![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Prvi koji se usudio da posle toliko vremena potrese tlo na ovom polju bila je firma „Terminal Reality” (Hellbender, Monster Truck Madness), nastavivši tako uspešnu saradnju sa „Microsoftom”. CART Precision Racing dolazi nam kao iznenađujuće realistična simulacija koje ne samo da dostiže kompleksnost „Papyrusove” igre IndyCar II, već u mnogim aspektima i prevazilazi velikog konkurenta. Vizuelni doživljaj koji ova igra pruža apsolutno prevazilazi sve do sada viđeno. Kretnje bolida deluju izvodljivo, izvođenje je gotovo bez ijedne omaške koja bi igrača uputila na zaključak da se ipak radi o nesavršenoj simulaciji. Fizički zakoni, principi aerodinamike, trikovi i svi ostali elementi realnih trka prožimaju sve aspekte igre, počev od priprema za trku, pa sve do same situacije na stazi. Da je vrhunska kompleksnost zaštitni znak CART Precision Racinga postaje jasno još na početku, tokom boravka u garaži. Opcije koje su ovde ponuđene definitivno postavljaju nove standarde nudeći mogućnost podešavanja i najvećih sitnica vezanih za bolid. Manje iskusni vožači mogu kompjuteru da prepuste podešavanje vozila i da pri tome dosta toga nauče. Sve što treba jeste odgovoriti na pitanja o željenim performansama bolida, a računar glavna podešavanja obavlja sam. Za manje iskusne igrače ova igra može poslužiti i kao idealan uvod u svet ozbiljnih računarskih auto-moto simulacija. Preko niza opcija, korisnik može podesiti mnogobrojna olakšanja tokom igre i u samoj vožnji. Postoji opcija za brzo startovanje trke, čime se zaobilaze naporni poslovi oko podešavanja bolida. Takođe, posebna opcija posvećena je mnogobrojnim pomagalima tokom vožnje poput automatskog menjača, iscrtavanja linije vodilje, automatskog kočenja i ubrzavanja. Sa uključenim svim pomagalima korisniku ostaje samo da posmatra kako izgleda savršeno izvozana staza. Kasnije može pokušati da to učini i sam. Inače, igranje bez i jedne pomoćne opcije zaista je monstruozno teško. Bolid se na stazi ponaša upravo kao u prirodi. Pri većim brzinama na stazi će ostati samo oni koji su se zaista vozili u formuli. Pri brzini od preko 300 km/h potreban je delić sekunde pa da malena neravnina na putu od vas napravi masnu fleku na zaštitnom zidu kraj staze. Skretanje u oštrijim krivinama ne treba ni spominjati. Želite li da na stazi opstanete makar nekoliko sekundi, zaboravite na sve principe vožnje u arkadnim auto-moto simulacijama. Ovde vam se sprema jedno sasvim novo iskustvo, gde je taster za kočenje važniji od gasa. Zapravo, češće ćete biti primorani na kočenje nego brzu vožnju, što će zagriženim „skrimerovcima” i njihovim kolegama zadavati grdne muke. Oni koji se željni realnosti proklinjaće dan kada su to poželeli. Ta ista realnost, s druge strane, omogućava i korišćenje nekih vozačkih „trikova”, poput onog kada se nabijete u rep bolidu ispred vas, iskoristite njegov usisni pritisak, a zatim ga elegantno zaobiđete. Naravno, čitava ova detaljnost izrade malo bi značila bez moćnog grafičkog enginea koji će sve to da uobliči. Srećom, i na polju grafike CART Precision Racing prevazilazi očekivanja. Bolidi, stadioni i staze izgledaju gotovo fotografski ralistično i pri brzini od 30 fps jednostavno oduševljava. Brzina animacije je slabija na mašinama bez 3D grafičke karte, te je i ugođaj manji. Nešto su slabije teksture zemlje i trave, s obzirom da ih odlikuje vidna pikselizacija. Pomalo neprijatno je i usporavanje koje se javlja kada se na ekranu u isto vreme nađe veći broj vozila. Rezolucije zavise od konfiguracije, a za najjaču (640x400 pikslea) preporučuje se P/166 mašina. Ostatak tehnikalija je na istom nivou. Zvuk je neverovatno bogat i kvalitetan sa mogućnošću podešavanja kvaliteta reprodukcije. Kamera ima dvanaest mogućih položaja (podešava se iz pull-down menija), a ponuđeno je čak sedamnaest različitih staza, što je više nego dovoljno, s obzirom da je za upamćivanje jedne staze potrebno oko jedan sat. Sjajna je i replay opcija kojom pratite odvozanu trku baš kao na nekom TV prenosu. Interfejs ima klasični Windows 95 look & feel, što baš i nije za pohvalu, a još manje je praktično. Prilaz opcijama u toku igre preko pull-down menija daleko je od dobrog i može uzrokovati izletanje sa staze. Na disku se, pored igre, nalazi i html dokument o tehnikama vožnje koji će sjajno poslužiti kao ilustrativni kurs iz koga možete pokupiti mnogo korisnih informacija, kako za samu igru, tako i za opšte obrazovanje. Za pregled je potreban MS Internet Explorer, čija se instalacija nalazi na disku (verzija 3.02). Iako se to možda neće dopasti brojnim poklonicima „Papyrusovih” simulacija Indy Car formule jedan (NASCAR, IndyCar), moramo konstatovati da je CART Precision Racing u priličnoj meri prevazišao konkurenciju. Uz ovu igru konačno ćete shvatiti pravu težinu i lepotu ovog sporta. Gradimir JOKSIMOVIĆ | |||||||||||||
![]()
![]()
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |