Ako ste čitali roman „The Martian” američkog pisca Andya Weira o astronautu koji nesrećnim slučajem ostaje sâm na površini Marsa i mora da improvizuje dok za nekoliko godina ne stigne pomoć, interaktivna mobilna novela Lifeline leći će vam kao ledena limunada u Deliblatskoj peščari (ako niste čitali, pogledajte film sa Metom Dejmonom koji dolazi u oktobru).Glavni junak igre je student Tejlor, jedini preživeli putnik svemirskog broda koji se raspao tokom prinudnog sletanja na nenastanjeni planetoid. Mladac je petljao po komunikacionom sistemu i u etru je nabasao na vas, tetku Savetu, koja će mu sovjetima zdravoga razuma pomoći da preživi. Izbori koje pravite umesto njega često imaju dramatičan karakter, a pogrešni često dovode do smrtnog ishoda, tako da ćete igru započinjati više puta dok ne provalite da slanje Tejlora na spavanje van toplote i sigurnosti olupine broda nije sjajno rešenje, već da je blizina reaktora, iako blago radioaktivna, dobra lokacija za preživljavanje do sledećeg jutra. Komunikacija između vas i nesrećnog studenta dešava se u realnom vremenu. Ako ga pošaljete na spavanje, ponovo će vam se javiti kad se probudi, nekoliko realnih sati kasnije. Kad prvi put zaginete, dobićete opciju za uključivanje instant odgovora, mada se time gubi komadić šmeka koji uzrokuje višesatna neizvesnost. Kvalitet pisanja u igri je prva liga i evidentno je da je na njemu radio neko ko je iskusan u akrobatici rečima i rečenicama. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |