INTERNET<>
062013<><>

Pravljenje igara

Level 2

Pravite igre online kao profesionalac iako ne znate da kodirate, uz pomoć novog intuitivnog alata

Igre su, danas, svuda oko nas. Konzole i računari kao primarne igračke platforme polako bivaju zamenjena pametnim telefonima, tabletima, HTML igrama u browseru, društvenim mrežama... Kako se izbor platformi za igranje povećava, tako je i sve više (lakših) načina da se napravi igra.

Kao početnik možete pustiti mašti na volju i fokusirati se na kreativni deo, a kao iskusni dizajner možete brzo razviti prototipe za svoje igre.

Danas to možete da učinite ako ste posvećeni čak i bez ikakvog predznanja u pogledu programskih jezika. Većina alata koje ćemo pomenuti ima intuitivni interfejs i drag and drop princip kreiranja sadržaja. Nije potrebno, čak, ni predznanje komplikovanih alata za dizajn. Prednost je, naravno, ako dobro crtate i znate da ih koristite.

Pixel Press

Pixel Press (pixelpressgame.com">pixelpressgame.com) je aplikacija za koju vam, stvarno, ne treba nikakvo predznanje, niti vreme da savladate novi interfejs. Sve što vam je potrebno jeste da ste nekad odigrali neku platformsku igru. Pixel Press vam omogućava da prateći kratka uputstva i koristeći određene šablone, sami napravite platformu veoma brzo. Look & feel je u retro maniru, sa mnogo piksela, nalik, recimo, klasicima kao Manic Miner ili Super Mario. Igru možete i da testirate i pokušate da pređete nivo koji ste nacrtali.

Pixel Press stavlja fokus na kreativni deo stvaranja igre, ne na programerski. Ova aplikacija za sada još nema razvijenu onu koja će obavljati ovaj programerski deo iza kulisa, i trenutno prikuplja novac preko Kickstartera (goo.gl/eL9eB), a namerava da realizuje ovaj projekat tako da bude svima dostupan do kraja 2013. godine.

Za sada, na sajtu pixelpressgame.com možete da preuzmete .pdf fajl sa uputstvima i blanko šablonom koji ćete odštampati i na kojem ćete dizajnirati jedan nivo svoje igrice. Igrica i šablon koncipirani su tako da na A4 listu imate pet platformi, a između kvadrate po kojima crtate prepreke i teren. Potrebno je da na bilo kom štampaču odštampate ovaj list i počnete da crtate. Vaš junak kreće od „prizemlja” i prevazilazeći različite prepreke koje ucrtate, treba da stigne do „lifta” kojim će se popeti na sledeću platformu. Svaka naredna platforma trebalo bi da ima teže prepreke. U .pdf fajlu nalaze se uputstva za crtanje terena, prepreka i portala kao i poboljšanja. Prepreke mogu biti u vidu pokretnih platformi, provalija, šiljaka, a poboljšanja mogu omogućiti vašem junaku da brže trči i skače. Pri stvaranju prepreka treba imati u vidu mogućnosti kretanja vašeg junaka. Na primer, skokom junak prelazi četiri kockice, a kada se zatrči pet.

Kada završite s crtanjem, uz pomoć telefona ili tableta, uslikate papir i uploadujte na Pixel Press. Ukoliko ste nešto pogrešno ucrtali Pixel Press će vam javiti grešku i prikazati gde se nalazi kako biste mogli da je ispravite.

Kada Pixel Press prihvati vaš nacrt, sledi dizajniranje ucrtanih elemenata, odabir muzike i kreiranje junaka uz pomoć interfejsa sa predefinisanim izborom elemenata, ali možete i sami napraviti svoje.

Ovim se pravljenje igrice završava i možete da probate da pređete nivo koji ste nacrtali i da ga podelite s drugima. Pixel Press namerava da izgradi zajednicu crtača i igrača. Da biste isprobali tuđe igrice nije potrebno da napravite svoju.

Construct2

Construct2 (scirra.com/construct2) je platforma za pravljenje HTML5 igrica. Sve što vam treba je Construct2 editor koji možete skinuti besplatno na sajtu. Trebaće vam i prethodno nacrtani elementi: pozadina, teren, junak, prepreke, kao i audio-efekti ili pozadinska muzika. Ako pravite igru kao što je, na primer, Arkanoid, ne morate da budete vešt crtač. U editoru možete kreirati jednostavne elemente, kao kvadrate i pravougaonike. Ukoliko znate da radite u nekim grafičkim programima možete sami kreirati elemente. „Sprajtove”, to jest sličice za elemente možete naći i besplatno na internetu, kao i audio-efekte. Ove resurse potražite na sledećim sajtovima: opengameart.org, goo.gl/Ta0TT, goo.gl/uS2M, a na sajtu bfxr.net možete izmiksovati svoje audio-efekte.

Editor je WYSIWYG i elemente dodajete po principu drag and drop, a funkcije određenih elemenata i objekata kontrolišete dodeljivanjem različitih eventova i drugih predefinisanih opcija čije parametre treba da podesite. Zvuči komplikovano, ali nije. Sve što treba da uradite je da definišete šta se događa u određenim slučajevima. A sve možete izabrati u ponuđenim opcijama. Na primer, „levim klikom miša svemirski brod ispaljuje raketu” ili „neprijatelj ima zdravlje 5. U slučaju da pogodite neprijatelja, oduzmi zdravlju 1”. Dakle, i dalje vam ne treba poznavanje programskih jezika. Trebaće vam malo vremena da se snađete s interfejsom, prilično je jednostavan, i da isprobate različite opcije. Ako vam zatreba pomoć, na sajtu možete naći dosta tutorijala i detaljnu dokumentaciju.

Construct2 editor radi samo na Windowsu, ali igricu koju napravite možete igrati i na drugim operativnim sistemima. Tako možete napraviti igru za desktop, iOS, Android, browser ili Facebook. U besplatnoj verziji, naravno, imate neka ograničenja (recimo u pogledu broja eventova ili objekata ili gde možete da plasirate igricu), ali je ona dovoljna za pravljenje igrica koje možete staviti na svoj sajt, na Chrome Web Store, Facebook ili kao Windows 8 Metro aplikaciju.

Gameleon

Gameleon je rumunski startap i za razliku od prethodno pomenutih je open source i, još važnije, browser-based platforma za pravljenje igara. Njeni developeri je nazivaju „Wordpress za pravljenje igara”. Sve je hostovano kod njih, a sadržaj dostupan na svakom uređaju koji podržava HTML5.

Gameleon je još u fazi razvoja i takođe se nalazi na Kickstarteru, a zamišljeno je da se kompletan razvoj odvija u brosweru. Postojaće i Asset Market gde ćete moći da preuzmete neke već gotove elemente, kao što su UI elementi, audio-efekti, pa i animacije. Slično kao i kod Wordpressa gde možete napraviti sajt od nule sami, a možete preuzeti ili kupiti teme i različite ekstenzije. Tako da se pravljenjem ovih elemenata može i zaraditi. Takođe su moguće i in-game kupovine, gde igrač može dokupiti određene dodatke.

Osim za kreiranje igara, Gameleon je namenjen i za gejmifikaciju, odnosno, za korišćenje elemenata i mehanike video-igrica u nekim drugim kontekstima – kao što to, recimo, radi Foursquare ili Codecademy, pa i neki biznisi (na primer Samsung Nation) čime mogu angažovati i motivisati svoje mušterije nagrađivanjem određenih aktivnosti bedževima i poenima.

Najavljena je privatna beta, a više informacija možete naći na njihovoj Kickstarter stranici goo.gl/LoKy8 i sajtu gameleon.co.

• • •

Postoji nekoliko sličnih alata za pravljenje igara, s tim što su neki od njih, ipak, malo složeniji i potrebno je neko predznanje ili čeprkanje po kodu. Takvi alati su GameSalad.com, GameMaker (yoyogames.com/gamemaker/studio), Stencyl.com. Takođe, razlikuju se po operativnim sistemima na koje može da se instalira i platforma za distribuciju.

U svakom slučaju, bilo da ste početnik ili iskusni developer i dizajner igrica, neki od ovih alata će vam koristiti. Kao početnik, možete pustiti mašti na volju i fokusirati se na kreativni deo, a kao iskusni dizajner, možete brzo razviti prototipe za svoje igre.

Marija KRSMANOVIĆ

 
Google I/O konferencija
Servisi za genetsko sekvenciranje
Pravljenje igara
Šta mislite o ovom tekstu?
Igrifikacija
WWW vodič

Kućna radinost
Dok proizvođači konzola pokazuju znake umora, mobilni i browser gaming su u porastu. Uskoro ćemo videti i nove uređaje čiji je glavni metod distribucija interneta, poput uređaja Ouya, koji izgleda kao konzola, ali ima mozak Androida. Napravljena je za dnevnu sobu, ali donosi iskutvo mobilnog gejminga. Kako platforme postaju ovako fleksibilnije, tako će i za nezavisne developere širom sveta biti lakše da prave i objavljuju igre. Zato su alati navedeni u tekstu odlična startna pozicija za početnike. Veliki broj platformi i kanala distribucije može dovesti do eksplozije „kućne radinosti” i kreativnosti, te omogućiti da se zarađuje kroz feemium i druge modele monetizacije koje ne podrazumevaju skupu fiksnu cenu za pojedinačnu igru.
Home / Novi brojArhiva • Opšte temeInternetTest driveTest runPD kutakCeDetekaWWW vodič • Svet igara
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontaktSaradnjaOglasiPretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opšte teme
Internet
Test Drive
Test Run
PD kutak
CeDeteka
WWW vodič
Svet igara



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera