![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Darkest Dungeon je horizontalno skrolujući 2D roguelike RPG koji postavlja pitanje koje niko pre njega nije postavio – kako heroji reaguju na akumulirani borbeni stres? Svaka akcija koju preduzimate, svaki protivnik koga umlatite ili koji vas potkači, svaki uznemiravajući prizor na koji naletite lagano podižu nivo individualnog stresa, čiji se „overload” manifestuje katarzičnom reakcijom koja može da ima dobre, ali najčešće ima loše posledice. Koliko heroja – toliko varijabli u pogledu reakcije: jednom je to paranoja usled koje će heroj stalno tripovati i dizati tenziju ostalima, drugi put je fatalizam koji se manifestuje letargičnim i automatskim propuštanjem poteza u borbi i odbijanjem lečenja, treći put je prosta sebičnost zbog koje će se junak povremeno samoposluživati lootom sa zajedničke gomile... Burna reakcija nekad ima i dobre posledice jer heroj ne podleže iskušenju, već ga uspešno prevazilazi, što obično podrazumeva neki borbeni bonus. Dobre i loše posledice su permanentne, ali loše možete ukloniti tretmanom u sanatorijumu, što traži ulaganje nezanemarljive sume zlata. Nagomilani stres, i s njim povezane probleme, sanirate odmorom u bazi operacija – heroj koji u dungeon kreće sa nula stresa mnogo kasnije će doći u situaciju da pošizi, počne da ludi i ugrozi život ostalima.
Darkest Dungeon je mehanički relativno jednostavan i sastoji se od dve osnovne celine – logistike u bazi operacija i ekspedicija u tamnice i lagume. Igra je potezna u strateškoj i u taktičkoj sferi – svaka dungeon ekspedicija s jednom četvoročlanom ekipom traje nedelju dana, što predstavlja jedan strateško-logistički „potez” koji osvežava broj raspoloživih regruta i kompletira terapeutske tretmane u bazi. Taktičko meso i osnovna poenta igre su pomenute ekspedicije. Vašu malu družinu posmatrate sa strane, krećući se levo i desno u okviru svake prostorije ili hodnika uz biranje pravca kretanja na mapi dungeona. Svaka prostorija potencijalno krije loot, zamke ili grupe protivnika koje u poteznom maniru morate da slistite da biste nastavili napredovanje. Tokom fajta vi i protivnici naizmenično vučete poteze, aktivirajući specijalne udarce koji zavise od klase heroja i njegove pozicije u grupi. Klase su zaista maštovite jer osim klišea poput krstaša, sveštenice i lopova postoje i plague doctor (debuff/support), plaćenik sa sekirom i kukom, orijentalni demonolog, gubavac sa maskom i dvoručnim mačem... Osim heroja sa što nižim nivoom stresa i očuvanim mentalnim zdravljem, za iole bezbedan adventuring trebaće vam hrana, baklje, zavoji i drugi potrošni resursi koje kupujete pre silaska u dungeon. Baklje su verovatno najvažnije jer slabo svetlo, osim podizanja stresa, može da dovede do problema sa uletanjem u zamke ili zasede – ovo poslednje je potencijalno smrtonosno jer ako vaša ekipa popije status „surprised”, redosled heroja će se pokarabasiti, tako da pola sposobnosti i udaraca nećete moći da koristite dok se ne dovedete u red. Krupan element opipljive tenzije jeste činjenica da u igri imate jedan jedini sejv. Svaka greška i pogrešna procena skupo se plaćaju jer bekstvo iz borbe koja je pošla naopako nije uvek moguće. Smrt heroja ili kompletne ekipe neće biti anomalija, nego česta realnost, zbog čega u rezervi morate imati nekoliko timova spremnih da nastave pohod nadole, ka samom srcu nesvete korupcije. Naposletku, vredi nahvaliti i audio-vizuelnu estetiku igre. Tokom avanture sve vreme vas prati baršunasti glas pripovedača koji kvalitetnim fantasy tonom ispreda sagu vašeg dooma ili uspeha, komentariše bitke, pojedinačne udarce i opštu situaciju. Na vizuelnom polju situacija je takođe sjajna, a kvalitet stripovski stilizovanih sprajtova i okruženja je fenomenalan. Darkest Dungeon košta 20 evra, ali vredi mnogo više od toga. Meni je ovo je prva igra ove godine koju ću utefteriti na stranu sa kandidatima za igru godine. Iako se tehnički radi o naslovu koji je tek nedavno izdat kao early access igra na Steamu, dovoljno je „kompletan” da se u njemu može nesmetano uživati i nasmešeno gledati kako svakim pečom raste i prolepšava se pred vašim očima. Miodrag KUZMANOVIĆ |
| ||||||||||||
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |