Disk 2 Posle dugačke uvodne sekvence naći ćeš se na pustinjskoj planeti, ispred ulaza u grad koji je opasan zidinama. Pokušaj da otvoriš kapiju, ali ćeš primetiti da je ona zaključana sa tri reze na kojima su ucrtani simboli. Prošetaj se pustinjom u okolini grada i naći ćeš tri sunčana časovnika, od kojih je jedan neispravan. Časovnici bacaju senku na po jedan simbol čiji izgled treba da zapamtiš. Takođe, obrati pažnju na siluete životinja koje se nalaze na postoljima sva tri časovnika. Vrati se do kapije i videćeš da svaka reza ima nosač koji simbolizuje rogove određene životinje (nosorog, jelen i antilopa). Poređenjem rogova otkrićeš kojoj rezi odgovara koji časovnik. Gornju i srednju rezu postavi tako da se odgovarajući simboli sa sunačnih satova nađu u sredini. S obrizom da treći simbol ne možeš utvrditi (zbog neispravnosti časovnika), poslednju, donju rezu, pomeraj levo-desno sve dok se kapija ne otvori. Čim uđeš u grad pogledaj sanduk koji leži pored levog zida i pokupi porcelansko zvonce. Idi levo i malo dalje ćeš videti čoveka kako stoji na ulazu u kuću. Pokušaj da razgovaraš sa njim, ali ćeš utvrditi da on govori čudnim jezikom koji ne razumeš. U blizini se nalazi fontana sa tri glave a svaka izgovara onomatopeju nekakvog zvuka. Da bi razumeo stanovnike grada, glave moraš podesiti tako da one imitiraju zvukove koji dolaze iz pravaca u koje one gledaju. Dakle, glavu koja je usmerena ka drvenoj prikolici treba da podesiš tako da izgovara „tor-tor”. Ona koja gleda prema zvonima treba da izgovara „bim-bom”, a treća, usmerena ka delu ulice u kome se neprestano čuje huk vetra, mora da emituje zvuk „šu-šu”. Kada podesiš glave na opisani način, vrati se do čoveka koji stoji ispred kuće i ovog puta ćeš razumeti svaku njegovu reč. Ispostaviće se da se radi o trgovcu koji je voljan da se trampi sa tobom. Posle razgovora uđi u njegovu radnju i priđi stolu u sredini prostorije. Uzmi olovno zvonce, a umesto njega ostavi porcelansko. Izađi iz radnje, idi desno, prođi pored fontane i skreni u prvu poprečnu ulicu na koju naiđeš. Otvori kapiju i uđi u dvorište. Pokucaj na vrata u prizemlju i popričaj sa ženom. Ona će te zamoliti da joj doneseš ćup. Idi do trgovčeve radnje i uzmi ćup koji se nalazi na ulici, levo od vrata. Pokušaj da uđeš u hram čija se ulazna vrata nalaze tačno naspram gradske kapije. Tu ćeš prvi put sresti duha koji će te pratiti do kraja igre. Njegovi saveti često će biti od velike koristi prilikom rešavanja problema. Odnesi ženi ćup i ona će te pustiti da uđeš u kuću. Uđi u spavaću sobu i iz korpe pored kreveta uzmi lupu. Izađi u dvorište i pogledaj mapu grada koja leži na stolu. Koristeći lupu zumiraj tri dela mape i na svakom od njih ćeš ugledati crtež koji simbolično prikazuje tri svirale. Na svakoj svirali osvetljena je po jedna tačka i ona označava ton koji svirala treba da proizvede. Takođe, obrati pažnju na njihov tačan položaj na mapi. Vrati se u centralni deo grada i pažljivo pregledaj zidove kuća sa obe strane ulice. Pronaći ćeš tri slavine koje se nalaze tačno na mestima na kojima su ucrtane svirale na mapi. Dakle, koristeći slavine kao instrumente, moraš odsvirati tražene zvučne sekvence. Za slavinu postavljenu u blizini drvenih kola zvučna sekvenca glasi: donji, gornji i donji ton, što odgovara pomeranju ručice 3 puta levo, desno i levo. Na slavini koja se nalazi pored fontane treba da odsviraš donji, srednji i gornji ton, odnosno da pomeriš ručicu 4 puta desno i 2 puta levo. Zvučna sekvenca za treću slavinu glasi: gornji, donji i srednji ton, odnosno 3 puta levo, desno i 2 puta levo. Pravilnim otvaranjem sve tri slavine zapaljivi gas će početi da ističe u atmosferu. Gurni drvena kola koja se nalaze pored zida hrama i stvorićeš varnicu. Doći će do eksplozije i u zidu će se pojaviti otvor. Uđi u hram. Slobodan MACEDONIĆ | | |