![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||||||||||||||
Zarada na sajtu (2)
Kako maksimizovati zaradu od prikaza reklama na sajtu
Generalno, postoji tri osnovna načina za poboljšanje zarade od Google reklama. To su prilagođavanje Google reklama sajtu, optimizacija sajta za implementaciju reklama, kao i praćenje ponašanja posetilaca na sajtu. Ovo poslednje predstavlja osnovu svega jer se bez dobre analize ne mogu pravilno implementirati prva dva načina. Analiza sajta
Prilagođavanje reklama Google reklame se na sajtu mogu prikazati u različitim formatima. Uobičajena upotreba jeste korišćenje reklama u formi banera (468 x 60 piksela). Ovaj, i sve ostale načine prikaza reklama koje će izgledati kao reklame treba potpuno zaboraviti. Sve što liči na reklamu, pa makar to bila i Google reklama, odbija posetioce da kliknu na to. Drugim rečima, najbolja reklama je ona koja se po svom vizuelnom identitetu i sadržaju uklapa u dizajn sajta. Možda deluje kontradiktorno, ali u slučaju Google reklama važi pravilo: što je reklama manje upadljiva, donosi više novca. Ako posetilac sajta pomisli da je ona sastavni deo stranice, šanse za klik na tu reklamu daleko su veće. Zašto? Zato što niko ne želi da gubi vreme klikćući na reklame, cilj svakog posetioca je da što pre dopre do traženih informacija. A ako je reklama „zamaskirana” tako da izgleda kao sastavni deo stranice, gubi se odbojnost koju posetioci imaju ka reklamama, što sa kontekstualnim prikazom koji nugi Google predstavlja dobitnu kombinaciju.
Na početku ovog poglavlja pomenuli smo koji format tekstualnih reklama treba izbegavati, pa je red da kažemo i koji je format najbolji. Istraživanja su pokazala da je to format „Large Rectangle” (ovako ga je Google nazvao), a njegove dimenzije su 336 x 280 piksela. Ovaj format proizvodi najveći broj klikova, a razlog je to što se najlakše utapa u sadržaj sajta. Upotreba boja u definisanju Google reklama takođe je od velikog značaja za povećanje klikova na reklame. Boje pozadine, teksta, naslova i linkova treba da izgledaju identično kao i isti parametri na Web stranici. Okviri oko reklama su nepotrebni i apsolutno nepoželjni! Svako uokviravanje vizuelno odvaja reklame od ostatka stranice. Jeste da su tada reklame uočljivije, ali ne zaboravite – zaradićete samo ako neko klikne na njih (a pomenuli smo da se više klikće na „neprimetne” reklame). Istraživanja koja su sprovedena na ovu temu kažu da je se duplo više klikće na reklame koje nemaju okvire nego na reklame sa okvirima, pa je to valjda dovoljno da se rešite okvira za sva vremena. Optimizacija sajta Da bi se materijalizovala promena dizajna reklama, potrebno je izvršiti i neke promene u dizajnu sajta. Za početak, treba osmisliti gde da se postave reklame kako bi se na njih najviše kliktalo. Treba obratiti pažnju da postavljanje reklama na pozicije koje „bodu oči” nije uvek najbolje. Možda će tada biti najvidljivije, ali lako se može ispostaviti da ne generišu dovoljno klikova. Zato, pre nego što se odlučite za pozicioniranje reklama potrebno je da prostudirate navike vaših posetilaca. Treba da saznate koji deo prezentacije ih prvo privuče, na kojim pozicijama se nalaze linkovi na koje najviše klikću itd. i da Google reklame postavite što je bliže tim pozicijama. Istraživanje koje je vršio Google daje neku globalnu smernicu koje su to pozicije na stranici. Njihovo saznanje je da na globalnom nivou centralna pozicija u gornjoj polovini prezentacije donosi najviše klikova. Detalje o tome gde se najviše klikće možete videti na slici koju prilažemo uz tekst (tamnija boja znači veći procenat klikova). Veoma je bitno da reklame budu na osnovnom delu stranice, koji se može videti odmah po učitavanju i bez skrolovanja. Posetioci su lenji i ne žele mnogo da „šetaju” po Web stranici. Najčešće se čita samo ono što je vidljivo na ekranu odmah po učitavanju stranice, što znači da najveći broj reklama treba postaviti upravo tu. Takođe, „bolje” pozicije za reklame donose više novca jer Google na njima prikazuje reklame koje se više plaćaju. Postoji još jedan trik koji može da dovede povećanja klikova. Ako na tom delu stranice koji se vidi bez skrolovanja postave isključivo linkovi sa Google reklamama, broj klikova na njih će biti i do tri puta veći, nego na identičnoj stranici, koja na istoj površini ima i neke druge linkove. Sve ovo neće imati mnogo smisla ukoliko Google ne indeksira pravilno sadržaj vašeg sajta. Zato treba nagovestiti Google robotu da proverava sadržaj sajta. To se obavlja tako što se napravi najobičniji tekstualni fajl sa imenom „robots.txt” u koji treba upisati sledeća dva reda: *********** Taj fajl zatim treba snimiti u root folder vaše prezentacije na serveru. Indeksiranje sajta će pomoći da se na njemu prikazuju relevantne reklame. Još jedna stvar može mnogo da pomogne. Pokušajte da na sajtu odaberete font i veličinu slova koji će se uklopiti sa Google oglasima. Time će se postići još veći kamuflažni efekat za oglase. Naravno, ovo je samo mali deo onoga na šta treba obratiti pažnju prilikom optimizacije Google reklama, ali predstavlja dobru osnovu i ukoliko se primene bar neke od pomenutih izmena, zarada će sigurno da poraste. A to je valjda i cilj cele ove priče... Branislav BUBANJA |
| ||||||||||||||||||||||||
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opšte teme | Internet | Test drive | Test run | PD kutak | CeDeteka | WWW vodič • Svet igara Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |