TEST PLAY<>
032006<><>

Star Wars: Empire at War

Fanfare, pliz! Star Wars: Empire at War je THE Star Wars igra na koju su fanovi čekali zaista mnogo godina. Konceptualno i mehanički potpuno drugačija od svih naslova koji su rabili ovu popularnu licencu, igra kombinuje real-time strateški pristup bitkama i poteznu globalnu kombinatoriku u nelinearnoj formi, kreirajući kompleksan i zabavan miks koji zaista fascinira elegancijom.

Igra ima dva osnovna i nelinearna kampanjska moda: delimično skriptovani i slobodni (Galactic Conquest). Osnovni zadatak u okviru oba modusa jeste osvajanje planetarnih sistema, jednog za drugim (ratujući u orbiti i na površini planete). Zauzimanje kompletne galaksije ili likvidacija faction leadera (imperatora Palpatina ili senatora Mon Motme) jesu uslovi za pobedu (ili uništenje Zvezde smrti ako ratujete na strani Pobunjenika). Svaki planetarni sistem donosi konstantan priliv resursa, kao i eventualni tehnološko-produkcioni bonus. Više sistema u vašem vlasništvu podrazumeva veću potencijalnu snagu „vazdušnih i kopnenih armada”, koja će vam biti potrebna jer protivnik progresivno jača sopstvenim osvajanjem. Igra poseduje bukvalno sve vrste jedinica poznate iz filmskog serijala, uključujući i heroje (Han Solo i Čubaka, Dart Vejder, Luk Skajvoker, admiral Akbar, senator Mon Motma, imperator Palpatin...). Heroje ćete slati u specijalne misije, bilo namenske (Solo & Čubaka, na primer, imaju sposobnost da kradu novac iz protivničkih sistema, dok Boba Fet služi za eliminaciju pobunjeničkih heroja) bilo skriptovane prirode (u obliku mini-questova koje ćete dobijati od zapaženijih faca s vaše strane, ali samo u skriptovanoj kampanji). Neki od heroja daju statičke produkcione i borbene bonuse (imperator ili Mon Motma), dok treći imaju fenomenalnu borbenu vrednost (Obi van Kenobi u planetarnim i Luk Skajvoker u svemirskim bitkama). Ovaj sistem (sagledan u celosti) u velikoj meri podseća na Star Trek: Starfleet Command 3 očišćen od svih nelogičnosti i dosadnih deonica.

Orbitalne i kopnene bitke su vanserijski urađene. Obe varijante su koncipirane kao klasični RTS u dvodimenzionalnoj ravni (što se kod kopnenih, je li, podrazumeva), ali svemirske nimalo ne pate od nedostatka Z ose. Kombinatorika sa slanjem odgovarajućih brodova protiv tačno određenih neprijateljskih modela je apsolutni imperativ: na primer, X-Wing lovci i korelijanske korvete (nalik na onu u kojoj je Leja pokušala da utekne na početku „Epizode 4”) superefikasni su protiv svih vrsta Tie-Fightera; Y-Wing teški lovci/bombarderi su savršeni za napad na stanice i veće brodove, ali ranjivi na paljbu turelnih lasera i lovaca; kapitalni brodovi u zavisnosti od tipa imaju seriju svojih pluseva i minusa. Gotovo svaki tip broda/lovca ima i specijalnu sposobnost: X-Wingovi mogu da skupe krila (S-Foils) i tako dobiju na brzini na račun vatrene moći; Y-Wingovi imaju jonske topove koji su idealni za isisavanje protivničkih štitova, A-Wingovi imaju sposobnost da namame protivničke lovce/bombardere i odvuku ih od formacije kapitalnih brodova... Svaki veći objekat (brod ili stanica) poseduje i separatne sisteme koje po želji možete „targetovati”: na primer, ako bombarderima naredite da pri napadu na stanicu razlupaju lovački hangar, ona neće biti u mogućnosti da lansira presretače.

Galaktička Imperija i Savez Pobunjenika se u nekoliko detalja fundamentalno razlikuju. Kao prvo, Pobunjenici u svakom trenutku „vide” sve sisteme u imperijalnom posedu, dok Imperija mora da proizvodi i šalje sonde na svaku pojedinačnu planetu; Imperija mora da gradi istraživačke centre na planetama radi tehnološkog napretka, dok će Pobunjenici slati C3PO-a i R2D2 u „industrijsku špijunažu” (svaka maznuta tehnologija košta određenu sumu kredita). Pobunjeničke snage poseduju i sposobnost za zaobilaženje orbitalnih snaga Imperije i „raidovanje” slabih planetarnih garnizona (ali samo pojedinačne jedinice, ne i armade). Imperija poseduje snažnije jedinice, ali planetarni sistemi bez garnizona lako podižu revoluciju i pristupaju pobunjenicima; Imperija generiše više keša na okupiranim planetama, ali pobunjenicima svako malo stižu dobrovoljni prilozi sa svih strana...

Kopnene bitke podsećaju na Ground Control 2, kako grafički tako i tehnički. Bez obzira na kvantitet invazionih snaga koje posedujete u orbiti, u inicijalnoj sekvenci na površinu možete poslati ograničeni broj jedinica: pravo na pojačanja dobijate osvajanjem određenih tačaka na mapi. Ovaj sistem je koncipiran da predupredi nezaustavljivi rush i dozvoli brojčano slabijem braniocu da lukavom taktikom poništi kvantitativnu prednost napadača. Verujemo da će ovo doprineti balansu pri multiplayeru.

Star Wars: Empire at War u audio-vizuelnom pogledu naprosto zrači kvalitetom i visokim produkcionim vrednostima. Filmski šmek je sveprisutan, a svemirske bitke su nadrealno atmosferične. Igra je prava kompilacija kvaliteta, izazovnosti i stvaralačke zrelosti.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Star Wars: Empire at War
Šta mislite o ovom tekstu?
Jacked
MX vs. ATV Unleashed
Winter Challenge
Torino 2006
1944: Battle of the Bulge
Tom Clancy’s Rainbow Six: Lockdown
25 to Life
Tigger’s Honey Hunt
The Lion King: Operation Pridelands
The Settlers: Heritage of Kings - Legends
Alliance: Future Combat

Platforma:
PC
Potrebno:
Pentium 3/1 GHz ili ekvivalent, 256 MB RAM, Direct 3D/32 MB
Poželjno:
Pentium 4/2 GHz ili ekvivalent, 512 MB RAM, GeForce FX 5900+ ili Radeon 9600+
Veličina:
2 CD-a
Adresa:
www .lucasarts .com /games /swempireatwar /

92
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera