![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Glavni protagonisti su servisni droidi sa planete Tatooine, mesta na kome se održavaju čuvene Podracer trke. Ćaknuti limeni mehaničari, iako svega metar visoki, pravi su virtuozi kada je u pitanju brza popravka letelica u pitstopu. Standardni model Pit Droida (poznatih i pod imenom DUM jedinica) masovno se proizvode na planeti Cyrillia, pri čemu se o veštačkoj inteligenciji ovih robota ne vodi previše računa. Droidi, sem popravke Podova, nisu u stanju da obave ni najednostavniji zadatak, a da nešto ne zabrljaju. Zbog toga ih neprestano treba držati na oku i preusmeravati ako nešto ne urade kako treba. Prosto rečeno, jadnici su užasno glupi. Zaplet se vrti oko Wattoa, tojdarianskog dilera koji je poručio na hiljade droida sa namerom da ih dobro „uvalja” na Tatooini. Još tokom transporta droidi su napravili rusvaj, pa je Wattou postalo jasno da od njih neće biti mnogo vajde i da ih može prodati samo na trkalištu. Problem je, međutim, kako ovu gomilu imbecila prebaciti do arene uz što manje sporedne štete. Zadatak igrača je da kroz osam nivoa koji predstavljaju različite lokacije na planeti provede što više droida, pri čemu je za prelazak na viši nivo potrebno prebaciti određen broj ovih robota. Nivoi se sastoje iz više ekrana sa različitim problemima, a princip igranja je krajnje jednostavan. Igrač treba da, pomoću strelica iz inventara koje postavlja na podlogu, usmeri droide do ulaza u transportni brod koji će ih prebaciti do arene. Pogled na teren je, zavisno od nivoa, u pseudo 3D ili izometrijskoj perspektivi a, radi bolje preglednosti, moguće je uključiti iscrtavanje polja i sakrivanje 3D objekata. Droidi se ponašaju slično Leminzima - kreću se pravolinijski i ne staju sve dok ne naiđu na prepreku ili se ne sudare, kojom prilikom stradaju. Zadatak je da što više droida dovedete do izlaza, pri čemu treba voditi računa o putanji koju treba da pređu do transportera. Problemi su sjajno osmišljeni i kreću se od jednostavnih preusmeravanja, do izuzetno složenih putanja na kojima droidi prolaze niz dodatnih obrada. Izlazak i kretanje robota u svakom se trenutku može pauzirati radi analize problema čije rešavanje nije vremenski ograničeno. To ostavlja dovoljno vremena da se do detalja razrade sve moguće varijante rešenja, kojih može biti i više na istom nivou. Na višim nivoima problemi se usložnjavaju pojavom obojenih droida i strelica, misterioznih usmerivača, ključeva, alata, mašina za farbanje robota, selektivnih strelica i drugih elemenata čiju funkciju ćete najbolje upoznati kroz trening opciju koju svojim savetima vodi neizbežni C3PO. Uspešnim savladavanjem desetak uvodnih misija upoznaju se sva pravila igre i stiče dobra rutina za rešavanje složenijih problema. Kombinacijom nabrojanih elemenata dobilo se preko 300 različitih nivoa, što garantuje dugotrajnu zabavu. Kreativnim korisnicima namenjena je opcija za dizajniranje sopstvenih nivoa koje mogu razmenjivati sa drugim igračima putem elektronske pošte ili Interneta, zahvaljujući pogodnom formatu (veličina kreiranog nivoa ne prelazi 30 KB). Za preuzimanje, odnosno slanje korisničkih igara predviđen je sajt www. Iako je u početku zamišljeno da se igra odvija u realnom vremenu i punom 3D okruženju, iz praktičnih razloga se ipak ostalo pri 2D varijanti, što nije imalo većeg uticaja na atmosferu. Grafika je vrlo lepa i detaljna, sa mogućnošću trostepenog zumiranja; prostor između nivoa ispunjavaju duhoviti animirani skečevi u visokoj rezoluciji, a zvučnu podlogu čini dvanaest originalnih muzičkih tema koje su savršeno sinhronizovane s odličnim zvučnim efektima. Animacija droida je kvalitetna i maštovita, obuhvata više različitih pokreta, a broji preko 4000 sličica po robotu. I pored dobre šminke, igra ne gubi na svojoj elegantnoj jednostavnosti. Program je preporučljiv za ljubitelje logičkih igara. Iako je ideja dobrim delom „pozajmljena” od Lemmingsa, jednostavna postavka, uz veliku kompleksnost i raznolikost mogućih rešenja, čine ga jednim od najuspešnijih naslova iz Star Wars porodice. Verovatno nijedna slična igra do sada nije postigla toliku raznovrsnost bez promene osnovne strukture zadataka. Gradimir JOKSIMOVIĆ | |||||||||||||
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |