![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Iako su već jednom izbegli Ragnarok, porazivši moćnu zmijoliku kreaturu iz Midgarda, Bjarnija (sina čuvenog Leifa Erikssona koji se smatra prvim čovekom koji je otkrio Ameriku) i njegovu družinu očekuju nove avanture. Bjarni i Cyra, vizantijska princeza, umesto na venčanje kreću u pomoć Hatchieju, hrabrom Saracenu čiju domovinu terorišu (ponovo) zmijolike kreature i šire strah po celoj Arabiji. Naravno, u družinu će se iz franačke kraljevine vratiti i Sigurd.
Svakodnevni poslovi se uvek mogu prekinuti zbog služenja vojnog roka, u rodu kopljanika, mačevalaca ili strelaca, potpomognutih i nekim od bojnih vozila. Po završetku bitke, oružje se otprema u skladišta, a u ruke se vraća alat i nastavlja se sa odgovarajućim poslovima. Kontrola nad likovima obuhvata standardne procedure mišem, uključujući korisne shortcutove i grupisanje odreda. Posebno su istaknuti Bjarni i drugi heroji, bez osnovnih potreba i sa glavnom rolom u borbenim zadacima. Veliki broj misija zateći će vas s jednim skladištem i ograničenim brojem dobara i resursa. Građevine se mogu podizati samo na čistim mestima, a poželjno je da one vezane za istu delatnost budu što bliže jedna drugoj. Iako svaka struktura poseduje svoj skladišni prostor, obično je potrebno sazidati i dodatne magacine. Pošto ste vikinzima dodelili profesiju, određujete im i radna mesta. Ukoliko zafale resursi ili ponestane mesta za proizvedenu robu, zaposleni će proslediti višak proizvoda u magacin ili će iz njega izdvojiti potreban materijal. Zato je poželjno da obližnje skladište bude popunjeno odgovarajućim resursima i da unajmite nosača koji će obavljati transport umesto zanatlije, da se ne bi gubilo vreme za proizvodnju. Ovo je tek početak priče o ekonomisanju, budući da je ono težište igre. Mikromenadžment sela je na jako visokom nivou, a igrač može da podešava veliki broj parametara. Tako se proizvodnja u građevini može podeliti na više artikala i količina, radnika i nosača. Svakom čoveku je poželjno odrediti i distrikt u kome će pokušavati da pronađe odgovarajuće materijale. Kada se selo proširi, u jednom trenutku možete dobiti i desetak obaveštenja o događanjima u naselju, čime se stvara nerazmrsivo klupko iz koga ne znate da li viri vrh pekare ili farma, Kriemhild koji je proizveden u stolara ili Haegen koja ne može da opskrbi porodicu hranom. Posebno je zamoran niz operacija kojima usavršenog zanatliju prebacujete na višu poziciju, a samim tim morate popuniti na taj način oslobođena mesta. Čak ni pregršt korisnih menija u kojima po raznim graficima i filterima možete pratiti kompletnu statistiku, zajedno sa tooltipovima za svaki objekat ili akciju koju preduzmete, ne može popraviti situaciju. Igračima je na raspolaganju kampanja od ukupno osam misija, čije vas rešavanje vodi po lepo urađenoj karti sveta. Kome se ovaj broj učini nedovoljnim, obradovaće se dodatnom izboru pojedinačnih misija koje su lepo osmišljene, od naseljavanja predela okovanih ledom i susreta sa Eskimima do istraživanja događaja vezanih za pojavljivanje misteriozne magle. Grafika je nepromenjena u odnosu na prethodne nastavke, šarena je i prijatna za oko, s mnoštvom animiranih sitnica koje ulepšavaju atmosferu. Muzika je i dalje odlična usklađena je sa mestom radnje. Pogled je izometrijski sa tri nivoa zuma, ali je trebalo „omekšati” sliku bar pri najvećem uvećanju. Preorijentisanje na ekonomski menadžment naseobine, umesto da ona samo bude potpora za osvajanje i istraživanje kao u većini igara, nije donelo pozitivne rezultate, ponajviše zbog teškog snalaženja u moru informacija. Zato igra brzo dosadi. No, treba istaći i edukativni karakter History menija, gde možete pogledati istorijske i mitološke podatke vezane za objekte koji se sreću u misiji. Ognjen POPOVIĆ | |||||||||||||
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |