
Važi pravilo da su reli vozači najkompletniji vozači. Od njih se traži brzina poput vozača formule, spremnost da prežive neravnine na putu poput vozača „big wheel” vozila, izdržljivost poput kamiondžija i znanje da sve to izvode u svim vremenskim uslovima i na svim mogućim svetskim drumovima, a često i van njih (Reli Pariz-Dakar npr.). Zato se sa pravom tvrdi da je najbolji vozač na svetu pobednik svetskog reli šampionata.
Takođe, važi pravilo da ovakav uvod u časopisu namenjenom multimedijalnoj zabavi ne znači ništa drugo nego da se pojavila nova Rally-time strategija. Nemojte nam zemeriti, ali u poplavi stvarnih strategija jedna dobra arkadna simulacija vožnje kao što je Screamer Rally predstavlja pravo otkrovenje. Zahvaljujući distributeru ove igre, Virgin Interactive-u, i mi smo imali priliku da se oprobamo na novim stazama koje nudi SR. Svi koji su igrali Screamer 2 neće imati problema sa snalaženjem jer je celokupan game engine i user menu ostao isti. Po startovanju igre i eventualnom pogledu na nezanimljivi intro naći ćete se u kvazivirtuelnoj (stara srpska reč „kvazivirtuelno” znači da postoji osećaj virtuelnog prostora, ali se u njemu ne možete kretati kako vi želite već samo unapred određenom putanjom) prostoriji po kojoj se krećete kursorima (levo-desno) i u kojoj birate način simulacije, te podešavate opšte opcije. Ukoliko želite da igrate sami na raspolaganju su vam arkadni mod igre, šampionat i trka sa vremenom. Predlažem da za početak izaberete time atack, jer vam je u tom slučaju jedini protivnik vreme i obris vaših kola iz trke koju ste pre toga vozili pod uslovom da ste u meniju izabrali ghost car ON. Ova opcija je idealna za isprobavanje kola kojih, kao i u S2, ima četiri: dva su sa vučom na sva četiri točka, jedan sa prednjom i jedan sa zadnjom vučom koji je najbrži i najnestabilniji. Čim sam otkrio tajnu „5th elementa” (pokušajte da otkucate „carbo” u glavnom meniju), izabrao sam „5i automobil”. Možda je ipak interesantnije da otkrijete koja kola vama najbolje „leže”, jer SR kompjuterski oponenti imaju lošu osobinu da često glume Šumahera i pokušavaju da vas izbace sa putanje. Srećna okolnost je što vas ne mogu izbaciti sa staze, mada za trenutak možete izigravati Koperfilda i videti šta se nalazi sa druge strane Kineskog zida ili stena Arizone zbog sitnog bug-a u programu. Sa protivnicima možete voziti u arkadnom modu birajući neku od ponuđenih staza ili u šampionatu vozeći sve staze redom. Na početku imate na izboru samo tri staze. Tek kada pobedite u prvoj ligi šampionata vašem izboru biće pridodata još jedna staza. Prva staza asocira na Poslednje carevo putovanje. Simpatični kosooki posmatrači gledaće vas sa Velikog zida dok vi tutnjite prašnjavim drumom. Zatim se selite u Kanadu na stazu koja je jednim delom izuzetno brza. Ali avaj, najfiniji asfalt će iznenada preći u put kojim su pre vas prolazile samo drvoseče. Ovo donosi izuzetne teškoće u vožnji, i ako se pridoda jedna cik-cak krivina u sred šume sekvoja, dobija se prava akcija za iskusne vozače. Severna Italija je mnogo mirnija staza. U pregledu staza piše „prolaz kroz ruralna naselja”. Kada pobedite u prvoj ligi šampionata, na izboru će vam biti i staza u Arizoni, koja je sasvim sigurno najteža od svih. Na krivine posute peskom čovek se još i nekako može navići, ali prolaz kroz uski kanjon koji povremeno prelazi u prirodni tunel predstavlja veliki problem. Sve vreme vožnje staza zahteva punu koncentraciju. Mala greška može vas koštati bodova jer vas u dahu mogu preći i dva protivnika koji ne haju za stapanje boja staze i okolnog stenja. Ukoliko vozite šampionat, bilo bi dobro da pre svake trke izaberete automobil prema stazi na kojoj ćete voziti. Imajte u vidu i gume. Ima ih za vlažno (wet), suvo (dry) i snežno (snow) vreme. Pritisak u gumama takođe je važan - za toplije krajeve manji, a za hladnije veći pritisak vazduha. Treba podesiti i kočnice, ogibljenja i još neke sitnice. Jedna od staza koja zahteva izvesna podešavanja svakako je Švedska (dobija se na izbor čim pobedite u šampionatu broj 2). Led i sneg i puno krivina švedski je standard. Vels predstavlja poslednju destinaciju pre završnog obračuna koji će uslediti na pravom Rally stadionu gde nije teško izaći kao pobednik nad računarski vođenim protivnicima, ali će zato otvaranje ove staze predstavljati pravi izazov za mrežnu instalaciju igre ili u opciji split (podeljeni) ekran za dva vozača. Za kraj smo ostavili priču o dva crno-bela bisera SR-a. Nećete verovati ali SR je DOS igra, traži P133 sa 16 MB, a pod Win95 sistemom zahteva čak 32 MB. Potpuno neshvatljiv potez, pošto su pali i poslednji protivnici 95-ice pred Microsoft imperijom. Beli biser je da igra koristi naprednu 3D tehnologiju, iako pod DOS-om. Oni koji kod kuće imaju 3dfx, Matrox Mistique ili 3D Blaster karticu uživaće u do sada najbolje napravljenoj simulaciji vožnje na PC računaru. Branimir KUZMANOVIĆ | | |