika). Komandosi imaju zadovoljavajući spektar naredbi koje mogu da izvrše (zanimljiva je opcija pravljenja pauza tokom kretanja na određenim mestima uz osmatranje, što je dobro za pokrivanje kretanja drugih specijalaca). Sistem izdavanja komandi je malo konfuzan u startu, ali kad se nauče prečice na tastaturi, nije tako strašno. U zavisnosti od izbora predefinisanog načina ponašanja, Alfe će prilikom prvog kontakta s neprijateljem hvatati zaklon i odgovarati na vatru ili će do kraja izvršavati naređenja bez obzira na okolinu. U multiplayer okršajima pored Rusa imaćete priliku da se oprobate i sa britanskim SAS-om, američkim Delta Forceom, nemačkim GSG-9 i francuskim GIGN-om, naravno uz specifičnu opremu koju koriste. 3D grafika je solidna, uz malo primetnu pikselizaciju. Igra zahteva još „peglanja”, ali ako se to dobro odradi, onda bi trebalo da bude dobro prihvaćena kod svih fanova ovog žanra. Vladislav HERBUT | | |