![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
UEFA Manager 2000 svrstava se u menadžerske simulacije koje igraču pružaju svu potrebnu raznovrsnost. Težinu, tačnije dužinu igre određuje njen režim koji može biti trojak. U Career modu, koji je najzahtevniji, polazi se od nule – u trećerazrednom klubu, gde s nešto keša u džepu treba svoj tim dokotrljati do prve lige i osvojiti šampionat. Režim Standard je nešto lakša varijanta u kojoj je moguće birati klub po želji, bez obzira u kojoj ligi se nalazi, a mod Scenario zaokružuje celinu nudeći desetak „misija”, tj. konkretne zadatke (plasirati se među šest najboljih ekipa u Engleskoj, vratiti staru slavu posrnuloj ekipi i drugo). Raznovrsnosti igre doprinosi i prebogata baza. Na izbor su stavljeni timovi iz čak devet evropskih zemalja (Belgija, Engleska, Francuska, Nemačka, Holandija, Italija, Portugalija, Škotska i Španija). Zastupljeni su i klubovi iz nižeg ranga (druga i treća liga), a u nekim slučajevima čak i pripadnici amaterske lige. Brojkama rečeno, to iznosi oko 900 klubova, odnosno preko 35.000 aktivnih igrača. Iako se do pred sam izlazak igre nije znalo da li će „Infogrames” odrešiti kesu i platiti licencu za realna imena igrača (UEFA licencom nisu obuhvaćena imena fudbalera), nađeno je solomonsko rešenje - igrači su predstavljeni samo prezimenom, a nekima je promenjen i broj na dresu. To igračima sigurno neće previše smetati, a producente će spasiti potencijalnih sudskih parnica. Korisnički interfejs je funkcionalan i lepo dizajniran, koristi sistem prozora i ima auto help opciju koja se pokazala izvanredno korisnom, jer otklanja potrebu za učenjem opcija. Ona se kasnije, kada se zapamti raspored tastera i značenje svih opcija, može isključiti, čime se ubrzava igranje. Muzička podloga će se dopasti ljubiteljima klasične muzike, dok će zbog sitnog ekranskog fonta i brojnih prozora vlasnici monitora s manjom dijagonalom poželeti da pred sobom imaju ekran od barem 17 cola. Meniji imaju razgranatu strukturu i dobro su ukomponovani, pa se nije teško snaći u brojnim opcijama. Operacije koje možete obavljati tokom igre uključuju apsolutno sve aspekte menadžerskog posla. Van terena možete birati pomoćno osoblje i baviti se svim poslovima oko sponzorstva, kupovine određene robe, pa i raspoređivanja reklamnih panoa koji će se nalaziti na stadionu. Ako vas takve sitnice zamaraju, možete ih automatizovati, a svoju pažnju skoncentrisati isključivo na poslove vezane za tim, taktiku i berzu igrača. Snalaženje u tako obimnom poslu olakšaće vam pregledan „raspored časova” i zgodan e-mail sistem preko koga ćete dolaziti do svežih informacija u vezi sa zbivanjima unutar kuće. Svakako, i vanklupska zbivanja redovno će se ažurirati, pa ćete u svakom trenutku biti u toku dešavanja na čitavom kontinentu. Najviše opcija posvećeno je operacijama vezanim za konfigurisanje tima i individualan rad s igračima. Da biste sastavili ekipu koje će na terenu skladno funkcionisati, nije dovoljno samo odabrati taktiku i pravilno rasporediti igrače, već se morate potruditi oko svakog fudbalera pojedinačno. Ponekad morate voditi računa i o nekim, naizgled banalnim situacijama koje mogu uticati na efikasnost igre tima. Na primer, ako u prvoj postavi imate starijeg igrača, možete ga utrenirati do savršenstva, ali će njegov moral progresivno padati ako strahuje od mlađih igrača koji pretenduju na njegovo mesto (ko je to rekao Savićević?). Takođe, ako na terenu budete imali samo jednu „trulu jabuku”, možete se oprostiti od dobrog plasmana. S druge strane, dobro sastavljen i utreniran tim može s lakoćom pobediti i daleko skuplje ekipe. Do dobitne kombinacije najbrže se dolazi trening utakmicama i prijateljskim susretima, u kojima će se kao na dlanu prikazati sve mane vaših izabranika. Što se samog toka utakmice tiče, prenos možete pratiti u 3D ili planarnom prikazu. Prvi je vizuelno atraktivniji, omogućava promenu ugla gledanja i brzine izvođenja, a postoji i mogućnost zumiranja kamere, čime se svoju pažnju možete koncentrisati na određeni segment igre. Za taktičku analizu igre tima pogodniji je 2D prikaz. Treba napomenuti da rezultat utakmica nije unapred definisan, već se generiše u toku igre pomoću specijalnog AI enginea kakav se koristi u klasičnim simulacijama fudbala, i to je u menadžerskim igrama retkost. Statističkih analiza ima na svakom koraku, s tim da se, gde god je to moguće, suvoparne brojke zamenjuju rečenicama koje jednostavnije oslikavaju učinak tima na terenu (tipa „dobar u fazi napada, očajan u odbrani”). U propuste možemo svrstati pomenute sitne fontove, prenatrpan ekran i neke sitnije lapsuse (npr. sa zastave SR Jugoslavije nije skinuta petokraka). To, naravno, ne umanjuje vrednost EUFA Managera 2000, koga preporučujemo kao jednu od najsveobuhvatnijih menadžerskih igara današnjice. Gradimir JOKSIMOVIĆ | |||||||||||||
![]()
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |