Traži se razvojni studio Bugbear Entertainment! Poslednji put je viđen 2012. godine kako radi na igri Ridge Racer Unbounded za kompaniju Namco Bandai Games. S obzirom na to da poslodavci nisu bili zadovoljni obavljenim poslom, sumnja se na najgore. Mesta od važnosti za istragu su reciklažni centri, otpadi i konobe u kojima se odmaraju traperi i drvoseče. Što je veće blato na prilaznim putevima i što više ima zarđalog metala u okolini, to je šansa da ćete ih pronaći veća. Ako imate bilo kakvu informaciju o njihovom kretanju, molimo vas da se javite redakciji na poznate brojeve telefona...Šalu na stranu, ali stvarno, gde je posle FlatOuta nestao Bugbear? Nakon nekoliko nastavaka i spin-offova za igračke konzole, Bugbear kao da je iščezao sa lica zemlje. Umesto da iskoriste (sa razlogom) stečenu slavu i nastave sa razvijanjem svoje otkačene trkačke franšize, oni su nanizali nekoliko neuspeha i potom isparili. Početkom 2014. godine objavili su da rade na novom projektu koji je simpatično nazvan Next Car Game, da bi mu krajem iste godine bio prišiven i sufiks u nazivu – Wreckfest. Ako naslućujete, dobro naslućujete – Bugbear razvija novi FlatOut, jer baš tako možemo opisati ono što smo imali prilike da vidimo testirajući Pre Alpha verziju igre? Igračkoj sceni, pogotovo onoj vezanoj za PC, očajnički treba jedan ovakav naslov. Ako ništa drugo, da se razbije monotonija u koju nas guraju Milestone i Codemasters svojim licenciranim ostvarenjima. Totalni ršum na stazi, bezobrazna vožnja, krljanje takmaca i rušenje svega što može da se pomeri u neposrednoj blizini staze, osnovne su karakteristike Wreckfesta. Zvuči kao FlatOut? Da, to je i bio cilj. Igra već sada ima kompletno završen engine i definisana pravila, ali je sve urađeno za DirectX 9 okruženje koje ne zadovoljava moderne standarde. Ubrzano se radi na „pretabavanju” pokretačke mašine u 64-bitno okruženje i DirectX 11, a svi koji reše da pomognu autorima u razvoju i uplate Early Access licencu preko Steama, moći će da testiraju ponašanje igre i u jednom i u drugom okruženju.Već po prvom sedanju za virtuelni volan, Wreckfest ostavlja snažan utisak na igrača. Upravljanje je slično onom u FlatOutu, s tim da je fizika dodatno tweakovana i još više približena simulaciji. Bugbearu, ipak, nije cilj izrada simulacije, ali je više nego pohvalno što se trude da svoja ostvarenja otklone od oštrih kandži arkadnih vožnji. Ako vam upravljanje bude pravilo problema, dozvoljeno je podešavati intenzitet parametara kao što su Traction Control, Stability Control i ABS. Sve se izvodi u tri koraka: Off, Half i Full, uz mogućnost odabira ručne ili automatske promene brzina. Trenutno je na raspolaganju sedam (nelicenciranih) automobila, što je zapravo zaštitni znak Bugbearovih igara. Četvorotočkaši neodoljivo podsećaju na modele iz stvarnog života i bez problema se prepoznaje o kojim vozilima je reč, čime se izbegava plaćanje zlata vrednih autorskih prava. Inače, automobili su podeljeni po klasama i međusobno se razlikuju po broju konjskih snaga, težini, menjaču, ubrzanju do 100 km/h, maksimalnoj brzini, odnosno položaju pogonskih točkova. Sve ovo bitno je zbog toga što u Wreckfestu neće biti isključivo vožnji po kružnim stazama (asfaltu), već vas očekuje silazak i na blatnjave puteljke, borba u arenama u stilu Destruction Derbyja, ovali, pa čak i svojevrsni deathmatchevi. Postojaće brojne varijacije navedenih režima, tako da se očekuje (ponovo) rušilačko okruženje u kojem i nije toliko bitno prvi stići na cilj već se dobro zabaviti i načiniti što veću štetu usput. Svoju umešnost u tome možete (već sada) pokazati i online gde su omogućeni okršaji do 24 ljudska igrača. Kada su offline trke u pitanju, igrač se bori protiv čak 23 AI vođena automobila ili pravi svoje LAN multiplayer okruženje. Engine koji je zaslužen da sve to isprati naziva se ROMU i dobro je poznat svima koji su se ranije družili sa Bugbearovim igrama. Ova kompanija ga razvija još od 2000. godine i trenutno izgleda više nego impresivno. Jedna od osnovnih prednosti mu je sistem detekcije oštećenja koji nije unapred definisan (nije „vezan” za određene regije), već reaguje u realnom vremenu tako da se generisana ulubljenja i pukotine bukvalno šire sa mesta na kojima su nastali u realnom maniru. Izgleda da nema tog dela karoserije koji na neki način ne može da pretrpi oštećenje. Još je u FlatOutu bilo strašno zanimljivo gledati kako automobili trpe udarce i doživljavaju kvarove, a ovde je to dovedeno na jedan sasvim novi nivo. Otpadaće delovi, doživljavaćete kvarove i gužvanje šasije, a sve to moraćete kasnije da opravljate u garaži. Autori kažu da će rad u garaži biti podjednako važan kao i performans na stazi. Pored opravki, igrači će moći da se bave kupovinom i ugradnjom aftermarket delova, pa čak i njihovim razvojem. Pretpostavlja se da bi Wreckfest mogao na tržištu da se pojavi krajem 2015. godine. Međutim, sva je prilika da se to neće dogoditi pre sredine 2016. godine. Razvojnom timu ostalo je još mnogo posla, mada igra već sada ima savršeno funkcionalan pokretački engine i obrise nosećih igračkih modova. Pažnju treba obratiti i na tehničke karakteristike koje, ako želite da obezbedite glatku akciju i 60 frejmova u sekundi, uopšte nisu naivne. Preporučeni su Intel Core i5 ili AMD Phenom II X4 procesor, 8 GB RAM i Nvidia GeForce 570 GTX ili AMD Radeon 7750 grafička kartica. Više informacija o igri i trenutnom statusu, možete da nađete na adresi wreckfestgame.com. Vladimir PISODOROV | | |