Ljubitelji Alien Breeda, nezadovoljni odsustvom njegovih kvalitetnih klonova na mobilnim uređajima, trebalo bi da bace dug analitički pogled na Xenowerk, dual-stick pucačinu koja nam dolazi od autora odličnih Space Marshallsa. Pre svega ostalog, Xenowerk je malo tehničko čudo koje iz blizine izgleda kao prosečna izometrijska pucačina za Xbox 360 ili PlayStation 3. Većina ljudi kojima sam pokazao igru komentarisala je u stilu: „Zar je ovako nešto moguće na mobilnom?” ili „Vidi ti ovo, šobra, dokle je stigla ta grafika na telefonima!” Stigla je daleko, zaista, pogotovo u sferi svetla, senke i kompleksnosti 3D modela zbog kojih Xenowerk zaista izgleda impozantno. Gameplay se sastoji od čišćenja jedne zone za drugom od mutanata koji žele da se oslade vašim debelim mesom. Igra je podeljena na tri velike celine, težinski gradirane na laki, srednji i teški segment. Nivoi u okviru jedne celine liče kao jaje jajetu (jedino je raspored prostorija drugačiji) i tu leži prva i osnovna zamerka igri. No, s obzirom na to da teksture u visokoj rezoluciji čine osnovu multigigabajtnih PC instalacija koje su veliki no-no na mobilnim uređajima, kompromis je morao da bude nađen u manjem broju varijacija koje jedu manje prostora na SD kartici ili internoj memoriji. U okviru svakog nivoa imate zadatak koji se najčešće svodi na pronalaženje nekog terminala ili likvidaciju mutantnog mini-bossa, nakon čega morate da se probijete do lifta koji završava nivo. Svaki novi level je malčice teži od prethodnog i suočava vas s progresivno većim brojem mutanata i njihovim opasnijim sortama. Kokanjem zverova i ispunjavanjem misija skupljate keš koji kasnije trošite na kvalitetnije oružje (primarno i sekundarno) i oklope, ali pucaljke se do izvesne mere mogu budžiti i skupljanjem permanentnih power-upova koji ponekad ostanu iza umlaćenog protivnika. Xenowerk raspolaže odličnim sistemom kontrole: levim „stikom” odnosno osetljivom zonom na donjem levom uglu ekrana se krećete, dok desni stick služi za nišanjenje i automatsku paljbu. Municija nije ograničena, ali se oružje pregreva ukoliko povremeno ne skinete prst s obarača, tako da ćete morati da strateški šaltate između primarne i sekundarne pucaljke. Nakon prve celine od deset misija koju ćete smlatiti levom rukom, igra brzo postaje megazaguljena, na radost publike koja ceni hard-core gameplay i svesna je da za njega ima mesta i na mobilnim uređajima.Miodrag KUZMANOVIĆ | | |