TEST PLAY<>
051998<><>

Star Wars: Rebellion

Cenjeni saradnik dnevnog lista „Politika”, ugledni filmski kritičar Milan Vlajčić, u svom osvrtu povodom ponovnog prikazivanja retuširanog filmskog serijala „Zvezdani ratovi” u Beogradu osvrnuo se i na pitanje kako to da posle toliko godina filmovi sa prilično skromnim specijalnim efektima u odnosu na vladajuću produkciju privlače u bioskope armije klinaca koji u vreme prvog prikazivanja serijala još nisu bili ni rođeni. Odgovor je našao u solidnom scenariju, odlično urađenim epizodama koje daju posebnu draž, dobroj glumi i nečemu što posebno nedostaje modernim holivudskim ostvarenjima – duši. Umesto zaključka, Vlajčić je postavio još jedno pitanje: „Hoće li za dvadeset-trideset godina iko hteti da gleda retuširanu verziju ‘Dana nezavisnosti’?”.

Prosto je zaprepašćujuće koliko sličnosti se može uočiti sa navedenim primerom iz sveta filma, ako se razmotri situacija na sadašnjem tržištu kompjuterskih igara. Kada prođe poplava raznih 3D gigabajtoproždirućih ostvarenja, ostaće samo nekoliko naslova koji će se pamtiti i prenositi sa kolena na koleno rastućih kompjuterskih naraštaja. Star Wars: Rebellion svakako spada u drugu kategoriju, ako ni zbog čega drugog, a ono barem zbog izvanrednog preplitanja sadržaja iz filmskog i beletrističkog serijala, sa trenutno vladajućim trendovima industrije igara.

Nisu tehnički detalji ono što u ovoj igri pleni, sigurno je već viđeno mnogo lepše i brže grafike i čistijeg zvuka, ali zvuk fanfara koji najavljuje glavnu muzičku temu iz filma i sonorni glas Džejms Erl Džonsa kojim izveštava da je pobuna na planeti Yavin završena sigurno će vas prikivati za stolicu dugo pošto se domognete kopije ove izvanredne igre. Svaka čast raznim sotonama iz npr. Diabla što bolje krkljaju i dahću, ipak, priznaćete, Dart Vejder je klasika za sve njih...

U skladu sa najavama, ali i savremenim trendovima, igra žanrovski spada u real-time strategije. Iznenađujući je izbor komandnog interfejsa koji na strateškom nivou u dalekoj apoksimaciji podseća na onaj viđen u X-COM seriji, a na nivou taktičkih bitaka dobija izgled nalik na pseudo real-time strategije tipa Iron Crossa. Na taj način se izbegava preterano požurivanje igrača da donosi ključne odluke i daje se vreme za razmišljanje, ali ipak postoji stalan pritisak i napetost jer već u sledećem momentu može da se desi nešto od ključnog značaja. Ipak, autori nisu upali u zamku koja bi igri oduzela mnogo od njene čari i nisu previše insistirali na strateškim elementima, već su ubacili i gomilu momenata karakterističnih za avanture i upravljačke simulacije koji omogućavaju dodatne zaplete i mogućnost uživljavanja u radnju. Naime, pored jedinica (nebrojene vrste svemirskih brodova, kao i nešto ograničeniji asortiman planetarnih trupa i specijalnih snaga) u igri rukovodite i bulumentom od šezdeset likova, preuzetih iz filmova i knjiga ovog serijala. Pravo je uživanje voditi iz misije u misiju lorda Vejdera, Imperatora, Luka Skajvokera, Čubaku i druge manje ili više poznate ličnosti predstavljene svojim originalnim slikama, a ponekad i glasovima, pa čak i filmskim insertima (eto šta ti je copyright!). Sem što pruža dodatnu zabavu na sasvim drugom planu ovaj aspekt igre je i od ključnog značaja za njeno uspešno privođenje kraju, jer protivnika nije dovoljno samo vojno poraziti, već treba ispuniti i neke druge uslove. Ono što je posebno interesantno jesu događaji koji se mogu odigrati potpuno nezavisno od samog toka igre (iznenadni odlazak Luka Skajvokera na obuku kod Jode, hapšenje Han Soloa od strane lovaca na ucene, i sl.) ali na sam taj tok imaju krupan uticaj, kao i događaji vezani za susrete pojedinih posebno povezanih likova u igri („dirljivi” sastanci Vadera i Luka, koji ovog drugog mogu da koštaju ruke,...). U igri nisu zaboravljena ni naučnotehnička istraživanja, diplomatija, špijunaža i kontrašpijunaža, pravljenje lažnih misija koje treba da odvuku pažnju od pravih namera. Sve ovo dolazi upakovano u izvanredno jednostavan upravljački interfejs koji ne samo što je izuzetno user friendly, već je i veoma zabavan za slušanje i gledanje, jer dolazi u liku nekoliko droida poznatih iz filmskog serijala. Naime, ukoliko vodite pobunjenike, na ekranu će vam se klatariti i stalno vam nešto zakerati C-3P0, a usput će vam prevoditi pištanja i kvrckanja svog bojlerastog kompanjona R2-D2. Njihovi imperijalni ispisnici su IMP-22 i SD-7, ništa manje zabavni, ali i korisni.

Viktor TODOROVIĆ

 
Battlezone
Interstate '76: NitroRiders
Hexen II Mission Pack: Portal of Praevus
Dark Reign: Rise of the Shadowland
Monty Python’s The Meaning of Life
Ultim@te Race Pro
F/A-18 Korea
East Front
Star Wars: Rebellion
Šta mislite o ovom tekstu?
Star Wars Jedi Knight: Mysteries of the Syth
The Journeyman Project 3: Legacy of Time
Black Dahlia
Overseer
Balls of Steel
Star Trek Pinball
Garfield: Caught in the Act

ŽANR:
strateška igra
MEDIJUM:
1 kompakt disk
PLATFORMA:
P/90, 16 MB RAM-a

Sjajna mešavina žanrova, izvanredna atmosfera.
Grafika je mogla da bude bolja.

83

Oficijelni softver dobili smo od firme „Virgin Interactive Entertainment”
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera