PRVI UTISCI<>
072015<><>

Might & Magic Heroes VII Beta 1

Pored svih promena i tumbanja koje je naš voljeni serijal Heroes of Might & Magic pretrpeo u poslednjih trinaest godina (od „diskutabilne” četvorke), kada se na horizontu pojavi nešto sa etiketom Heroes prosto moramo da dođemo do toga što pre, sve u nadi da je budućnost svetlija, bolja, kvalitetnija... sve u svemu – više kao Heroji III. Početkom juna smo imali priliku da učestvujemo u dvonedeljnom, prvom zatvorenom beta testiranju sledećeg poglavlja u serijalu – Might & Magic Heroes VII, igre koja bi trebalo da bude spremna za prodaju već u septembru. Takođe bitna stavka za ovu igru je činjenica da se razvija u potpunosti u nemačkom Limbic Entertainmentu, jednom od četiri (zvanično tri) tima koja su radila na dugo odlaganoj šestici, tako da bi dizajn sedmice trebalo da bude osetno fokusiraniji.

U komplikovanom lavirintu hronologije, u koji smo kročili sa igrom Heroes V, radnja sedmih Heroja odvija se dva veka nakon Heroes VI, ali jedan vek pre petog dela, tako da još uvek nismo sustigli priču gde ju je 2007. godine ostavio Tribes of the East. Heroes VII prati vođu grofovije Grifin tokom njegovog pohoda da ponovo ujedini Imperiju (naravno, sa sobom na čelu). Sedmi Heroji obećavaju „povratke korenima” na brojnim poljima, kao i šest frakcija, svaka sa prepoznatljivim gradom, dva heroja i komplementom jedinica.

Na žalost po naša velika očekivanja, za nešto što treba da se pojavi u septembru, prva beta izgleda veoma neispeglano, i to je blago rečeno. Prvo je početak bete odložen za 7 dana, a onda je njen prvi build bio gotovo neigriv (elementarni problemi sa određenim aspektima interfejsa). Nakon nekoliko dana i prvog peča, stvari su počele da izgledaju osetno bolje. Prva beta davala je učesnicima opciju da igraju dve mape u skirmish i (ponekad) multiplayer modu i to sa samo dva grada – Haven i Academy. Ukoliko ste proveli imalo vremena uz neki od ranijih Heroesa, oba grada su trenutno prepoznatljiva. Prvi su „vitezovi”, drugi „čarobnjaci”, a jedinice u njihovim armijama su kombinacija klasika na koje smo navikli i malih inovacija, što dizajnerski što funkcionalno, čisto da ne bude sve kao pre. Ostale četiri frakcije: Stronghold, Sylvan, Necropolis i Dungeon videćemo ili tokom neke od narednih beta ili tek u finalnoj igri i za sada one i njihove jedinice i heroji nisu nam bili dostupni. Ipak, osnova je i dalje prepoznatljiva, svaka frakcija ima svog specifičnog might i magic heroja, a može da regrutuje i heroje iz „bliskih” frakcija.

Na prvi pogled, Heroji VII izgledaju veoma slično prethodniku, sa lepo animiranim 3D prikazom kretanja mapom sveta. Prve velike promene postaju vam očigledne kada po prvi put uđete u grad. Umesto besnog 3D-a očekuje nas pastelno naslikani 2D prikaz proplanka koji se menja u skladu sa podizanjem građevina, a sam interfejs za izgradnju je priča za sebe i istovremeno odlazi korak dalje nego bilo koji Heroji do sada, dok istovremeno budi uspomene da jednostavni ekran iz Trojke. Naime, građevine su sada podeljene u šest nivoa i pre nego što možete da gradite strukture višeg nivoa, neophodno je da napravite bar tri na prethodnim. To znači da pre izgradnje bilo koje zgrade drugog stepena (kao, recimo, napredniji town hall ili citadela), morate da imate bar tri građevine prvog nivoa. Pre podizanja bilo čega na trećem nivou, morate u okviru prva dva da imate bar šest zgrada i tako dalje sve do najvišeg, šestog stepena. Ovakav sistem gradnje limitira igrače u oprobanim taktikama „rašovanja” ka određenim strukturama, što znači da jedinice šestog nivoa ne možete da vidite pre treće nedelje, pa čak i da imate sve resurse Elratha.

Dodatni način usporavanja gradnje i naglašavanja značaja jedinica i struktura viših nivoa je uslovna povezanost i grananje u okviru plana građevina. Ovo prvo je postojalo i ranije, niste mogli, na primer, da imate mačevaoce pre nego što napravite kovačnicu, ali sada imate mnogo jasniji vizuelni prikaz svake uslovljenosti među zgradama. Kada se ekran za izgradnju kombinuje sa činjenicom da nas Heroes VII vraća na sedam resursa (Šestica je ekonomiju pojednostavila na četiri), dolazimo do toga da su lokacije na mapama, kao i tržnice u gradovima, osetno bitnije nego u prošlom delu.

Još jedan plan na kom je napravljen osetan korak unapred je razvoj i unapređivanje heroja. Dok su „lutkice” za opremanje heroja magičnim predmetima i dalje prepoznatljive, sistem veština je osetno unapređen i sada je predstavljen specifičnim „točkom veština”, pomalo nalik na eksterne alatke sa fansajtova za pravljenje buildova za Heroje VI i V. Na ovom točku vam je od samog početka prikazano koje sve veštine vaš heroj može da nauči, koji talenti će mu biti dostupni u okviru specifičnog stepena date veštine, kao i koje ultimativne sposobnosti može da dostigne kada izuči određene veštine do maksimalnog nivoa i razvije odgovarajuće talente. Dok je sistem prilično kvalitetno razvijen, sâm prikaz točka veština je tokom cele bete bio podložan bagovanju, a tu je i obavezno balansiranje samih veština i njihove raspodele po klasama.

Na kraju, tužna istina oko, ponovo, odsutnih heksova. Taktička borba je još jednom smeštena na bojno polje sa kvadratnom osnovom što samo po sebi nije loše, ali nije „ono pravo”. Istina, ovo će biti treća igra u nizu sa kvadratnim bojnim poljem i na njega smo se već navikli, ali nakon vremena provedenog uz simpatični Might & Magic Heroes Online pomislili smo da će i matični serijal da se vrati heksagonalnim korenima, ali to se, na žalost, nije desilo.

Prva beta sedmih heroja niti oduševljava niti potpuno razočarava. Vidljiva je solidna osnova za dobru poteznu strategiju samo treba da se utegne, ispegla, popuni i nadgradi. Ostaje realan strah da tri letnja meseca neće biti dovoljna za posao pred dizajnerima iz Frankfurta. Nadamo se da će postići da obave rad na ovoj igri kako treba, ili da će u Ubiju biti popustljiviji sa datumom izlaska.

Dragan KOSOVAC

 
Might & Magic Heroes VII Beta 1
Šta mislite o ovom tekstu?
Curious Expedition
Killing Floor 2
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera