
Tvorci nesumnjivo najoriginalnije upravljačke simulacije još od vremena Populousa, rešili su da dodatno unovče još uvek značajnu popularnost svog „interaktivnog psiho testa” (Black & White, SK 04/2001). Pogledajmo kakvim je novinama Piter Molino, oveštali mag svog zanata, zasolio Creature Isle.
Postavka ovog add-ona identična je originalu – nalazite se u ulozi svemogućeg boga koji svojim podanicima upravlja čineći im dobro ili loše, a tu je i džinovska životinja koju trenirate kao svog avatara. U Creature Isleu ne postoje suparnički bogovi, a i poslovi oko mikromenadžmenta podanika svedeni su na osnovne operacije. Ovoga puta u centru pažnje nalaze se životinje. Igru počinjete na pustom ostrvu sa životinjom i određenim brojem seljana koji vam se klanjaju. Ubrzo uviđate da na ostrvu postoji i Bratstvo, bezbožničko pleme koje preti da naruši harmoniju upravljanja ostrvom. Jedini način da sa njima izađete na kraj jeste da osposobite životinju za izvršenje serije zadataka. Nagrada je više nego stimulativna – živuljka će dobiti priliku da se pari sa ženskim pripadnikom svoje vrste. U trenutku kada otkrijete Bratstvo, pojaviće se serija maštovito osmišljenih zadataka, svojevrsnih mini-igara u kojima će vaš ljubimac morati da se kugla, gađa delfine, igra žmurke, „pika” fudbal itd. Neki zadaci su sasvim prosti, dok su drugi frustrirajuće teški, a zajednički imenitelj im je zabavnost. Fluidnost remete animacione sekvence umetnute na početku, tokom i na kraju svakog zadatka, što je zabavno posmatrati samo prvi put, nakon čega počinje da zamara. Upravljanje se nije bitnije menjalo, osim što, kao što je pomenuto, ne postoje drugi bogovi niti gomila zamornih sitnica u mikromenadžmentu. Uobličavanje karaktera životinje i ovde se vrši kombinacijom tradicionalne balkanske metode batinanja i nagrađivanja. Iako se prema životinji možete ophoditi kako god želite, ne treba zaboraviti da je primarni cilj igre ispunjenje zadataka, za šta je potreban stvor uravnoteženog karaktera. Ovde, jasno je, nećete imati privilegiju da se uvek ponašate kako vam savest nalaže. Tako je izgubljena verovatno najvažnija osobina Black & Whitea – stimulacija introspekcije kod igrača. Iako Creature Isle poseduje dobar deo „stare magije”, on svakako neće moći da ponovi uspeh originalne igre. Za tako nešto potrebno je mnogo više. Gradimir JOKSIMOVIĆ | | |