Dve godine nakon izlaska prvog dela, osokoljeni uspehom, ljudi iz Apogeea (čije je sve poslove krajem 1996. godine preuzeo 3DRealms) odlučili su da se još jednom angažuju oko iste ideje kako bi se nastavak pojavio za Božićne praznike. Uspeh prethodnika nije bilo lako dostići jer je ovaj na Top 10 listi proveo neverovatna 22 meseca! Predviđanja su se pokazala tačnim, pa Duke Nukem 2, iako prepun poboljšanja i novina, nije uspeo da dostigne željenu slavu. Boljitak se pre svega osećao u predivnom paralaksnom skrolu ekrana i znatno bogatijoj grafici, digitalizovanim zvučnim efektima, raznovrsnijim neprijateljima i ogromnim Bossovima, novim potezima koje je Duke mogao da izvede (čučanj, „pačji” hod, veranje po cevima i konopcima, pucanje u četiri smera...), specijalnim mogućnostima itd. Pored toga, Duke Nukem 2 imao je epizodu više nego prvi deo (ukupno četiri) i čak 32 nivoa. Ovaj deo će ostati upamćen i po luckastoj priči koja je uz neprevaziđeni Dukeov humor postala zaštitni znak igara sa njegovim imenom u nazivu. Naime, dok je davao intervju za televiziju povodom izlaska nove knjige „Zašto sam toliko sjajan”, oteli su ga vanzemaljci sa željom da mu isisaju mozak mašinom po imenu Encephalo Sucker (moždani usisivač) i njegovo znanje iskoriste za stvaranje plana o zauzimanju Zemlje.
Vladimir PISODOROV | | |